Vow!!!!! Allansverden er på 25. plass på blogg.no!!!!!!!

Jessufaderihimmelens navn!!!!!  Allansverden har fått 553 sidevisninger og er på 25 plass etter første dag på blogg.no.  For et kjemperesultat!  Jeg er strålende fornøyd, mildt sagt.  Jeg tror det må bli champagne-frokost i dag også!  Hvor skal dette ende?   25. plass er jo fantastisk i konkurranse med denne gjengen inne på blogg.no, blant Norges fremste og mest populære bloggere.  Og blant disse kommer jeg på 25. plass, etter første dag!  Vow!!  Det lukter av nykoka kaffe, salamipølse og rista brød, synger Bjarne Brøndboe, men det gjør det såvisst ikke.  Nei, det lukter av kanape, fyldig rødvin med lukt av mørke bær, reklame, sponsorer og penger.  Jeg skimter noe der borte, det er et lys, berømmelsens lys.  Jeg ser glitter, glamour, kanapeer, fine restauranter, berlinerboller, gode viner.  Anja!  Jeg tror jeg må snart komme på besøk til vinbanken din, facebook.com/vinbanken – du har så mange fine delikatesseprodukter med god vin til.  Jeg trenger å begynne å øve meg på den nye livsstilen som blogger.  Heldigvis kommer jeg til å tåle berømmelsens lys.  Det er ikke alle som gjør det.  Men jeg tar ikke av, sindig Bardudøl som jeg jo er😊

Med 25. plass etter første dag på blogg.no må det selvsagt bli champagne-frokost, i dag som i går.  Jeg elsker livet som blogger!!!  Jeg må benytte anledningen til å takke dere som har vært innom bloggen min og bidratt til den utrolige plasseringen etter første dag.  Jeg håper dere er med meg videre.  Sammen skal vi innta Manhattan og Berlin og vi skal spise berlinerboller med de store.  Ja, blir jeg millionær med bloggen min, så skal jeg jammen spandere en berlinerbolle på dere alle som en som har fulgt allansverden😊

Jeg var nok litt beruset av opprykket til blogg.no da jeg skrev innlegget mitt i går.  Jeg ser at jeg begynte å fabulere om at jeg måtte be dere huske på noen fugler, både tamme og ville, som lengtet hit og dit, og fløy rundt omkring.  Jeg er usikker på hvor disse fuglene kom fra og inn i hodet mitt, men de dukket nå i alle fall opp rett før jeg skulle publisere innlegget og så lage frokost.  At fuglene plutselig dukket opp kan også ha vært resultat av dårlig tid.  Tidsaspektet har selvsagt betydning for kvaliteten på resultater.  Når man driver med morgenblogging, har man begrenset med tid før man skal lage seg frokost, gå tur med Picasso, snakke med katta og resten av familien, og så kjøre på jobb.  Og man kan gjøre feil her og der.  Sånn er det jo med oss mennesker.  Vi er ikke perfekte, guddommelige vesener – vi gjør feil og vi mislykkes av og til, men vi prøver å tenke gjennom og reflektere over det vi gjør, for å gjøre bedre neste gang, bli bedre utgaver av oss selv.  Jeg er sikker på at hvis jeg hadde hatt bedre tid, skulle jeg ha fått fjernet disse fuglene fra innlegget mitt, eller i det minste fått satt dem inn i en sammenheng.  Kunstneren Michelangelo brukte fire år på å male taket i det sixtinske kapell i Vatikanet en gang på 1500-tallet.  Hadde jeg hatt fire år til rådighet, skulle jeg gjort bedre med disse fuglene.  Skal prøve å la fuglene ligge når jeg runder av dagens innlegg og ønsker dere en fin dag videre😊

En som dog ikke vil at husfar skal fjerne fugler er Felix Askeladden.  Han oppholder seg gjerne i sofaområdet i stua og kikker ut for å se etter småfuglene.  Han liker småfuglene.  Det er ikke så mange av dem i trærne rundt huset nå på vinteren.  Men han gleder seg til våren, for da er det jo slik at alle fugler små de er, kommer nå tilbake.  Han er en søt og kosen pusekatt Felix Askeladden, men han er også en kaldblodig drapsmaskin, blottet for empati, på evig jakt etter fugler og mus, vår egen Dr. Jekyll og Mr. Hyde!

Jeg nevnte Michelangelo.  Han malte altså taket i det sixtinske kapell i Vatikanet.  Taket her er 540 kvadratmeter, og det er rikt utsmykket med fantastisk flotte bilder fra bibelen – utrolig flotte og detaljerte bilder hvert og ett.  Jeg var en gang i det sixtinske kapell og så disse takmaleriene med egne øyne.  Det var et overveldende skue.  Imponerende hva vi mennesker er i stand til å få til – på bare fire år, høyt oppe i et tak, på 1500-tallet.  For i denne sammenheng er fire år kort tid!

Michelangelo var en fantastisk kunstner, maler, billedhugger, arkitekt.  Vi har imidlertid vår egen huskunstner i familien.  Hun heter datter 2 og er 12 år.  Hun er min yngste datter.  Min eldste datter heter datter 1 og er 15 år.  Hun jeg er gift med heter konemor, hun er sikkert ikke så opptatt av at jeg forteller dere hvor gammel hun er.  Jeg har altså anonymisert familien.  Jeg tenkte jeg ville beskytte dem mot berømmelsens lys og dets uheldige sider nå som allansverden er begynt klatringen opp til bloggetoppen.  Det er jo ikke sikkert at alle andre vil tåle berømmelsens lys like bra som meg selv (og Picasso og Felix Askeladden).  Men angående datter 2, kunstneren i familien altså.  Jeg fikk to bilder av henne i gave på farsdagen som hun hadde malt.  Jeg synes de er så flotte.  Det er malerier av Storala og Istindan, våre flotte fjell som omkranser stedet her vi bor.  Vi skal finne en fin plass til dem på veggen oppe på ski-leiligheta vår i Målselv Fjellandsby.

Storala (1237 moh.)

Istindan (høyeste topp 1489 moh.)

Hvor Madelen har fått sine kunstner-gener fra vites ikke.  Det er ikke sikkert det er fra meg:  https://allansverden.blogg.no/carpe-diem-men-foerst-en-kopp-kaffe.html

I går kveld så jeg forresten på «Bloggerne» på TV2 i lag med konemor.  Jeg ville jo sette meg inn i den nye livsstilen, lære om bloggelivet.  Det var et intellektuelt sett meget stimulerende og oppbyggende tv-program.  En bloggers tid er dyrebar, så det kan godt være at jeg ikke får tid å se flere episoder.  Egentlig vet jeg hvilken herlig livsstil som venter meg.  Jeg er klar til å omfavne den!

I morgen er det fredag.  Da er jeg tilbake med flere kloke ord, og ikke fullt så kloke ord.  Jeg håper du som leser dette er med videre og besøker Allans blogg daglig fremover.  På lørdag skal jeg rappe og danse hiphop for dere – det blir filmsnutt!  Dette vil du ikke gå glipp av😊  Hva gjør man ikke for en berlinerbolle?  I morgen fredag skal vi drømme oss bort til et av de mest spesielle steder på jord – det blir bilder fra en fantastisk reise!  Det er ikke sikkert det er dit du tror det er!  Gled dere!  Vi ses i morgen!  Ha en fin torsdag alle sammen😊

Ikke glem:  Ei regnvåt kråke på skigarn er bedre enn ti engler i Himmerike (Hans Børli).

 

8 kommentarer

Siste innlegg