Hvem får gullbillettene i første delfinale i Melodi Grand Prix?

Reklame | Iviskin og Neatsvor

Jeg kan i dag tilby alle dere mine kjære blogglesere rabattkode på to fantastiske produkter, robotstøvsugeren Neatvor X600 Pro og hårfjerneren Iviskin IPL G3.  Med rabattkoden AK15 får dere nå 15% rabatt på disse produktene hvis dere handler inne på Neatsvor-butikken eller Iviskin-butikken.  Dette er veldig bra produkter, begge testvinnere, og er du likevel skeptisk blir du ganske sikkert overbevist om at produktene er noe du trenger hvis du klikker her eller der.

Here we go again!!!  Melodi Grand Prix!!!!  Vi er i gang i igjen.  Eurovision Song Contest går av stabelen lørdag 11. mai, og i løpet av de neste lørdagene skal det norske folk plukke ut det norske bidraget til den internasjonale finalen som går  av stabelen i Malmø Arena i Sverige ettersom jo Sverige vant fjorårets Eurovision, selv om finalen jo selvsagt heller skulle ha gått av stabelen i Finland istedenfor, og det kan du lese mer om her.  Men nok om det!  Jeg skal ikke gråte over spilt melk, eller finsk gløgg, men jeg skal rette blikket fremover mot årets Melodi Grand Prix.  Det er enda en stund til finalen i Malmø i mai, men innen den tid må her hjemme på bjerget ha funnet et norsk bidrag å sende over svenskegrensen, fortrinnsvis noe vi kan være stolte av å sende over, noe som kan gjøre det bra, og ikke bare noe musikalsk møl.  Folket bestemmer hvem vi sender til Eurovision-finalen ved å gi sine stemmer, men som prominent toppblogger og skjønnhetsblogger og fremtidig bloggkonge og mgp-blogger skal jeg likevel gi mine råd til folket hvilken låt vi bør sende til finalen, slik at vi forhåpentligvis kan sende rett lå til Eurovision!  Og det hele braker løs i kveld!  I kveld er første av tre delfinaler som leder frem mot finalen lørdag 3. februar.  I de tre delfinalene skal vi bli presentert for 6 låter, og det er tre låter i hver delfinale som får gullbillett og som dermed går til den store norske mgp-finalen.  

20190516_195218

Jeg tenkte jeg ville si noen til velvalgte ord om de seks låtene som er med i første delfinale i kveld.  Av erfaring vet jeg jo at folket stemmer gjerne på mye rart i disse norske mgp-(del)finalene, gudene skal vite, og jeg skal gjøre mitt ytterste for å råde folk til å stemme på de tre låtene som faktisk bør gå til finalen 3. februar.  Og det gjør jeg best ved å gi låtene terningkast, pluss en liten anmeldelse i form av en hyllest eller en forferdelig radbrekking, for jeg tenker at hvis folket blir forklart at den låten med høyest høyest terningkast er de(n) låten(e) de bør stemme på, og ikke motsatt, så håper jeg at dette kan være begripelig for folket, og at man da følger rådene fra den o store prominente og stemmer rett, og er man i tvil om dette med terningkastene, så kan man også lese anmeldelsen av sangen i tillegg, for hvis en låt blir radbrekket på absolutt verste vis er ikke dette noe vi skal høre i finalen for å si det sånn.  Da bør folket heller stemme på noe annet rart, og denslags vil jeg tro det skulle være nok av i mpg.  Ok!  Da skal jeg se litt på kveldens musikalske bidrag, for det er det det er, musikalske bidrag, i alle fall forsøk på sådanne, selv om ikke alt holder samme høye kvalitet som et kvalitetsblogginnlegg i allansverden, forståelig nok. Spøk og alvor til side.  Dette er kveldens bidrag.  Jeg gjør meg klar med terningen og forbereder meg både på hyllester og radbrekkinger alt alt etter hva osm måtte komme….

  •  Margaret Berger:  “Oblivion”

Tja!  Hva skal man si om dette bidraget til Margaret Berger?  Man kan si at Margaret Berger er en kjent artist.  Hun har vært med på MGP og vunnet og gjort det bra i den internasjonale finalen og hun har vært med i Maskorama og hun har vært i “Hver gang vi møtes” og sikkert gjort noe annet rart også.  En merkelig låt Oblivion.  Jeg syntes det hørtes ille ut da jeg hørte låten første gang, og jeg begynte å kladde på en skikkelig radbrekking av en anmeldelse.  Så har jeg hørt den flere ganger.  Den blir litt bedre, stadig vekk litt bedre.  Det er noen rytmer og et eller annet der som jeg liker, litt i alle fall, og som jeg liker stadig vekk litt mer.  Jeg tror jeg ligger på terningkast 4.

  •  Myra:  “Heart on fire”

Myra er jo en flink artist og deltar med en sang som kan ses på som en erklæring til kjærligheten og håpet om alltid å holde hjertet i brann.  Dette er en poplåt.  Den er gladpop!  Og det er fint og greit!  Men det er et problem med sangen.  Og det er at jeg liker den ikke!  Jeg liker den ikke i det hele tatt.  Dette er en sang jeg har hørt 572 ganger før, og jeg vil bare ikke høre det en gang til.  En gørrkjedelig, anonym poplåt!!!  Jeg håper inderlig at jeg slipper å høre dette gladpop-mølet i finalen 3. februar.  Terningkast 1.

  •  Ingrid Jasmin:  “Eya”

Hva i himmelens navn er dette?  Jeg vet ikke!  Det er noe rart.  Det hele starter med norsk folkemusikk, og jeg begynner å lure på om jeg hører første delfinale i mgp eller om jeg er på kalottspel i Målselv.  Men det er mgp det dreier seg om!  “Eya” er en blanding av folkemusikk, med munnharpe tror jeg, poplatino og sikkert noe annet rart som jeg ikke vet hva er.  Det er et pluss at Ingrid Jasmin synger på norsk, tror jeg, at det er norsk altså, for det er litt vanskelig å skjønne, men jeg tror ikke det er engelsk, og det er et pluss at låten er original.  Så er spørsmålet…..liker jeg det?  Hmmmmm….jo, jeg liker det, litt i alle fall.  Jeg føler ikke for å ta helt av.  Ikke en kanonlåt, men en bra og original låt.  Terningkast 4.

  •  Gothminister:  “Come alive”

Hardrock så det holder!  Eller heter det satanmusikk?  Det er noe sånt ja.  Gothminister ser i alle fall ut som mørkets fyrste himself i kostymet han har på seg på scenen.  Og han ser skummel ut denne Gothminister, ikke noen man ville hige etter å møte i en mørk bakgate i Oslo en sen nattetime, og det er nesten så man ikke kan tro at denne Gothminister uten kostyme er advokat Bjørn Alexander Brem, åpenbart djevelens advokat.  “Come alive” skal visstnok handle om det verdifulle i leken, om å tro på seg selv og stå sammen mot all urettferdighet, ifølge omtalen på nettsidene til NRK.  Dette må være feil.  Dette må være en beskrivelse til en annen låt.  Det er da åpenbart at det er satan selv som kommer til live i denne i sangen “Come alive”.  Men når det er sagt, så liker jeg denne låten!  Jeg liker at satan kommer til live, og det burde kanskje bekymre mine nærmeste.  Men jeg liker altså det jeg hører, dog er jeg usikker på om bloggerfruen liker det jeg skriver.  Og jeg liker Gothminister så godt at jeg like så godt smeller til med terningkast 5.  

  •  Fredrik Halland:  “Stranded”

Ballade!!!  Sangen handler om viktigheten av å være der for noen i vanskelige og ensomme tider.  Fredrik Halland synger bra.  Dette er en bra melodi.  Det meste er bra, men det er ikke kjempebra og det er ikke helt jævli heller.  Terningkast 3.

  •  Mathilde SPZ featuring Chris Archer & Slam Dunk:  “Woman show”

Woman show er festlåt!!!  Fytterakkern for en festlåt!  Jeg spretter champagnen, tsjøgger hele flaska og smeller til med en dans, dans, oppå bordet.  Og jeg legger meg ikke ned!   Får jeg så en utavdegselvopplevelse av dette dameshowet?  Nope!  Dessverre!  Jeg burde sikkert ha likt dette mølet av en festlåt, men jeg får det ikke til?  Kanskje jeg begynner å bli gammel og ikke lenger verdsetter en skikkelig festlåt lenger?  Skummel tanke.  Nei, når jeg tenker meg om så liker jeg denne låten.  Jeg har jo sprettet og tsjøgget champagne!  Jeg smeller likesågodt til med terningkast 6, for å vise at jeg fortsatt er ung og liker festmusikk.  Kjør igang russebussen!  Let the party begin!!!

Da har vi vært gjennom alle kveldens låter.  Jeg har lyttet, kastet terning og liret av meg noen velvalgte ord til hver låt.  Hvem bør vi så høre igjen i mgp-finalen lørdag 3. februar?  Hvilke tre låter burde således få gullbillett til finalen?  Satan selv skal til finalen selvsagt!  Gothminister altså.  Det blir en hellv%&/ finale tror jeg!  Og så tenker jeg at vi gir de to siste gullbillettene til Margaret Berger og Eya.  Hva så med dette  woman show’et?  Nei, jeg anbefaler at denne låten likevel ikke går til mgp-finale.  Jeg gav låten terningkast 6 i en ungdommelig champagne-rus, og når jeg kommer mer til meg selv, så innser jeg at man skal ikke sprette champagne og kaste terning i en og samme håndvending.  Så da blir det gullbilletter til Gothminister, Margaret Berger og Eya!  Og da er det bare å håpe på at folket vet hva de skal gjøre når de skal stemme i kveld:)

Ha en fin dag alle sammen!  Takk for at du besøker bloggen min:)  Velkommen tilbake!  

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om Melodi Grand Prix:  https://allansverden.no/page-11/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Allansverden på Zezam:  https://zez.am/allansverden

Den o store prominente toppbloggeren og fremtidige bloggkongen kan treffes både her og der: https://allansverden.no/page-38/

 

Hvorfor ikke investere noen få tusenlapper i en robotstøvsuger, og slapp av i tv-stolen mens robotstøvsugeren ordner og fikser slik at kåken blir skinnende ren?  Gjør som jeg og skaff deg en Neatsvor X600 Pro, best i test hos TekguideHjem og hageForbrukerlivBeste.no og Side2.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Neatsvor-butikken.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.  Hvis du vil, kan du lese mer om Neatsvor X600 Pro her eller der.
Sliter du med uønsket hårvekst og er lei av sånne hårfjernere som mer må betraktes som torturredskaper?  Da bør du du skaffe deg en hårfjerner fra Iviskin, sier bloggerfruen som er kjempefornøyd med sin Iviskin IPL G3.  Iviskin fjerner uønsket hårvekst skånsomt og smertefritt ved hjelp av lys.  Nå er tiden inne for å kaste den gamle barberhøvelen og eventuelt andre gammeldagse torturredskaper og gå over til ny moderne hårfjernere og ny teknologi.  Iviskin IPL G3 er best i test hos Forbrukerliv og Getfitness.   Den er rangert som nr. 1 mest populære hos Prisguiden under kategorien “Hårfjerner med lys & IPL Hårfjerner”.  Koster drøye to tusen en sånn hårfjerner fra Iviskin, neppe mye mer enn en salongbehandling, og med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Iviskin-butikken og da blir det vel ikke så ille gærn pris egentlig for et veldig bra produkt, som virker kan bloggerfruen fortelle.  Løp og kjøp Iviskin IPL G3, eller enda enklere, klikk og kjøp, her.   Du kan lese mer om Iviskin IPL G3 både her og der.

 

2 kommentarer
    1. Well, well, takk for nyttig info. Nå er jeg i det minste litt beredt til i kveld, om jeg da får tilgang på fjernkontrollen! 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg