Bli med til Sjupynten!

Reklame | Gymgrossisten og Shopping4net

GASP//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL

Hei å hå alle sammen!  Det er ny flott dag i allansverden.  Og i dag skal vi på tur!  Opp fra sofaen og kom og bli med på kjempefin tur opp til Sjupynten på Setermoen i Bardu kommune, faktisk det stedet der han bor selveste den o store prominente toppbloggeren som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no, og da skjønner dere jo at det er meg selv jeg referer til, selvsagt:)

Når jeg går til Sjupynten forlater jeg bare bloggerboligen oppe i Liveien i ett av de finere strøk i Bardu, går et par hundre meter og så er jeg inne på stien som leder opp mot Sjupynten.  Hvis du kommer langveis fra, for eksempel i bil, for å gå samme rute som den o store prominente bloggeren har gått, er det enkleste å kjøre opp Gammelveien forbid Coop Extra, videre til høyre fra Gammelveien og opp Solåsveien til vannbassenget i overkant av Solsvingen, så er du ved startpunktet for å gå opp til Sjupynten.

Å gå til Sjupynten er ikke noen sånn Mount Everest-ekspedisjon.  Sjupynten ligger 410 meter over havet, og den godt merkede turstien oppover tar deg ca. 3,5 kilometer gjennom bjørkeskog til toppen av utsiktspunktet Sjupynten litt over skoggrensa.  Herfra har man nydelig utsikt over tettstedet Setermoen og områdene rundt.  Kjempefin tur:)

Jeg gikk turen nå i høst.  Litt gjørmete sti oppover, jeg hadde med meg den andre bloggerfoten også på turen, men holdt den litt opp på bildet for ikke å grise også den til med ekkel gjørme, og slike gule blader…

Stien oppover til Sjupynten er godt merket…en annen fin tur er turen opp til Tørrfurua, men det er en annen historie, og kanskje et annet blogginnlegg senere en gang.  Picasso Kristensen har sett skiltet og valgt riktig rute opp til Sjupynten.

På vei oppover har man godt utsikt til fjellene rundt, for eksempel Storala (1237 moh).  Rett til venstre for Storala er Orta der skiløperne under Reistadløpet sliter seg fordervet oppover for å gå over fjellet fra Setermoen til Bardufoss.  Reistadløpet er forresten ett av rennene i Visma Ski Classic og en rekke prominente skiløpere pluss en prominent blogger pleier å delta.  Klikk her for å lese mer om hvordan det går når en blogger skal gå Reistadløpet.

Det er flotte fjell i Bardu.  Helt til venstre ses litt av Storala og så rett bortenfor til høyre er Istindan (1489 moh).

Vi nærmer oss toppen!

Vi er fremme…..Sjupynten!!!

Jeg kom meg med på et bilde jeg også:)

Ta dere gjerne en tur til Bardu og gå opp til Sjupynten.  Jeg skjønner jo at at hvis man ikke bor i Bardu, men skal til Bardu, så er det jo sikkert for å komme og se på bloggervillaen til bloggeren som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no, og kanskje være så heldige at man også får et glimt av bloggeren himself hvis han nå skulle komme til å vise seg ute i egen høye person, men jeg vil også anbefale dere å ta en fottur opp til Sjupynten.  Kjempeflott tur:)

Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk!  Tusen takk!  Velkommen tilbake en annen gang:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om friluftsliv:  https://allansverden.no/page-10/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Les flere innlegg om friluftsliv:

En blogger på Øksfjordfjellet

Perletur til Rosenbyaksla

Snolkehytta

Varden på Myrefjell

Bålpannesnacks

Dagsturhytta på Øksfjordfjellet

Tur til Bjelmavannet

Sherpatrappa

Opp til korset på Filerimos

På jakt etter fjellets gull

Ut på perletur til moloen i Øksfjord

Varden på Tromsøya

Skaff deg turboka Tromsø

Beholder med tappekran,5 liter//Wella SP Luxe Oil Reconstructive Elixir 100 ml//Functional Form Bestikksett matt 24 deler 1 set//Boss The Scent – Deodorant Stick 75 ml

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg