Hvilken film sømmer det seg å se på en blåmandag?

Reklame | Iviskin og Neatsvor

Bruk rabattkoden AK15 og få 15% rabatt på robotsvøvsugeren Neatsvor X600 Pro og hårfjerneren Iviskin IPL G3.

Herregud!  Helga er over!!  Blåmandagen er her igjen:(  Det er bare å pyske seg opp og komme seg på jobb til nok en laaang arbeidsuke.  Og den blir lang, mandag-tirsdag-onsdag-torsdag-fredag.  Det er mange dager det før helga igjen er her.  Å nei og nei og nei!  Jeg føler for å klage og syte og surke i dag også ja, som jeg alltid gjør når det er blåmandag, og jeg kan jo ikke gjøre noen forskjell på det i dag.  Huff og huff og stønn og stønn;(  Er liksom ikke slik at akkurat denne blåmandagen er noe bedre enn andre blåmandager.  Blåmandag er blåmandag!!  Den er ille uansett hvordan man vrir og vender på det.

Det sømmer seg å gjøre litt triste og kjedelige ting når det er blåmandag, for eksempel høre på blåmandagsmusikk eller lese blåmandagslitteratur, men man kan også se på en film.  Dog er det ikke alle slags filmer som sømmer seg å se på når det er blåmandag.  Vi styrer unna skikkelige klassikere og filmer som handler om hyggelige saker og ting.  Vi setter heller på noe annet rart.  Jeg kan anbefale en film som jeg virkelig synes passer bra å se på akkurat i dag, og det er den norske filmen “Absolutt blåmandag”.

Absolutt blåmandag er en norsk filmkomedie fra 1999.  Det burde selvsagt ha vært en filmtragedie, siden jeg åpent anbefaler dere å se denne filmen akkurat i dag på en blåmandag, men det får våge seg.  Filmen har jo fått sin tittel av en grunn, og jeg synes den har i seg mange elementer ved en skikkelig blåmandag selv om den forsøker å være morsom, hvilket er selvsagt ikke helt bra når man skal film på en blåmandag.  Det burde vært trist, men likevel:(

I filmen møter vi samboerparet Jon (Ingar Helge Gimle) og Siri Lill (Elisabeth Haagensli).  Jon arbeider i avis, og drikker tungt både nå og da, mens hun er en respektert frisør som arbeider for deres felles venn Birger.  Siri bestemmer en dag at nok er nok og bestemmer seg for å forlate Jon og flytte hjem til foreldrene en fredag da Jon har tatt en fredagspils med gutta som ble til ti fredagspils, minst.  Jon drikker verre og verre, og leiligheten blir til et rottereir mens Siri er borte, og lørdagen og søndagen kommer og går mens ølflaskene jekkes opp en etter en.  Helga går, plutselig er mandagen der, blåmandagen.  I leiligheten er det nå en rekke personer Jon ikke kjenner, og nå har Siri Lill bestemt seg seg for flytte hjem igjen, og det er da den absolutte bakrusen begynner.  Herregud, dette er bra saker!  Dette er blåmandagsfilm med stor B.

Eneste minus med filmen er at ens egne blåmandagsproblemer kan bli litt små i forhold til Jons problemer i filmen, og det kan jo være til litt trøst for en selv på en blåmandag, og man kan jo da se litt lysere på ting, hvilket ikke er helt bra med tanke på at man fortrinnsvis ikke skal se lyst på ting på en blåmandag, man kan vente med slikt til i morgen.

Kos dere med “Absolutt blåmandag” hvis dere skal se film i kveld og ta en pause fra lesinga av “Brødrene Karamasov” av Dostojevskij.  Den er lystig, blåmandagsfilmen altså og ikke boka til Dostojevskij, men blir det det for lystig med “Absolutt blåmandag” kan man prøve å identifisere seg med situasjonen med Jon i filmen, og da bør blåmandagsfølelsen virkelig spre seg gjennom hele kroppen.  Ikke noe blogginnlegg i allansverden i morgen!  Jeg skal være nedbrutt og deprimert i morgen etter denne fæle blåmandagen i dag, men jeg håper å ha kommet meg til onsdag slik at jeg er i bedre form da og kan lire av meg noe møl eller fjas på bloggen min igjen.  Blir heller ikke noe blogginnlegg på torsdag.  Jeg vet at jeg kommer til å være veldig nedbrutt og deprimert etter alt mølet jeg har liret av meg på onsdag i allansverden, og trenger å bruke torsdagen på å tenke gjennom hvordan jeg skal få slutt på alt mølet jeg driver og lirer av meg på denne bloggen og igjen få skrevet gode blogginnlegg om dagsaktuelle temaer, i den grad jeg noen gang har gjort det.  Jeg kom akkurat på en ting.  På torsdag så er det bare fire dager til neste blåmandag igjen.  Man kan bli nedbrutt og få fullstendig skrivesperre av mindre.  Å nei og nei og huff og huff!!!

Ha en tung og trist blåmandag du også.  Men det er i alle fall hyggelig at stikker innom bloggen min på besøk.  Velkommen tilbake en annen gang:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om blåmandager:  https://allansverden.no/page-48/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Allansverden på Zezam:  https://zez.am/allansverden

Den o store prominente toppbloggeren og fremtidige bloggkongen kan treffes både her og der: https://allansverden.no/page-38/

Fantastisk januar-tilbud!  Få fantastisk januar-tilbud på robotstøvsugeren Neatsvor X600 Pro.  Og la denne testvinneren både her og der holde gulvet i boligen din støvfritt og rent og pent.  Neatsvor X600 Pro er den kraftigste robotstøvsugeren på markedet.  Den støvsuger, vasker, beveger seg oppå gulvtepper, under sofaen, over dørstokken, fjerner alt, hundehår og kattehår og alskens rare saker.  Neatsvor X600 Pro er best i test hos TekguideHjem og hageForbrukerlivBeste.no og Side2.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Neatsvor-butikken. Klikk her for å se unboxing av Neatsvor X600 Pro, eller klikk der for å se Neatsvor X600 Pro in action.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.  Hvis du vil, kan du lese mer om Neatsvor X600 Pro her eller der.

For alle herremenn som har lyst til å gi kona, samboeren, kjæresten, elskerinna eller elskerinnene en fin gave, er en Iviskin IPL G3 den perfekte gaven.  Jeg vet!  Bloggerfruen ble kjempefornøyd da hun fikk sin Iviskin.  Iviskin IPL G3 fjerner uønsket hårvekst smertefritt og skånsomt ved hjelp av lys, er best i test hos Forbrukerliv og Getfitness, og er rangert som nr. 1 mest populære hos Prisguiden under kategorien “Hårfjerner med lys & IPL Hårfjerner”.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Iviskin-butikken.  Klikk her for å se unboxing av Iviskin IPL G3, eller klikk der for å se hvordan du bruker Iviskin IPL G3.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.  Du kan lese mer om Iviskin IPL G3 både her og der.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg