Bli med på skitur til Helgemauken

Reklame | Tannrevel, Elskling.no, Gymgrossisten og Lyko

GASP//ICANIWILL//GASP//ICANIWILL

Det er da ubegripelig deilig å ha vinterferie og kunne leve herrens glade dager og ikke tenke på blåmandager og alt som er trist og leit.  Og det er fint å gå litt på ski når man har vinterferie.  I dag skal jeg ta det handle om ski i allansverden.  Jeg tenkte jeg skulle ta dere med på en liten skitur ut i vakker norsk natur.  Sett dere godt til rette i sofaen, fyll på med kaffe i koppen og bli med på en liten i skitur i ord og bilde.

Turen går fra Målselv Fjellandsby og til Helgemauken, og så tilbake igjen.  Alltid greit å kikke ut av vinduet før man starter på en skitur, for å se været an.  Det ser flott ut.  Det er bare å gjøre seg klar:)

Men først en kopp kaffe!

Så må det smøres ski.  Det norske skilandslaget har sin smøretrailer.  Jeg har min temperaturmåler som viser hvilken skismurning jeg skal velge.  Jeg hadde aldri i verden prioritert å investere i en trailer med skismurning for å få avgjort hva man skal kline under skiene.  Og det må da også være et fryktelig styr å drive på og drasse på en trailer for å finne ut hva man skal ha under skiene!  Enklere med denne temperaturmåleren.  Og skiene og skismurningen står klar i sportsboden.

Så er det bare å komme i gang.  Flotte løyper:)

Det er 5,1 kilometer til Helgemauken eller Hompen som det også kalles.  Jeg må vel hjem igjen etterpå, så da blir dette en skitur på en drøy mil.  Det er selvsagt ikke noe problem for en o stor prominent toppblogger og fremtidig bloggkonge som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no.

Underveis kan man ta en stopp ved TP-gapahuken og grille en pølse eller to, og nyte en kopp varm kakao, hvis man har slikt med seg i sekken.

Før eller siden kommer man dit hvor det bare er 2 kilometer igjen.  Og så all den reklamen!!!  Det burde da holde med all den reklamen som florerer på denne bloggen min, om man da ikke skal bli møte reklame i skiløypa også.

Det er bare å prøve overse reklamen og gå videre.  Dere som leser bloggen min kan sikkert kunsten.  Men om dere ved et uhell skulle komme til å klikke på noe av reklamen på denne bloggen min, så ikke fortvil.  Det betyr bare at jeg får litt mer reklamepenger for klikken og blir enda mer søkke rik, slik at jeg får enda mer motivasjon til å fortsette med å blogge om en masse fjas og tull:)

Turen går videre…over bakker, vidder, stokker og stein…

Etterhvert er vel den stilige karen på bildet kommet sånn bortimot halvveis…

Det er gjerne tyngre å gå på fire bein uten ski, spesielt hvis man egentlig bare er en liten miniatyrhund og ikke en stor vakthund som man kanskje innbiller seg at man er.  Da kan det være greit å bli båret litt slik at man ikke sliter seg helt ut:)

Vi nærmer oss toppen…

Ankommet Helgemauken!

Flott utsikt på toppen!

Turen tilbake går lett – masse nedoverbakker.  Bare å holde seg på beina og passe på lårhalsen:)  Se film på tiktok fra turen ned fra toppen av Helgemauken:  https://www.tiktok.com/@allankristensen7/video/7201542971760676102?lang=en

Snart tilbake i fjellandsbyen – flott skitur til Helgemauken:)

Så er det bare å få av seg skiene og fyre opp badstua til en passende temperatur så man får varmen i seg etter å ha vært ute i guds frie natur:)

Ha en fortsatt fin dag:)

Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk!  Velkommen tilbake en annen gang:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om livet i Penthouse Månetoppen 38d:  https://allansverden.no/page-9/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Klikk her for å sammenligne strømpriser fra alle strømleverandører i Norge og bytt strømavtale enkelt og kostnadsfritt.  Strømkalkulatoren elskling.no hjelper deg å finne den strømavtalen som passer akkurat deg best.

Få litt brunfarge!  Prøv selvbruning uten å utsette deg for de farlige UV-strålene.  Test ut Tannrevel Pro.  Nå på tilbud 974.- (før 1299.-).  Se:  https://c.mtpc.se/tags/link/2935837

Braun//Remington//Kevin Murphy//Sebastian Professional

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg