Varden på Myrefjell

Reklame | Gymgrossisten og Jotex

GASP//ICANIWILL//ICANIWILL//GASP

Mer friluftsliv i allansverden i dag.  I dag skal jeg fortelle og tipse dere om en kjempefin fjelltur, og den går til varden på Myrefjell i Målselv.  Det vil handle om flott natur, majestetiske fjell og spektakulær utsikt.  Det er nok mange ruter man kan velge for å gå til varden på Myrefjell.  Jeg velger å starte oppe i Målselv Fjellandsby.  Her går jeg opp Toppskaret rett ovenfor besøkssenteret/kafeen, og på toppen av Toppskaret der skiheisen slutter fortsetter jeg oppover til toppen av fjellryggen mens jeg går litt mot høyre.  Jeg går over fjellryggen og ned i dalen på andre siden.  Her møter jeg på turstien som går opp til Bjelmavannet, og når jeg kommer til Bjelmavannet, svinger jeg til venstre oppover en ca. 10 minutter, så er jeg der, varden på Myrefjell.  Kjempefin tur.  Man bruker kanskje en time, ikke mye mer, og kanskje mindre.

Oppover Toppskaret!

Picasso Kristensen ville være med på et bilde:)

På toppen av fjellryggen før jeg går ned i dalen og finner stien til Bjelmavannet;)

Varden på Myrefjell:)

Varden på Myrefjell ligger på drøyt 700 moh, men når man begynner turen oppe i Målselv Fjellandsby er man jo ganske godt oppe i høyden uansett, og dette er ikke noen strabasiøs tur.  Når jeg klarer å gå den, som den villmarkens sønn jeg ikke er, så klarer du det også:)  Garantert!  Kjempefin tur – anbefales!  Deilig å komme litt opp i høyden, trekke inn frisk og deilig fjelluft, og nyte fantastisk norsk natur!  Håper du får en fin dag.  Takk forresten for at du besøker bloggen min:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Se flere innlegg om friluftsliv:

En blogger på Øksfjordfjellet

Perletur til Rosenbyaksla

Snolkehytta

BARATTI//RAKEL//SPACE//LUIS

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg