Jeg er forbannet i dag, for å si det mildt!

Reklame | Hickap og Tanrevel

Jeg forbannet i dag, for å si det mildt.  Og det er ikke hver dag jeg er forbannet, for å si det mildt, for jeg er en rolig og avbalansert person til vanlig, men nå har TV2 gått for langt, og det sånn til de grader.  Tidligere i år, tror det var 1. april, fikk jeg en hyggelig telefon fra TV2 som kunne fortelle at den o store prominente toppbloggeren og fremtidige bloggkongen, altså undertegnede i egen høye person, skulle være en av deltakerne i høstens “Skal vi danse”, i lag med Erna Solberg, Gry Henriksen, Eyvind Hellstrøm, Martine Halvorsen, Frank Løke, Sondre Johansen, Jan Thomas, Greta Thunberg, Kari Engesvik, Mari Bone, Olaf Thon og Tom Martin Dahl, og alt dette kan du lese mer om i et tidligere blogginnlegg hvis du klikker her.  Og hadde det ikke blitt show hvis den o store skulle blitt med på “Skal vi danse” i lag med nevnte gjengen sin?  Det hadde blitt helt konge!!!  Det hadde blitt danset på dansegulvet og både her og der!  

Så viser det seg at alt dette er bare tull, antakelig en aprilsnarr siden jeg ble oppringt på 1. april, for plutselig her en dag kan jeg lese at TV2 har gått og offentliggjort høstens deltakere i “Skal vi danse”, der jeg ikke er med, ej heller Olaf Thon, og heller ikke resten av dansegjengen jeg var blitt forespeilet å få delta med i lag med tidligere.  Jeg er altså blitt lurt og det liker jeg dårlig.  Jeg kjenner jeg blir forbannet, for å si det mildt, og skuffet.  Her hadde jeg gledet meg til å danse i tigerstaden utover høsten, og i stedet må jeg altså gå på den vanlige jobben min.  Nedtur.no, for å si det mildt.  Har dere forresten sett årets deltakere som TV2 har presentert?  Her er de…..

Hadia Tajik (40), politiker.
Hadias dansepartner er Jone Snilstveit som er ny proffdanser denne sesongen.

Ulrikke Brandstorp (28), artist.
Ulrikkes dansepartner er Tarjei Svalastog.

Alexandra Joner (33), artist og influenser.
Hennes dansepartner er Ole-Thomas Hansen.

Trude Vasstrand (58), lærer og tv-profil.
Trudes dansepartner er Catalin Mihu.

Selma Ibrahim (28), programleder.
Santino Mirenna er Selmas dansepartner.

Myra Tucker (28), artist.
Jørgen Nilsen er Myras dansepartner.

Aslak Maurstad (31), skuespiller og gamer.
Aslak danser med Marianne Sandaker.

Harlem Alexander (35), hårstylist.
Helene Spilling er Harlems dansepartner.

Christer Rødseth (33), kokk.
Christer danser med Ida Amy Sund, som er ny proffdanser denne sesongen.

Lavrans Solli (33), tidligere svømmer.
Lavrans danser med Amalie Aune, som er ny proffdanser.

Stig André Berge (40), tidligere bryter.
Norunn Ringvoll, som er ny proffdanser i «Skal vi danse», blir Stigs dansepartner

Fritz Aanes (45), brytetrener.
Hans dansepartner er Vyara Klisurska, tidligere vinner av den vietnamesiske «Skal vi danse» og ny proffdanser denne sesongen.

(Bilde og oversikt over deltakere hentet fra https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/her-er-arets-deltakere-i-skal-vi-danse?publisherId=13318709&releaseId=17989158&lang=no )

Jeg vet ikke helt om jeg synes dette var en så veldig spennende gjeng med kjendisdansere.  Her var egentlig mye rart, for å si det mildt, og ikke en eneste blogger.  Skandale!!!  Og så frykter jeg at at her er mange unge spreke folk som antakelig har mye rytme i kroppen og som kan danse ganske bra, og det er jo ikke det jeg vil se på lørdagskvelden!  Jeg vil se kjendiser som ikke kan danse prøve seg på dansegulvet.  Det er underholdende.  Skal jeg se på perfekt dans en lørdagskveld, kan jeg sikkert finne en sånn sportskanal på tv med noe dans fra et mesterskap jeg kan se på, og det er ikke noe jeg driver og trykker på fjernkontrollen for å finne frem til på en lørdagskveld!!!  Så interessert i dans er jeg ikke!

Men, det er et men, og det er at det kan nok være en og annen av årets deltakere som jeg virkelig kunne tenke meg å se i en engelsk vals eller en argentinsk tango eller en rumba eller noe sånt.  Av årets deltakere er det ikke bare unge, spreke, rytmiske mennesker.  Her er noen andre også, så jeg tror jeg skal følge med på årets sesong likevel.  Men hvem er så deltakerne som kan gjøre det verdt å følge på høstens “Skal vi danse”?  Følg med så skal vi ta en gjennomgang av årets deltakere slik at vi kan få en pekepinn på hva vi kan vente oss på dansegulvet på tv på lørdagskveldene i høst.  Jeg vurderer årets deltakere, gir terningkast der terningkast 1 gis til en forventet toppdanser og terningkast 6 gis til en en som jeg antar neppe har rytme i kroppen og som neppe heller aldri kommer til å få ryme i kroppen.  Så justerer jeg terningkastene litt etter om deltakerne er kjendisier eller ikke, for jeg må nesten ha hørt om deltakerne hvis de i de hele tatt skal få noe terningkast, for ellers kunne man jo bare ha hentet hva som helst slags rart inn fra gata og eller fra langt der oppe på et lite sted i nord, og deltakerne må nesten ha litt sånn kjendisschwung over seg.  De må kort og godt være en kjendis.  Ok, la oss så se nærmere på årets deltakere.

  •  Hadia Tajik (40), politiker.

Jeg har store forventninger til Hadia Tajik.  Sprekt at hun stiller i “Skal vi danse”.  Og jeg har jo hørt om Hadia Tajik.  Jeg er jo ikke helt borte vekk.  Jeg følger jo med litt da.  Jeg synes det er flott at Hadia Tajik er med, og jeg tror ikke hun er noen danseløve.  Terningkast 6.

  • Ulrikke Brandstorp (28), artist.

Artister er vant til å bevege seg på scenen og mange har rytme i kroppen, så jeg er ikke helt fornøyd med at Ulrikke Brandstorp er med.  Kunne man ikke heller ha funnet en eldre stivbeint artist?  Hva med Jan Eggum?  Ulrikke Brandstorp er selvsagt en ekte kjendis så pluss for det.  Terningkast 3.

  •  Alexandra Joner (33), artist og influenser.

Jeg vet hvem Alexandra Joner, og jeg er ganske sikker på at hun er dritgod til å danse.  Jeg føler det på meg!  Terningkast 1.

  •  Trude Vasstrand (58), lærer og tv-profil.

Hva i all verden er dette?  Trude Vasstrand er mor til funkygine Jørgine Vasstrand, og da er man kvalifisert for å være med på “Skal vi danse”.  Hører du svigermor?  Jeg tror du skal bare forberede deg på at TV2 vil ha deg med neste sesong!!!  Du er jo svigermor tll en prominent toppblogger. Kan så funkygine-mor danse?  Hmmm.  Jeg vet ikke.  Terningkast 3.

  •  Selma Ibrahim (28), programleder.

Jeg vet hvem Selma Ibrahim er.  Unge programledere er ofte gode dansere.  Terningkast 1.

  •  Myra Tucker (28), artist.

Myra Tucker vet jeg godt hvem er, og jeg tipper hun er god til å danse.  Terningkast 1.

  •  Aslak Maurstad (31), skuespiller og gamer.

Selveste sjefs-forræderen himself er med i “Skal vi danse”.  Jeg heiet jo selvsagt på forræderne i tv-programmet “Forræderne”, og Aslak Maurstad er min helt – en vanvittig dyktig forræder!  Digger deg Aslak!!  Jeg føler på meg at forræderen ikke er så god til å danse.  Tror han er litt stiv i kroppen.  Føler det på meg.  Jeg gleder meg til å se Aslak Maurstad i en rumba, eller hva det nå er det heter.  Terningkast 6 selvsagt til den o store forræderen.  

  • Harlem Alexander (35), hårstylist.

Hæææ!  Har de hentet inn en frisør jeg aldri har hørt om.  Jeg har hørt om Ron som driver Ron’s salong her hvor den o stor prominente toppbloggeren bor.  Hvorfor kunne ikke heller Ron blitt med på “Skal vi danse”?  Jeg føler uansett på meg at denne Harlem Alexander er god på dansegulvet.  Føler det på navnet hans liksom.  Terningkast 1.

  •  Christer Rødseth (33), kokk.

Skulle man på død og liv ha med en mannlig kokk, burde det vært Eyvind Hellstrøm eller en av bloggkongene Tom Martin Dahle eller Kokkejæveln.  Christer Rødseth er litt for ung, han har sikkert rytme i kroppen og beveger seg antakeligvis litt smooth på dansegulvet, hva nå det måtte bety, men jeg liker det ikke!  Terningkast 1.

  • Lavrans Solli (33), tidligere svømmer.

Jeg følger ikke så mye med på svømmesporten, og vet egentlig ikke helt hvem Lavrans Solli er, men svømmere er gjerne spreke, veltrente folk som gjerne kan bevege seg noenlunde bra på et dansegulv frykter jeg.  Hvem du nå enn måtte være Lavrans Solli, det blir terningkast 1.

  • Stig André Berge (40), tidligere bryter.

En bryter!!!  Jeg har voldsomme forventninger til Stig Andre Berge!  Terningkast 6.

  •  Fritz Aanes (45), brytetrener.

En brytetrener!!!!  Nå snakker vi dere!  Dette har jeg voldsomme forventninger til.  Jeg klarer ikke å se for meg at en bryter eller en brytetrener kan danse, eller kan få til å lære seg å danse.  Jeg kan knapt vente med å se Fritz Aanes bevege seg lett og leken som en liten lerkefugl over dansegulvet til en cha-cha-cha, eller noe sånt.  Mener jeg leste på nett et sted at Fritz Aanes var aktuell for “Kompani Lauritzen”, men at han ble vraket fordi man fryktet han ville være for dominant fysisk og psykisk i forhold til de andre deltakerne og befalet.  Fritz Aanes er vel opprinnelig også fra Narvik da, ekte Narvik-gutt som kanskje har spilt på Narvik/Nor og jobbet på bolaget, som har klatret de høyeste master og dykket de dypeste fjorder, som har en ponni med pinne i panna hjemme i hagen, en enhjørning altså, og som spiser pannekake og går med panneband.  Og bare så det er sagt.  Narvik-gutter danser ikke, for de er som sagt mer opptatt av å klatre de høyeste master og dykke de dypeste fjorder.  Jeg er ikke i tvil om at Fritz Aanes vil passe perfekt i “Skal vi danse”.  Det må bli terningkast 6 til Fritz Aanes.  Nei, vent litt.  Jeg finner frem spesialterningen, det blir terningkast 7.  Schnakkes Fritz!  Hils morsan og farsan:)

Så får vi se hvordan årets sesong av “Skal vi danse” fyker av.  Jeg tror det kan bli bra, i alle fall i starten, så lenge bryterne blir med.  Og kanskje bommer jeg fullstendig her.  Kanskje kan Stig Andre Berge og Fritz Aanes danse?  Og kanskje har jeg tatt feil av Alexandra Joner.  Vi får se.  Vi får følge med på skjermen utover høste.

Ha en fin dag alle sammen:)  Hyggelig at du besøker bloggen min.  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om tv-programmer:  https://allansverden.no/page-42/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Selvbruning fra Hickap, Bronze Booster Light Self Tanning Drops:

https://c.mtpc.se/tags/link/3278152

Sminkebørster fra Hickap, Classic Face Set:

https://c.mtpc.se/tags/link/3278177

Eye shadow palette fra Hickap:

https://c.mtpc.se/tags/link/3278181

Få litt brunfarge!  Prøv selvbruning uten å utsette deg for de farlige UV-strålene.  Test ut Tanrevel Pro.  Nå på tilbud 974.- (før 1299.-).  Se:  https://c.mtpc.se/tags/link/2935837

 

 

 

3 kommentarer
    1. Jeg er, som deg, svært skuffet over å ikke være deltaker på “Skal vi danse” likevel! Etter innledende runder, hadde jeg tro på at noen av oss bloggerne på blogg.no ville vinne denne sesongen. Vi gir oss vel ikke? Nye sjanser kommer! Jeg har forresten stor tro på bryterne. Jeg har selv konkurrert på Norgesnivå i karatekonkurranser og er en habil danser. Kampsport handler jo også bl. a om rytme, styrke, smidighet, hurtighet styrke, taktikk, teknikk og innlevelse! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg