Absolutt ikke blåmandag!!!

Reklame | Gymgrossisten og Blivakker

Under Armour//Under Armour//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL

Det er mandag ser jeg på kalenderen!  Det er nesten ikke til å tro.  Jeg får det ikke helt til å stemme, for det føles ikke som en mandag.  Som oftest er mandag en blåmandag, starten på en ny lang arbeidsuke, men det er det ikke ikke i dag, og det sånn til de grader ikke.  I dag er 2. juledag.  Det er jul, det er fri, det er hyggelig stemning og det er starten på en lang herlig (rom)julsuke.  Kan det blir bedre?  Neppe?  Kan det bli verre?  Ja, det kan det!  Allerede neste mandag kan det bli verre, mye, mye verre!!  Og det blir det!  Da er det mandag 2. januar og det er slutt på jul og det gode liv.  Trolig vil mandag 2. januar skrive seg inn i historiebøkene som en av tidenes aller verste blåmandager.  Jeg ser allerede for meg en passende tittel på blogginnlegget som skal legges ut 2. januar, “Blåmandag og helvetesuke” eller “fytti hælv¤%& for en dag” eller “tidenes blåmandag”.  Har jo litt tid å gruble på mest dekkende tittel, en hel uke, og takk og pris for det, og det er mye fint som skjer før den tid.  Nei, jeg skal ikke dvele for mye med triste som en gang er i vente.  Jeg skal heller glede meg over at det fortsatt er jul, og at det er det enda i mange, mange dager, og det er masse gøy og hyggelig som skjer.  Hurra for det da:)

Det er noe spesielt med jula.  I en travel og mørk hverdag midt på vinteren er jula som en oase av noe annet enn det som er til vanlig.  Noe av det aller beste med jula er nok atmosfæren, den fine stemninga som en skal skape med de nærmeste en har rundt seg, og der ro, langsom tid, mindre stress og jag, preger dagene i større grad enn ellers.  Ja, og så maten da!  Jula er selvsagt også en oase av god mat!  I dag blir det forresten stekt kveite til middag, selvsagt med remulade, rikelig med remulade:)

Jeg har forresten begynt å skrive på nyttårstalen.  Prominente personer pleier jo holde tale ved overgangen til et nytt år, kongen på nyttårsaften, statsministeren første nyttårsdag, og den o store prominente toppbloggeren himself vil legge ut sin nyttårstale på bloggen tidlig på morgenen første nyttårsdag.

Jeg er i gang med å skrive.  Det er mye som skal med i en nyttårstale.  Jeg skal se tilbake på det året som har vært, se fremover, hilse til medbloggere, våre væpnede styrker, sjøfølk i alle havner.  Det gjelder å huske på å få med alt så ikke noe blir glemt.  Jeg prøver så godt jeg kan, gjør mitt beste.  Jeg håper det vil bli bra, og det må vi vel også formode at det vil bli når det er en blogger som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no som skal holde nyttårstale.  Men nok tørrprat for i dag!  Nå er det bare å hive seg i skrivinga!!!  Ikke mange dager igjen til nyttårstalen skal være ferdig:)

Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk!  Tusen takk!  Velkommen tilbake en annen gang:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om blåmandager:  https://allansverden.no/page-48/?pagelayer-live=1

Blogginnlegg om jul:  https://allansverden.no/page-16/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Four Reasons//Four Reasons//Benton//Four Reasons//Four Reasons//Four Reasons

 

2 kommentarer
      1. Bare vent! Neste mandag kommer alt til å være bekmørkt, jula slutt, tilbake på jobb, slutt på den gode julematen, laaang og kald januar i vente. Det skal godt gjøres om det kan bli verre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg