12 ting jeg skal gjøre i august!

Reklame | Røhnisch, Gina Tricot, Hickap og Miinto

I dag er første dag i august måned, måneden som er oppkalt etter keiser Augustus, gammel romersk keiser, og som er den åttende måneden i kalenderen vår. Tenk at vi allerede er kommet til årets åttende måned!  Det lakker og lir, mot jul, men i første omgang lakker og lir det mot slutten på sommerferien og slutt på sommer og sol og gøy, og det kjennes selvsagt umåtelig trist at sommer og ferie er historie i løpet av august en gang.  Lurer dere kanskje på hva jeg skal foreta meg i måneden som ligger foran oss.  Det vil jeg jo anta at dere er ganske så nysgjerrige på, o stor prominent toppblogger og fremtidig bloggkonge som jeg jo er.  Det er vel alltid spennende å høre hva fiffen bedriver tida med:)  Her er 12 ting jeg skal gjøre i august:)

1. Blogge en siste gang på leeeenge om at det er gladmandag

Det er en skikkelig gladmandag i august.  Det er mandag 7. august.  Da skal jeg lire av meg et muntert blogginnlegg og glede meg over livet.  Vi vet alle hva som kommer når det er slutt på gladmandagene!  Å huff og huff med tre utropstegn bak, minst!!!

2. Være på ferie i Tyrkia enda noen dager

Ja, i det dette innlegget publiseres på bloggen, så er jeg enda på ferie i Alanya i Tyrkia.  Og det betyr at jeg skal være på ferie i Alanya enda noen dager fremover i august.

3.  Klippe gresset når jeg er tilbake fra ferie i Tyrkia

Gresset trives svært godt utenfor bloggervillaen, og jeg vet hva som møter meg når jeg kommer hjem etter å ha vært borte på ferie i to uker.  Noen som likner en liten jungel.  Det er bare å få startet opp gressklipperen:)

4.  Reise med bobilen Bob til Alta

Det blir tur til Alta med bobilen Bob i august.  Bloggerdatter skal på fotballturnering.

5.  Gå ut og kikke på Bardumartnan.

Det blir Bardumartna i slutten av august.  Jeg må vel ut og kikke, og kjøpe meg en diger lang heksehyl og et par spekepølser.

6.  Begynne på jobb igjen.

Det gode liv slik jeg kjenner det tar slutt i august.  Jeg blir lettere deprimert bare ved tanken og føler ikke for å kommentere dette ytterligere:(

7.  Blogge om blåmandager.

Men det er selvsagt en bra ting ved å begynne på jobb igjen.  Og det er at det er aldri noe problem å vite hva man skal blogge om på mandagene fremover.  Da skal det handle om blåmandager, og jeg skal klage og syte og surke over at helga er slutt, og jeg igjen skal på jobb igjen, og det er laaang arbeidsuke foran meg:(

8.  Blogge om 12 ting jeg skal gjøre i september på månedens siste dag

31. august skal jeg blogge om 12 ting jeg skal gjøre i september.  Jeg nevner det allerede nå slik at dere alle kan være orientert.

9.  Spise

Toppbloggere må også ha mat.  Hvis du også trenger mat, finner du masse bra matoppskrifter og middagstips her og der.

10.  Sjekke om det kommer noe spennende på frukttrærne utenfor bloggervillaen.

Det var kommet blomster på epletrærne og kirsebærtreet utenfor bloggervillaen tidligere i sommer, og det kan du lese mer om her.  Jeg er spent på om det blir noe frukt.  Time will tell!  Kanskje kan jeg plukke epler og kirsebær i hagen i slutten av august?

11.  Gå en fjelltur

Det er bra å fremstå som som sunn og sprek, så jeg skriver at jeg har planer om å gå en fjelltur i løpet av august.  Klikk her for en oversikt over alle mine turer, lette og strabasiøse, til alle årstider og i alt slags vær, også lett duskregn.

12.  Få en skikkelig psykisk knekk etter å ha måttet begynne på jobb og innse at sommerferien er slutt.

En dag kommer hverdagen.  Jeg gleder meg ikke!!!  Jeg prøver enn så lenge å fortrenge det som en dag kommer til å skje, at jeg må sette meg i bloggerbilen og kjøre tilbake på kommunal jobb.  Men det er ingen vei utenom.  Jeg trenger pengene!

Ha en fin august måned alle sammen!  Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk!  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om en toppbloggers hverdag og utfordringer:  https://allansverden.no/page-23/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

I dag kan du gjøre mange kupp på handlefronten.  Sjekk ut:

Jakke fra Røhnisch i varmende pilestoff, laget av 70 % resirkulert polyester:  https://rohnisch.mtpc.se/3278067

Off Shoulder Dress fra Gina Tricot:  https://gina-tricot-no.mtpc.se/3278086

Hudpleiesett fra Hickap:  https://c.mtpc.se/tags/link/3278100

Levi’s bukse til herremannen, fra motebutikken Miinto:  https://miinto.mtpc.se/3278121

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg