“Hver gang vi møtes” er ikke hva det en gang var!

Reklame | Gymgrossisten, Jotex og Elskling.no

Under Armour//Under Armour//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL

I dag skal jeg være kritisk og sur i allansverden.  Det er tross alt denne første uka i januar der man begynner på jobb igjen etter jul, og er man litt trist og lei seg og sur for at jula er slutt og hverdagen igjen har truffet en stakkar med full tyngde og kraft.  Så da skal jeg være kritisk og sur i dag, og gretten.  Og jeg skal surke litt over at tv-programmet “Hver gang vi møtes” ikke er hva det an gang var.  “Hver gang vi møtes” er ett av mine favorittprogrammer og nå på søndag startet sesong 13 av dette populære underholdningsprogrammet der syv kjente musikere møtes, i år som i fjor på Kjerringøy i Nordland, for å fremføre egne versjoner av hverandres sanger, og for å fortelle om opp-og nedturer i karrieren.  I årets sesong deltar Bjørn Eidsvåg, Karoline Kruger, Isah, Freddy Kalas, Ingebjørg Bratland, Kristian Kristensen og Emma Steinbakken.

Det har vært mange flotte sesonger, programmer og magiske musikalske fremføringer, og hvis du klikker her, kan du se en rangering av de 10 beste fremføringene i “Hver gang vi møtes”.   Årets sesong blir spennende.  Det er mange flotte musikere med, og jeg er sikker på at det blir mange flotte fremføringer og nye versjoner av kjente låter.  Dog tror jeg kanskje de som lager programmet har begynt å bomme litt når de velger ut artister til programmet.  Det er flott at de i år har fått med artister som har levd en stund og har masse kjente sanger som de fleste av oss som har fylt 29 år et par ganger eller mer har hørt om og har et forhold til, og som har noe lengde på sin karriere som gjør at det faktisk er mulig å ha opplevd nedturer og oppturer som de kan fortelle om.  Men i dag som jeg altså skal være skikkelig sur og gretten, skal jeg surke over at programskaperne har funnet plass til artister på rundt 20 år pluss minus, som selv en prominent blogger knapt har hørt om, og som skal fortelle om sine nedturer og oppturer i sine karrierer.  Jeg klarer ikke å forestille meg at atister på 20 år pluss minus kan ha opplevd så mange nedturer og oppturer i sin karriere som gjør at jeg vil gidde å sitte og høre om dette i beste sendetid på en lørdagskveld.  Det kan vel være tale om episoder med erting på ungdomsskolen eller dager med ustabil internett-tilgang så man plagdes med å oppdatere instagram’en, og jeg vet selv at det kan være utrolig irriterende med ustabilt nett, men er dette noe som jeg vil synes det er spennende å høre om, og så i tillegg høre purunge artister som jeg knapt har hørt om synge sine versjoner av andre purunge artisters låter som jeg heller aldri har hørt om.  Nei, da tenker jeg at jeg ser på eller finner på noe annet å gjøre, lese blogg for eksempel.  Og hvis flere kanskje også får lyst til å lese blogg framfor å se på “Hver gang vi møtes” finner dere en oversikt over de aller fleste av mine blogginnlegg her.

Ja, jeg vet.  Jeg er skikkelig sur og gretten i dag, men jeg skal prøve å være litt konstruktiv også, og jeg vil anbefale de som står bak “Hver gang vi møtes” om å sette en nedre aldersgrense for å være med.  Man bør kanskje være minst 30 år og faktisk ha gitt ut noen plater som folk flest har et forhold til.  Øvre aldersgrense behøves ikke.  Det finnes nok sikkert unntak, men som hovedregel er eldre artister er mer interessante enn yngre artister i et slikt programkonsept, rett og slett fordi disse har levd en stund, har lengre karrierer og det har skjedd mer som kan være interessant for folk flest å høre om, og så har de jo også, av helt naturlige årsaker, også gitt ut flere plater slik at de har sanger som dere folk flest og jeg toppblogger faktisk har har hørt før og har et forhold til.  Og da blir det også spennende med nye versjoner av disse låtene.  Jeg kunne gjerne ha ønsket meg Åge Aleksandersen som deltaker i “Hver gang vi møtes”, likeledes Terje Tysland, Bjørn Jens, Sissel Kyrkjebø, Dag Ingebrigtsen, Prepple Houmb, Petter Pogo eller en disse fra Valentourettes, Michael Krohn fra Raga Rockers, Andrej Nebb fra De Press, Trond Granlund, Ketil Stokkan, Ane Brun, Aurora, Susanne Sundfør for å nevne noen som ikke har vært med tidligere etter hva jeg kan huske.  Mange rockere på lista mi, og det er vel ikke sikkert at noen av dem har lyst til å fortelle oss fra alle festene de har vært med på, men det hadde vært mer spennende å høre om enn erting på ungdomsskolen, irritasjon over ustabilt internett eller denslags saker og ting.

Ok, da er jeg ferdig med å surke for i dag.  Jeg skal vel se på alle programmene i år, for det er ikke noe galt med artistene som sådan.  De er veldig flinke, men det hadde bare vært så mye mer interessant å høre nye versjoner av for eksempel Åge Aleksandersens låter og høre Åge fortelle om alle festene han har vært på gjennom en lang artistkarriere.  Vow!  For et program det ville ha blitt:)  Kanskje neste år?  Få med Åge!

Ha en fin dag:)  Takk for at du besøker bloggen min:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Klikk her for å sammenligne strømpriser fra alle strømleverandører i Norge og bytt strømavtale enkelt og kostnadsfritt.  Strømkalkulatoren elskling.no hjelper deg å finne den strømavtalen som passer akkurat deg best.

ELVIS//SILVERO vase Sølv//BARATTI//CLAUDE//MOSH taklampe Black mdf / metall//CHLEO armstol Sennepsgul

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg