“Skal vi danse” er ikke hva det en gang var!!!

Reklame | Gymgrossisten, Tannrevel og Lyko

GASP//ICANIWILL//GASP//ICANIWILL

Det er lørdag, og lørdag er en fin dag.  Det er forresten badedag i dag også, og det kan du lese mer om her.  I kveld skal vi se på “Skal vi danse” på TV2, der en rekke kjendiser skal svinge seg i valsen og konkurrere om å bli den flinkeste kjendisdanseren.  Vi er godt i gang med årets sesong av “Skal vi danse”, og i år er det jo en slik “all stars”-utgave med tidligere års vinnere og publikumsfavoritter.  Dette synes konemor og bloggerbarna er spennende, og jeg synes det er så jævlig å se på at jeg får vondt langt inni ryggmargen, og det er så ille at jeg fikk et lite behov for å fortelle dere alle hvor ille det er så se på årets utgave av “Skal vi danse”.  Men det er egentlig litt bra; det betyr jo faktisk at jeg har noe på hjertet, og det har jeg aldri hatt som blogger, jeg har aldri hatt noe spesielt jeg har ønsket å fortelle verden før i dag, da dette “Skal vi danse-fjaset” har irritert meg ganske mye over flere lørdager at jeg føler tiden er moden for å foreta en skikkelig hensynsløs og rå radbrekking av årets sesong av dette program-konseptet.

Hva er det så egentlig som er så galt med årets sesong av skal vi danse?  Bilder under forklarer vel det meste…

Årets sesong er en “all stars”-greie med tidligere vinnere og publikumsfavoritter, og det er jo dette som gjør årets sesong av konseptet totalt gørre kjedelig og uinteressant.  Det er nemlig bare med folk som faktisk kan danse, og det er ikke spesielt underholdende.  Alle deltakerne er egentlig i utgangspunktet rimelig gode dansere.  Noen er til og med så gode at jeg skjønner ikke helt hvorfor TV2 har invitert de med.  Hallooo!  Hvis folk vil se perfekt vakker dans, så kan vi vel bytte kanal over til Eurosport eller noe sånt som kanskje viser noe sånn VM i standard-danser eller noe slikt, men er det det vi vil se på tv på lørdagskvelden? Vil vi se på tilnærmet perfekt dans?  Selvsagt ikke.  Jeg leter da ikke etter “dans” på tv-kanalene på lørdagskvelden fordi jeg vil se en perfekt engelsk vals eller rumba.  Jeg vil derimot se på kjendiser som ikke tar seg høytidelig, som skaper stemning og som prøver så godt de kan å få til en dans, selv om de egentlig ikke er så gode, og heller aldri kommer til å bli det.  Da blir det litt show, og da blir “Skal vi danse” et underholdningsprogram.  Nå blir det litt “platt”.  Alle er rimelig gode egentlig.  Det blir litt kjedelig egentlig, veldig kjedelig faktisk!!!

Årets sesong av “Skal vi danse” er en skikkelig skivebom av av TV2, i alle fall i allansverden.  Det er kort og godt gørre kjedelig!  De har invitert med vinnere og “publikumsfavoritter”, men “publikumsfavoritter” er da vel ikke de som har blitt nr. 2 eller 3 i tidligere sesonger.  Publikumsfavoritter er jo de “ekte” kjendisene, som ikke kan danse og heller aldri kommer til å lære det, men som har gitt av seg selv og skapt god underholdning, og som har kommet lengre enn man har trodd, radbrekket av dommerne, men stemt frem av seerne.  Dette er jo publikumsfavorittene slik jeg ser det!  Blir det en ny “all stars”- sesong av “Skal vi danse”, så håper jeg det blir med “ekte” publikumsfavoritter, eller med nye dansere, og da fortrinnsvis flest av de som ikke kan danse og som heller aldri kommer til å lære seg det.

Og trenger TV2 noen til å plukke ut deltakerne, kan de bare spørre bloggeren som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no, så kan jeg finne frem til de riktige deltakerne.  Og til dere som har vært med på “Paradise Hotel” og liknende, drukket dere full på hoteller i syden for å komme dere på tv-skjermen, eller vært med på tilsvarende reality-tull, dere har null sjanse til å bli med.  No way!  Dere er ikke kjendiser.  Dere vil bare være med på “Skal vi danse” for å promotere egne karrierer, for å få skjermtid, men det kan dere bare glemme å få hos meg!!!!”  Jeg tar med kjendiser som er kjendiser i kraft av at de har et talent, ferdigheter, egenskaper som gjør dem interessante og fortjent til å være på skjermen, som ikke bare vil være der for å promotere egne karrierer, men som har karrierer som står seg godt uavhengig av deltakelse i “Skal vi danse”.  Og så gjør jeg selvsagt litt research på deltakerne.  Og Cengiz Al får selvsagt ikke være med.  Cengiz er en flink skuespiller, og er sånn sett en “kjendis”, men har drevet masse på med dans forstår jeg, og er egentlig i utgangspunktet for flink til å være med i et slikt program.  Det er nok av andre skuespillere å spørre, som jeg antar ikke er så gode til å danse.  Jeg velger en annen:)  Cengiz kan få konsentrere seg om skuespiller-karrieren, for han er kjempedyktig der, og når han blir eldre og stivere til beins kan han få være med på “Skal vi danse”.

Hva så med oss bloggere?  Plukker jeg ut en blogger til “Skal vi danse”?  I utgangspunktet vil jeg ikke ha med noen som kun er med for å få skjermtid for å promotere egen karriere uten å ha noe sånn spesielt talent, så her ligger nok en del av oss bloggere og influensere svært tynt an.  Men kanskje ikke alle.  Jeg kunne ha gjort et eneste unntak, og det måtte ha vært for bloggeren som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no.  Han kan faktisk trenge litt skjermtid for å få promotert egen karriere og bli bloggermillionær, for det går litt tregt med inntjeningen av millionene for tiden, og i tillegg så har han faktisk ikke mye dansetalent, så det kunne blitt litt gøy, for folket på lørdagskvelden.  Så jeg kunne ha plukket ut denne bloggeren.  Han er tross alt en ganske så prominent toppblogger, en bloggerkonge, bortimot som en “kjendis” å regne, og han kunne alltids ha hatt godt av litt ekstra skjermtid for å få fremmet bloggerkarrieren ytterligere.

Kanskje trenger bloggeren som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no et dansegulv?  Det blir litt liten plass oppå bordet:)  Og kanskje trenger han et publikum, et stort et?

Jeg får vel se på “Skal vi danse” i kveld også.  Det er ikke veldig underholdende.  Jeg savner Ellen Ørjasæther og Dennis Vareide.  Konemor sier at hun gjerne vil ha med Frank Løke til neste sesong:)

Ha en fin lørdag alle sammen!  Hyggelig at du leser bloggen min.  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772
Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/
Min hjemmeside:  https://allansverden.no/
Få litt brunfarge!  Prøv selvbruning uten å utsette deg for de farlige UV-strålene.  Test ut Tannrevel Pro.  Nå på tilbud 974.- (før 1299.-).  Se:  https://c.mtpc.se/tags/link/2935837

 

Braun//Remington//Kevin Murphy//Sebastian Professional

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg ser ikke på i år…Og gjorde vel ikke det i fjor heller…MEN jeg har sett på før, og det må selvfølgelig være folk som IKKE kan danse noe særlig, skal det bli gøy. Og at de PLUTSELIG blir flinkere. Det er morsomt 🙂 Dette hørtes kjedelig ut ja… 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg