Joggetur opp til borgen i Alanya!

Reklame | Neatsvor, Iviskin og CURLI

Rabattkoder:  AK15 – 15% rabatt på Neatsvor X600 Pro og Iviskin IPL G3Allan10 – 10% rabatt på hårføneren CURLI AeroFlow.

Fytterakkern for en kraftanstrengelse dette kommer til å bli!!  Jeg har nesten ikke ord.  Jeg skal jogge fra Oba noen kilometer unna og så inn til Alanya sentrum og så videre opp til borgen i Alanya, og så tilbake igjen.  Og dere skal få bli med, enten dere vil eller ikke, for det er joggetur opp til borgen i Alanya det skal handle om i dag i allansverden.  Så da er dere klare til å bli med?  Flott!  Let’s go….eller for å være mer presis….let’s run:)

Det er lurt å starte tidlig på morgenen før sola står opp, for når sola står opp, er det fort gjort å bli kokt eller stekt levende.  Og det er tungt å løpe i 40 grader pluss sol, og det er egentlig ikke noe du skal gjøre hvis du ikke er veldig godt trent og sånt, og så bør du ha en perfekt kropp som er vant til slike strabasiøse saker og ting, et topptrent toppbloggerlegeme med andre ord.  På bildet under er jeg på tur ned mot strandpromenaden.  Det går styggfort!!!  Det er bare å komme i gang før hanen galer, og sola står opp.  Han er jammen sprek den o store prominente toppbloggeren og skjønnhetsbloggeren og fremtidige bloggkongen som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no intet mindre enn to ganger og som har vunnet priser i Gryxen Awards både i 2021, 2022 og 2023.  Og morgenfugl er han også!  Han gjør sannelig litt av hvert for å kunne ha noe å skrive om på denne bloggen sin….ut og løpe før hanen galer!! Galskapen lenge leve!!

Der er vi jammen kommet ned til strandpromenaden.  Så er det bare å fortsette bortover.  Vi ser hvor vi skal.  Vi skal opp på borgen helt der borte til venste på bildet.  Vi kan vel også skimte deler av muren rundt borgen….

Det går raskt fremover.  Vi er på riktig vei…

Jeg holder ganske så bra tempo…det går unna….

Strandbarene er nummerert.  Jeg startet vel på nr. 33 eller noe sånt, og nå passerer jeg nr. 14.  Jeg skal helt bort til nr. 1.  Da er jeg helt inn i sentrum av Alanya.  Det er litt kjipt å bare løpe forbi strandbarene, men sånn er livet akkurat i dag, kanskje ikke i morgen;)

Vi rykker stadig nærmere målet…..borgen i Alanya.  Passerer strandbar nr. 5.  Jeg kunne godt ha tenkt meg en pause, men jeg fortsetter ufortrødent videre…

Fullt av restauranter og barer langs strandpromenaden.  Jeg er altså ute og løper før disse har åpnet.  Ja ja, sånn kan det gå!!

Jeg begynner å bli sliten og det er skummelt i varmen.  Fort å bli dehydrert og begynne å innbille seg at man ser rosa elefanter eller teddybjørner i rad og rekke både her og der…

Nå passerer vi strand nr. 1.  Det betyr at vi er inne i sentrum av Alanya…

Jeg har med meg vann.  Det er svært viktig ha med når man er ute på lang joggetur i syden.  Klikk her for å få et lurt tips til hva du kan gjøre for ordne deg med kaldt vann når du er ute på tur i syden:)

Jeg følger skiltene merket “Kale”.  Jeg går ut fra at “Kale” betyr noe sånt som borg eller noe deromkring.  Fortsatt rett frem altså:)

En virkelig stor mann altså!!!  Ja, jeg tenker selvsagt på Ataturk som er han statuen bak den o store prominente toppbloggeren.  Statuen av Ataturk står der inne i sentrum av Alanya.

Nå er det på tide å svinge til venstre…

Og så fortsetter joggeturen rett frem, og nå rett opp.  Nå begynner helvetet for alvor…..stigningene oppover mot toppen av borgen.  Det er tungt å løpe oppover.  Der kom forresten sola opp.  Det blir raskt varmere, i den grad det i det hele tatt er mulig, men det er det, og det sånn til de grader også!!

                 

Det er flott utsikt på vei oppover mot borgen…

Og det er også varmt.  Og jeg begynner å bli sliten og jeg løper ikke like raskt som jeg gjorde da jeg startet ved hotellet.  Jeg ser plutselig en fontene der borte.  Og jeg ser ikke syner.  Den er der i virkeligheten også.  Det var imidlertid ikke disse gribbene som jeg hadde begynt å innbille meg at jeg så sirkle over meg litt lenger nede i bakken, og takk og pris for det:)  Jeg fyller opp vannflaskene…

Og kjøler meg ned med deilig kaldt vann…

Så er det bare å fortsette.  Jeg er ikke på toppen enda…

Fin utkikkspost langs veien opp!  Det er fin utsikt ja, men fytterakkern for en flott mann også da!!!!

Hvis vi nå tar øynene bort fra den flotte mannen, og heller bare ser på utsikten, ser det slik ut…

         

Jeg forlater nå veien med utsikt ned mot havet, og begir meg på den siste biten opp til toppen av borgen…

Masse flotte restauranter langs hele veien opp til toppen av borgen…

Jeg er sliten!  Men jeg har jerndisiplin.  Jeg skal opp til toppen, selv om det er piler hit og dit som frister med helt andre ting!

Og så er jeg plutselig der!  På toppen av festningen!!  Skal jeg lengre nå, så må jeg betale meg inn på selve området helt på toppen.  Men der har de ikke åpnet enda, så da løper jeg like så godt ned og tilbake til hotellet og hopper uti bassenget!!!  Men det er en annen historie.

Jeg har forresten vært oppe på toppen av borgen og inne på selve festningsområdet tidligere, og det kan du lese mer om her.

Ha en fin dag:)  Hyggelig at du besøker bloggen min!  Velkommen tilbake!

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden.blogg.no:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Les flere blogginnlegg om Alanya:  https://allansverden.no/page-71/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Allansverden på Zezam:  https://zez.am/allansverden

Er du kommersiell aktør og nysgjerrig på et samarbeid med allansverden der jeg kan promotere ditt produkt?  Les mer her:  https://allansverden.no/page-41/

Den o store prominente toppbloggeren som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no kan treffes både her og der:  https://allansverden.no/page-38/

Det er sommer; det er sol, i alle fall av og til, og hva er vel bedre enn å ha en ren og pen bolig mens man nyter sommeren.  Og det får du hvis du kjøper robotstøvsugeren Neatsvor X600 Pro og lar den ta seg av gulvrengjøringen-og gulvvasken. Neatsvor X600 Pro er den kraftigste robotstøvsugeren på markedet.  Den støvsuger, vasker, beveger seg oppå gulvtepper, under sofaen, over dørstokken, fjerner alt, hundehår og kattehår og alskens rare saker.  Neatsvor X600 Pro er best i test hos TekguideHjem og hageForbrukerlivBeste.no og Side2.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Neatsvor-butikken. Klikk her for å se unboxing av Neatsvor X600 Pro, eller klikk der for å se Neatsvor X600 Pro in action.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.  Hvis du vil, kan du lese mer om Neatsvor X600 Pro her eller der.

Fantastisk julitilbud!!!  Få juli-rabatt på hårfjerneren Iviskin IPL G3.  Iviskin IPL G3 fjerner uønsket hårvekst smertefritt og skånsomt ved hjelp av lys, er best i test hos Forbrukerliv og Getfitness, og er rangert som nr. 1 mest populære hos Prisguiden under kategorien “Hårfjerner med lys & IPL Hårfjerner”.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Iviskin-butikken.  Klikk her for å se unboxing av Iviskin IPL G3, eller klikk der for å se hvordan du bruker Iviskin IPL G3.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.   Du kan lese mer om Iviskin IPL G3 både her og der.

Bruk rabattkoden Allan10 og få 10% rabatt på hårføneren CURLI AeroFLow.  Denne koster til vanlig 3.500 kroner, men  er nå på tilbud til kun 2.490, og med rabattkoden Allan10 som gir ytterligere 10% rabatt, så koster den bare bittelittegranne mer enn et par tusenlapper.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.   Du kan lese mer om CURLI AeroFlow her eller der.  CURLI AeroFLow er best i test 2024 hos anbefaler.com, dinguide.no og bestetester.no.  Nr. 2 på to av disse testene er sagnomsuste Dyson Supersonic som koster mer enn det dobbelte!!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg