Fantastisk tur til dagsturhytta på Øksfjordfjellet

Reklame | Gymgrossisten og Blivakker

ICANIWILL//GASP//GASP//ICANIWILL

I dag blir det fjelltur i allansverden.  Gjør dere klar for å bli med på en spektakulær fjelltur til dagsturhytta på Øksfjordfjellet.  Det er ikke en strabasiøs fjelltur, passer for de fleste, og så er det en fantastisk utsikt nesten fra en begynner å gå til en kommer opp på toppen.  Nå vil nok noen mene å huske at jeg har blogget om Øksfjordfjellet en gang tidligere også, og det er jo helt riktig at jeg har gjort, og det innlegget kan du forresten lese her, men dette innlegget handlet om fjellturen jeg var på før dagsturhytta på Øksfjordfjellet var ferdig bygd, og jeg lovte meg selv at jeg skulle tilbake når denne var ferdigstilt.  Og nå er den ferdig, og jeg har vært der på nytt, så da blir det nytt Øksfjordfjellet-innlegg, med ferdigbygd dagsturhytte.

Til Øksfjord kommer man se jo enten med bil eller hurtigrute.  Kommer du med bil, må du fortelle google maps at vi skal til Øksfjord i Loppa kommune, så kommer du nok frem.  Og så starter selve turen på Platået ved Ystnes i Øksfjord.

Går du opp på dagsturhytta i tre-firetida på ettermiddagen får man se hurtigruta på vei inn til Øksfjord.

Utsikt ned til Platået og Ystnes.

Oppe på toppen….

Inne i dagsturhytta kan man ta seg en pause og spise noe godt, og nyte en fantastisk utsikt..  Ja, man kan overnatte her i sovepose hvis man tar med.

På vei ned igjen….

Anbefaler alle å ta seg en tur opp til dagsturhytta på Øksfjordfjellet.  Kjempefin tur!  Takk forresten for at du er innom bloggen min på besøk:)

Her kan du forresten melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Se oversikt over mine øvrige blogginnlegg, inndelt etter tema:  https://allansverden.no/page-6/

Se flere innlegg om friluftsliv:

En blogger på Øksfjordfjellet

Perletur til Rosenbyaksla

Snolkehytta

Varden på Myrefjell

Bålpannesnacks

Four Reasons//Four Reasons//Four Reasons//Four Reasons

 

2 kommentarer
    1. Jeg står på hurtigruta nå og ser opp på dagsturhytta. Må være en fantastisk tur, ser jeg. Må nok dit en gang, i midnattssol 💛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg