Bloggerens nyttårstale

Reklame | Gymgrossisten

Kjære alle sammen, herunder prominente medbloggere og dere andre helt ordinære, alminnelige mennesker!

Atter en gang har vi lagt bak oss et år, året 2022, og vi er gått inn i et nytt år.  I den forbindelse vil jeg si noen ord, overbringe en liten hilsen og takke for det vi har opplevd sammen i det året som vi har lagt bak oss, og så vil jeg se litt fremover mot det som kommer.

Året 2022 var vel et helt greit år det, bortsett fra alle disse forferdelige blåmandagene.  Mye bra har skjedd.  Corona-viruset ble slått tilbake.  Vi har tatt tilbake hverdagen vår, og vi kan nå igjen begynne å tenke på corona som et ølmerke, ikke som et virus.  Det kjennes bra, og riktig!  For min egen del var ett av høydepunktene i året som har gått 2. plassen på topplista til blogg.no.  Denne plasseringen var et stort øyeblikk for meg selv, min familie og vår nasjon:)  Vi tenker oss at vi sender opp litt fyrverkeri for å gjøre ære på den o store prominente som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no.  Klikk her for å se fyrverkeri:)

Samtidig har det også skjedd en del triste saker og ting i løpet av det siste året.  Med krigen i Ukraina har dette med krig kommet nærmere inn på oss som har levd i et fredelig land og i en fredelig del av verden.  Her hjemme har matvareprisene steget drastisk, rentene likeså, reklameinntektene for oss bloggere hos blogg.no kunne gjerne vært større, og også strømprisene har i perioder vært unormalt høye.  De høye strømprisene er nok spesielt trasige for oss bloggere som liker å fylle opp badekaret og ta lange bad med deilige badeoljer, men nå som strømprisene gjør at det koster skjorta å fylle badekaret med varmtvann, er det trist at vi må bruke en større andel av reklamepengene våre til strømregninga, noe som igjen gjør at vi vi kanskje må gå ned i pris på champagnen vi kjøper.  Det er triste saker.  Jeg håper regjeringen vil gi litt ekstra strømstøtte til oss bloggere som tross alt er vant til et mer lukseriøst liv i sus og dus enn dere andre vanlige, helt alminnelige mennesker.  Det er nok lurt at regjeringen tenker på oss bloggere og tar høyde for vår livsstil.  De vil neppe at ønske vi også bare tar og flytter til Sveits.  Millionærene drar!  Hvis vi bloggere også drar, hvordan skal det da gå?  Enn så lenge blir jeg boende der jeg bor, men det er klart at jeg kan jo ikke ligge og plaske i badekaret i den visshet om at jeg ikke lenger har råd til de gode, dyre champagnene etter at strømregninga er betalt.

Nå vi nå har gått over til et nytt år, 2023, kan vi på mange områder tenke oss at vi kan starte med nye, blanke ark.  Hvis vi synes vi er blitt for feite, er nå tidspunktet inne for å begynne på en slankekur.  Nytt år, nye muligheter, blanke ark, en ny start.  Hvis vi likevel ikke gidder å slanke oss, kan vi heller bare legge ut litt eldre bilder av oss selv på facebook, fra den gang vi var unge og vakre og veltrente, eller så kan vi holde inne magen når nye bilder tas, eller fikse på ting i photoshop og liknende bilderedigerings-programmer, eventuelt reise til Tyrkia og fikse på rompa og kanskje mageflesket, eller kanskje ikke det siste likevel.  Personlig synes jeg det er ok å legge ut gamle bilder på facebook fra da magen var strammere, eller så kan jeg bare holde inn magen når nye bilder tas.  Det blir fort litt kjedelig å gå rundt og knaske på gulrøtter og nutrilett-barer, eller verdens jævligste grønnsaksuppe, når det er så mange gode oster og spekepølser og yoghurtnøtter og potetgullposer og lakrisposer.

Mange stresser fælt i hverdagen.  Det er et tegn i tiden.  Vi har mange ting vi holder på med.  Kanskje har vi det for travelt i hverdagen?  Jeg har registrert at sidevisningstallene for bloggene på blogg.no er lavere enn normalt på julaften og i juledagene.  Det er vel en klar pekepinn på at folk har så mye å styre med i jula at de ikke tar seg tid å lese blogg, og slikt er jo trist, umåtelig trist.  Hvis vi er kommet dithen at vi ikke får tid til å lese blogg på julaften, er det nok et signal på at vi bør senke tempoet og tenke gjennom hvilke ting som er viktige i livet, og hva som bør prioriteres i en hektisk hverdag.  Ro ned på julaften, les blogg og kos dere!  Og hvis det likevel er så mye som skal ordnes, kan man jo om så bare finne frem mobilen og klikke seg inn på allansverden med en gang man våkner på julaften, så er det liksom gjort.  Det holder med et klikk inn på sida, så blir det registrert på sidevisnings-statistikken.  Det er selvsagt ikke nødvendig å lese alt dette fjaset jeg skriver.  Ett klikk er perfekt, og om man også klikker litt på reklamen, og gjerne kjøper noe av det som kommer opp, så er alt fullkomment.  Tenk litt gjennom tempoet og stresset i hverdagen!  Har vi for mye å styre med?  Går ting for fort?  Det kan være verdt å reflektere over.  Vi som bor i Baaaaaardu trenger dog ikke stoppe opp og ta til oss noe av dette.  Vi Bardudøler er sindige og trauste og trege og har det ikkje så traaaavelt med å skyyyynde oss.  Men for mennesker andre steder kan det sikkert være lurt å reflektere over dette med tempo og stress og oppjagethet i hverdagen, spesielt hvis man ikke en gang får tid å lese blogg.

Jeg håper og tror at året 2023 kommer til å bli et bra år for alle, og spesielt for oss bloggere.  Må det nye året bringe fred i Ukraina, lykke og velsignelse for vår nasjon, alle mennesker og organisasjoner.  Jeg tillater meg også å legge til et ydmykt lite håp om at det nye året kommer til å bringe lykke, velsignelse og gode reklameavtaler for bloggen min.

Jeg vil få sende en spesiell hilsen til være væpnede styrker ute og hjemme, til sjøfolk i alle havner, og til bloggere i alle land:)

Godt nytt år!

NB:  Noen vil nå kanskje savne en lenke til “Kongesangen” på youtube som avslutning på nyttårstalen min, meg jeg er litt redd for å støte noen som kanskje vil føle det er upassende å trekke kongehuset inn i alt fjaset mitt, så da avslutter jeg heller med noe annen musikk, og det blir “kongen på havet”, fra kaptein sabeltann:)

Under Armour//Under Armour//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL

6 kommentarer
    1. Veldig flott nyttårstale!:))
      Som den trauste døl jeg er, så ser du jo sjøl at jeg ikke har det så travelt med å ønske deg et godt nytt år….det måtte jo bli midt i svarteste natta før jeg tok til vett!! Godt nytt år! :))

    2. Hva med å bruke badevannet til å vaske klær i etterpå? Så slipper du strømmen på vaskemaskinen, og kan kjøre på med den dyre champagnen likevel 😀 He-he Godt nytt år.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg