Herregud!!! Skal han nå også spise froskelår?

Rabattkoder:  AK15 – 15% rabatt på Neatsvor X600 Pro og Iviskin IPL G3.  Allan10 – 10% rabatt på hårføneren CURLI AeroFlow.

I dagens innlegg i allansverden skal det handle om gode saker og delikatesser og sånt:)  Jeg skal nemlig ut og spise noe rart som jeg aldri har spist før.  Det er faktisk såpass drastiske og spesielle spiselige saker og greier og ting at jeg har måttet psyke meg opp for denne delikatessen litt på forhånd….

Og jeg er også usikker på om det jeg skal hugge innpå med er en delikatesse i det hele tatt.  Ja, jeg er faktisk litt usikker på om dette er noe vi mennesker skal spise i det hele tatt.  Man får liksom ikke kjøpt dette på de lokale matbutikkene i Bardu, og jeg tviler på at Bardudølene hadde gått av mann av huset og stormet til Coop Extra eller Rema 1000 eller Bunnpris eller en av bensinstasjonene hvis det plutselig hadde blitt solgt froskelår i ferskvaredisken på Bunnpris eller i frysedisken på Rema 1000 eller Coop Extra.  For ja, hold dere fast….hold dere godt fast nå….den gode saken og delikatessen det skal handle om i allansverden i dag er nemlig…..froskelår!!!!

Og ja, jeg har vært ute og spist froskelår mens jeg har vært på ferie i Spania.  Jeg nevnte at har måttet psyke meg opp til å innta denne delikatessen, med øl og skjorte i alle regnbuens og himmelens farge, for det å spise froskelår er vel liksom ikke noe man driver med sånn til daglig ettersom det er mye annen mat man heller kan spise.  Men når sjansen nå bød seg til å smake på froskelår, tenkte jeg at her måtte jeg bare slå til, for dette er det liksom ikke hver dag man får mulighet til.  Er liksom ikke slik at froskelår selges på restauranter overalt og her og der, så langt derifra, men når nå restauranten Grumpy Chef i Playa Flamenca her i Spania utenfor Alicante et sted serverer froskelår så var det vel bare å kjenne sin besøkelsestid og avlegge restauranten et besøk og gjøre en bestilling som sikkert ikke det store flertall gjør!  Men den bestillingen gjorde altså jeg, og man må vel bare stille seg det spørsmål om det ikke er grenser for hva en blogger er villig til å gjøre og spise for å ha et eller annet å blogge om på denne bloggen sin, denne gang froskelår altså.

Jeg skred inn på Grumpy Chef, fikk et bord, et fint bord, som seg hør bør en o stor prominent toppblogger som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no intet mindre enn tre ganger og sist gang for bare få dager siden etter å ha liret av seg et innlegg om sangria som folket ble helt beruset av, og det skulle da vel bare mangle om ikke en slik o stor prominent toppblogger hadde fortjent et fint bord, skjønnhetsblogger og fremtidig bloggkonge som han jo også er,  dessuten vunnet priser i Gryxen Awards i 2021, 2022 og 2023, og som ikke det var nok, så har han lyst til å vinne enda flere priser i Gryxen Awards i år, bare så det er sagt, slik at folket kan begynne å gjøre seg klar til å stemme på rett blogger til årets Gryxen Awards…..ja, og så var det så dette bordet på Grumpy Chef, flott bord var det toppbloggeren fikk, minst like fint som de andre bordene:)  Og så kom menyen……

Jeg fant, jeg fant……froskelårene på menyen som jeg jo egentlig på forhånd visste skulle være der på menyen et sted……

Så var det å gjøre bestillingen og selvsagt få seg et glass rosevin…..for jeg antok at det kunne vært lurt å ha noe skylle ned froskelårene med, og noe litt sterkt å styrke seg på og mote seg opp til hva som nå skulle komme på middagsfatet……froskelårene altså……kun halvfullt glass, det var nesten så jeg angret litt på at vi ikke heller gikk til Shakira Indian Restaurant, for der får man langt mer enn bare halvfulle vinglass, og det kan du lese mer om her, men så har de beklageligvis ikke froskelår på menyen der. Så da så! Da må det bli Grumpy Chef som ellers er kjent for å ha veldig god mat, dog bare halvfulle vinglass;) Jeg får leve med det;)

Jeg ventet nå på froskelårene og nippet til vinglasset i ny og ned for å roe nervene, og antakelig forstod kelneren på Grumpy Chef at jeg var nokså stresset og smånervøs, så hun kom med litt sånn ventemat så jeg skulle få noe annet å tenke på enn disse froskelårene mens jeg ventet på godsakene……

Det kom brød og hvitløkssmør, og det hvitløkssmøret er kanskje det beste jeg noensinne har smakt….nydelig!!!

Og jammen kom det ikke et lite kyllingspyd også……smakte godt det også…….

Og så….endelig…..det jeg hadde ventet på…….froskelårene…..!!!!!!!!!!!!!!!!

De lå der så fint i en sånn smør-og hvitløkslake eller hva det nå var….sannelig om jeg vet…..fikk noen poteter til……lastet så herligheten opp på selve fatet jeg skulle spise av…….sånn der ja……ingen vei tilbake……..inn i munnen med godsakene……gode poteter forresten…..og hva så med froskelårene…….?

Jeg kan ikke si at froskelår er stygt.  Kanskje ligner det litt på kylling, men ikke helt, kanskje som noe midt i mellom kylling, ørret eller fisk, kråke og egentlig noe annet som jeg ikke helt vet hva skulle være.  Kjøttet inneholder litt små bein av og til, som i en liten fisk, og så er det en smak der som ikke er kylling, ikke helt fisk, jeg har ikke spist kråke, men kanskje er det kråke?  Jeg er litt i tvil.  Et eller annet rart er det i alle fall!  Men det er ikke æsj, i alle fall ikke kjempeæsj.  Fullt spiselig.  Terningkast?  Skulle jeg gi terningkast vil jeg tenke at en toer holder.  Dette er ikke helt forferdelig, men det finnes samtidig annet man heller kan spise.  Jeg tenker vi freder frosken.  Den kan få leve.  Vi trenger ikke nødvendigvis spise den.  Den har sikkert en viktig funksjon slik som biene og mygga og flua.  Leve frosken!!!  

Men akkurat disse froskelårene ble spist.  Man ble kanskje en gang i tiden som liten fortalt at man måtte spise opp maten, for det var jo ikke alle barn i Afrika og andre steder som hadde mat i det hele tatt.  Og det er jo forsåvidt helt sant og dessverre et trist faktum.  Men i alle fall så åt jeg opp hele frosken.  Takk for maten for denne gang:)

Ha en fin dag alle sammen.  Takk for at du er innom og leser bloggen min.  Velkommen tilbake!

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden.blogg.no: https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om Alicante og Spania og sånt:  https://allansverden.no/page-94/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Allansverden på Zezam:  https://zez.am/allansverden

Den o store prominente toppbloggeren som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no kan treffes både her og der: https://allansverden.no/page-38/

Er du kommersiell aktør og nysgjerrig på et samarbeid med allansverden der jeg kan promotere ditt produkt på blogg og andre sosiale medier?  Les mer her:  https://allansverden.no/page-41/

Snart utsolgt!!!  CURLI AeroFlow!!!!  Damene og langhårete lasaroner går mann av huset for å sikre seg et eksemplar av den beste og kraftigste og mest proffe hårføneren på markedet på supertilbud.  Få 10% rabatt på hårføneren CURLI AeroFlow i tillegg til rabatten på tusen kroner som allerede er gitt – bruk rabattkoden Allan10 og gjør et hårføner-kupp i dag før det er for sent!!!  Hårføner-butikken finner du her.

Fantastisk juli-tilbud!  Få fantastisk juli-tilbud på robotstøvsugeren Neatsvor X600 Pro.  Og la denne testvinneren både her og der holde gulvet i boligen din støvfritt og rent og pent.  Neatsvor X600 Pro er den kraftigste robotstøvsugeren på markedet.  Den støvsuger, vasker, beveger seg oppå gulvtepper, under sofaen, over dørstokken, fjerner alt, hundehår og kattehår og alskens rare saker.  Neatsvor X600 Pro er best i test hos TekguideHjem og hageForbrukerlivBeste.no og Side2.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Neatsvor-butikken. Klikk her for å se unboxing av Neatsvor X600 Pro, eller klikk der for å se Neatsvor X600 Pro in action.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.  Hvis du vil, kan du lese mer om Neatsvor X600 Pro her eller der.

For alle herremenn som har lyst til å gi kona, samboeren, kjæresten, elskerinna eller elskerinnene en fin gave, er en Iviskin IPL G3 den perfekte gaven.  Jeg vet!  Bloggerfruen ble kjempefornøyd da hun fikk sin Iviskin.  Og vet dere hva?  Hadde jeg hatt en elskerinne eller flere, hvilket jeg ikke har, så skulle de jammen fått hver sin Iviskin er et skikkelig bra kvalitetsprodukt som damene liker!!  Iviskin IPL G3 fjerner uønsket hårvekst smertefritt og skånsomt ved hjelp av lys, er best i test hos Forbrukerliv og Getfitness, og er rangert som nr. 1 mest populære hos Prisguiden under kategorien “Hårfjerner med lys & IPL Hårfjerner”.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Iviskin-butikken.  Klikk her for å se unboxing av Iviskin IPL G3, eller klikk der for å se hvordan du bruker Iviskin IPL G3.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.  Du kan lese mer om Iviskin IPL G3 både her og der.

       

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg