Så ble det ikke blåmandag likevel!!!

Reklame | Blivakker, Røhnisch, Gina Tricot, Hickap og Miinto

Jeg er litt forvirret i dag.  Det er jo mandag innenfor det vanlige arbeidsåret, og jeg er jo så vant til at mandag skal være blåmandag slik at jeg kan surke og klage og syte over at ny arbeidsuke er i gang, men så ikke i dag.  Jo, det er mandag, og jeg kjenner på kroppen at det er mandag og jeg forventer liksom at tungsinnet skal senke seg, men så er det jo fridag i dag.  Det er 2. pinsedag!  Vi har feiret kirkas bursdag gjennom helga.  Det har i alle fall vi gjort vi få som vet hvorfor vi feirer pinse.  Gudene vet hva dere har feiret i helga dere som ikke vet hvorfor vi feirer pinse, og jeg har forstått at det er det mange som ikke vet.  Men man kan vel feire et eller annet for det, i alle fall i helga.  Vel, nok om det.

Jeg er ganske så fornøyd med at regjeringen Brundtland i 1993 ikke fikk gjennomslag for sitt forslag om å gjøre andre pinsedag om til vanlig arbeidsdag, og dermed så det ble det altså ikke blåmandag i dag, hverken for oss som har feiret pinse eller for dere som eventuelt har feiret noe annet rart. Ingen klaging og surking og syting i dag altså, snarere tvert imot som bildet over kan antyde, glede over at Gro den gang for lenge siden ikke fikk det som hun ville.  Jeg skal heller nyte en deilig fridag i dag, så skal jeg heller syte og klage og surke litt i morgen, for da er det ingen bønn.  Det er jobb!  Det er blåtirsdag!  Men samtidig så kan vel ikke en  blåtirsdag måle seg med en skikkelig tung blåmandag.  Nei, så langt derifra.  Blåtirsdagen markerer starten på en fire dager lang arbeidsuke, og for de som skjønner seg litt på prosentregning, så sømmer det seg da å klage og syte og surke 20% prosent mindre enn om det hadde vært en blåmandag.  Og da blir det ikke sånn skikkelig tungt og trist når blåtirsdagen nærmer seg.  Jeg vet ikke en gang om jeg kommer til å høre på noe blåmandags-musikk i bilen på vei til jobb i morgen.  Det tror jeg faktisk ikke.  Det er dessuten snart juni.  Ja, allerede på torsdag så er det 1. juni.  Det nærmer seg sommer, ferie, gøy og moro, utagerende fes….ehhh…..utagerende, hyggelig sosialt samvær med andre og masse andre hyggelig sommersaker og ting.

Ha en god mandag alle sammen. Det er jammen ikke ofte jeg sier han en fin mandag, for mandag er tross alt vanligvis blåmandag, og det skal man ikke kimse av, og det vil være litt upassende og ønske noen en “god” mandag.  For kan en mandag være god?  Ja, akkurat i dag kan den det.  Men ikke om 7 dager.  Hyggelig at du besøker bloggen min, til tross for alt fjaset som jeg legger ut, og i dag var det vel ekstra ille om jeg skal si det selv.  Velkommen tilbake til enda mer fjas og fanteri en annen dag:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

I dag kan du gjøre mange kupp på handlefronten.  Sjekk ut:

Jakke fra Røhnisch i varmende pilestoff, laget av 70 % resirkulert polyester:  https://rohnisch.mtpc.se/3278067

Off Shoulder Dress fra Gina Tricot:  https://gina-tricot-no.mtpc.se/3278086

Hudpleiesett fra Hickap:  https://c.mtpc.se/tags/link/3278100

Levi’s bukse til herremannen, fra motebutikken Miinto:  https://miinto.mtpc.se/3278121

Benton//Four Reasons//Four Reasons//Four Reasons//Benton//Four Reasons

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg