Hvordan få et epletre til å trives i Nord-Norge om vinteren?

Reklame | Neatsvor og Iviskin

Bloggerfruen anbefaler alle som ønsker å fjerne uønsket hårvekst å skaffe seg en hårfjerner fra Iviskin.  Iviskin IPL G3 er best i test hos Forbrukerliv og Getfitness.   Den er rangert som nr. 1 mest populære hos Prisguiden under kategorien “Hårfjerner med lys & IPL Hårfjerner”.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Iviskin-butikken.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.   Du kan lese mer om Iviskin IPL G3 både her og der.

I dag skal det handle om vinter, det skal handle om overlevelsesmekanismer, det skal handle om Nord-Norge, og skal handle om om noe annet rart.  Og det betyr altså at dagens innlegg i allansverden blir en salig blanding av litt av hvert egentlig.  Eller egentlig ikke.  For å si det enkelt og greit, uten så mange ord og så mye tørrprat, så skal dagens innlegg handle om hvordan overleve vinteren i Nord-Norge!  For det er fullt mulig å overleve vinteren her oppe i nord.  Mennesker har klart det i tusenvis av år, en prominent toppbloggere har også klart det, om ikke i tusenvis av år, så i noen år, men kan andre også klare det? Kan for eksempel et frukttre overleve vinteren høyt her oppe i dette kalde, ugjestmilde isødet i nord?  Det er faktisk akkurat det dagens innlegg skal handle om.  Det skal handle om frukttrær og vinter i nord.  Spennende!!!  Ikke sant?  Eller kanskje ikke?  Og hvis du synes dagens innlegg er litt for de spesielt interesserte, så trenger du likevel ikke gjøre andre ting enn å lese blogg.  Da kan du heller bare klikke her, så får du en oversikt over alle mulige slags andre blogginnlegg jeg har skrevet, og der finner du helt sikkert et eller annet av interesse, slik at du likevel kan lese masse blogg i dag og klikke på reklame, så fortvil ikke om du ikke synes det er så spennende med vinter og frukttrær.  Men liker du vinter og frukttrær, kan du glede deg til det som kommer nå videre i dagens innlegg.

Hvordan trives så frukttrær i Nord-Norge?  Akkurat hvor godt de faktisk trives er litt vanskelig å svare på egentlig.  Men det er faktisk fullt mulig å ha frukttrær i hagen her oppe i gokk, og det kan du lese mer om her.  Men en utfordring med å ha frukttrær så langt mot nord som for eksempel Bardu, er selvsagt den lange og kalde vinteren som et frukttre ikke er sånn overstadig begeistret for, og da kan frukttreet trenge litt hjelp og trøst og omsorg for å komme seg gjennom vinteren.  Og det er nettopp noen slike tips jeg tenkte jeg ville dele med dere i dag, altså hva man kan gjøre for å lose frukttreet gjennom den kalde vinteren i nord.  Jeg gjør følgende, og det har jeg gjort i mange år med stort hell…

Jeg legger fiberduk over røttene til frukttreet.  Det virker isolerende.

Så pakker jeg frukttreet inn i strie, så mye av treet som jeg får til.

Til slutt legger jeg einer over fiberduken og litt rundt og oppover treet.  Einene virker også isolerende og de holder mus og gnagere borte.

Og slik står treet gjennom vinteren.  Når våren kommer, “pakker” jeg treet opp igjen, og det har fungert for de trærne jeg har plantet.  Jeg har forresten plantet trærne på en litt lun, solrik plass på eiendommen og litt nært opp mot en husvegg.  Det er også gunstig for at de skal klare seg gjennom vinteren:)  Satser på at det går bra denne vinteren også:)
Ha en fin dag alle sammen!  Takk for at du besøker bloggen min:)
Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

 

Les blogginnlegg om hage og utemiljø:  https://allansverden.no/page-39/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Skaff deg den beste robotstøvsugeren på markedet, Neatsvor X600 Pro, best i test hos TekguideHjem og hageForbrukerlivBeste.no og Side2.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Neatsvor-butikken.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.  Hvis du vil, kan du lese mer om Neatsvor X600 Pro her eller der.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg