Smarte tips til deg som skal ta ned jula!

Reklame | Gymgrossisten

SPRI//Röhnisch//FoFill//Casall Sportswear

Så er vi kommet til tirsdag i den litt triste første arbeidsuka etter jul.  Men nå som vi er kommet i gang, kan vi jo begynne å glede oss til helg, “Mesternes mester” og “Hver gang vi møtes” .  Og når jeg setter meg ned for å se “hver gang vi møtes” med et glass rødbrus neste lørdag, er målet å ha ryddet jula ut, og ha ordnet huset med vanlig pynt, gardiner, duker, tepper og dill og dall.  Blir litt hver ettermiddag utover uka, og så skal vi altså være i mål til lørdag kveld.  Det er sikkert andre som også driver og tar jula ned i disse dager, og tenkte jeg ville dele et par pakke-ned-julepynt-tips med dere, siden jeg jo trengte å ha noe å blogge om i dag også:)

Jeg pleier å ta bilder på mobilen av hvor pynten er plassert, og på mobilen under “mine filer” har jeg en mappe som heter “Xmas” der jeg lagrer disse bildene.  Da kan jeg finne frem bildene og det er lettere å huske hvor pynten stod når vi skal ta den opp igjen neste gang, og det går raskere å pynte på nytt igjen.  Og når man sparer tid på pyntingen neste gang, betyr det igjen at man får bedre tid til andre ting, som å skrive blogginnlegg.  Dermed er det større sjanse for at kvaliteten på innleggene kan bli bedre enn om man har mindre tid, og det igjen gjør at det er større sannsynlighet for at flere klikker seg inn, og da igjen blir det flere sidevisninger, bedre plasseringer på topplista, mer reklameinntekter og mer rikdom.  Tid er penger!!!  Det er altså sammenheng mellom ting i verden!

Men også for dere som ikke blogger, kan det jo være lurt å ta bilde av hvordan man har pyntet.  Dere sparer jo da også tid, og da får dere bedre tid til å lese bloggen min, eller om ikke annet bare klikke dere inn på den.  Det er egentlig alt som skal til, et lite klikk og så noen klikk til på reklamen da, spesielt den som ligger under tittelen “reklame” og i dag “gymgrossisten” (reklame/gymgrossisten).  Det er slike fine reklamer:)  Man må jo ikke følge bildene man har tatt slavisk og gjøre det på samme måte neste gang man pynter, jeg forandrer gjerne litt, men jeg synes det gjør det lettere og raskere enn om man skulle starte helt fra scratch.  Så det er tips nr. 1, ta bilde av pynten og lagre på et sted der du finner det igjen:)

Tips nr. 2 er å pakke julepynten ned i store plastkasser som man får kjøpt her og der, og pakke det ned litt systematisk slik at det som hører til på et sted kommer i samme kasse.  Det gjør det lettere igjen neste gang pynten skal opp.  Og så er det bare å stable i høyden på rekke og rad i den store kjellerboden:)

Denne ufyselige nissen til konemor på bildet over er den første julepynten jeg pakker ned.  Jeg legger han nederst i den største plastkassen, med det siktemål at han også skal være den siste nissen som kommer opp neste jul.  Glory Glory Man United!  We shall rise again!!!!!

Ha en fin tirsdag alle sammen:)

 

 

 

 

 

 

5 kommentarer
    1. Du hellige jul… Det med å ta bilder var et supert tips! Men her i Spania har vi så lite julepynt at alt var borte i et vips. Derfor har jeg nå god tid til å lese bloggen din! 😉

      1. Jeg prøvde å legge ut nissen til salgs på finn.no men konemor stoppet meg…arghhh! De plastkassene har faktisk gjort at vi sparer en del plass i boden, og gjør det enklere å pakke ned. De er smarte:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg