Skattejakt på perlekysten

Reklame | Neatsvor og Iviskin

I september måned kan jeg tilby alle dere mine kjære blogglesere rabattkode på to fantastiske produkter, robotstøvsugeren Neatvor X600 Pro og hårfjerneren Iviskin IPL G3.  Med rabattkoden AK15 får dere nå 15% rabatt på disse produktene hvis dere handler inne på Neatsvor-butikken eller Iviskin-butikken.  Dette er veldig bra produkter, begge testvinnere, og er du likevel skeptisk blir du ganske sikkert overbevist om at produktene er noe du trenger hvis du klikker her eller der.

Jeg hadde hørt om disse skattene.  Noen var blitt funnet, andre ikke.  Dragningen mot å finne skatter og saltmat og søtmat og penger og gull ble for sterk, så vi bestemte oss for å legge i vei, langt av gårde nordover, opp til perlekysten, for å dra på perletur og lete etter de skattene som enda ikke var blitt funnet.  Om turen nordover kan du lese mer om her.  Turen gikk forresten helt fint.  Vi ankom perlekysten og Øksfjord en sen onsdag kveld, og allerede torsdag formiddag var vi klare for å dra ut på perletur og skattejakt.

Vi startet med perleturen i Rosenbylia.  Vi hadde hørt fra de lokale menneskene her oppe at her skulle finnes en skatt som enda ikke var blitt funnet, så vi la i vei.  Hadde tatt meg med noen søppelsekker i tilfelle vi skulle finne skatten med saltmat og søtmat og penger og gull, slik at vi skulle få det med oss hjem, men rett før vi la i vei ble det oss fortalt at skatten var et laminert ark som en senere kunne veksle inn i forhåpentligvis fantastiske saker og ting, og det var forsåvidt helt greit for hadde jo vært et forferdelig styr egentlig å drasse med seg søppelsekker med saltmat og søtmat og penger og gull ned tilbake fra langt der oppe i skauen.

Greit å finne frem til Rosenbylia.  Turen er godt merket.  Ett eller annet sted på veien opp er skatten gjemt.

På vei oppover Rosenbylia…

Det er alltid greit å ha med seg sporhund når man er på skattejakt:)

Picasso er dessverre ikke noen god sporhund.  Det er alltid så mye annet rart han blir opptatt med fremfor å lete etter skatter.

Vi leter både her og der etter skatten – ingenting å finne:)

Fikk skrevet meg inn i turboka i Rosenbylia.  Fikk notert i parentes ved siden av navnet mitt at jeg tross alt er en o stor prominent toppblogger som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no.

Men vi finner ikke skatten, og vi må gi opp til slutt og gå ned igjen.  Skuffelsen er stor!

Men jeg gir ikke opp!  Jeg har jo ikke blitt en prominent toppblogger bare sånn av seg selv, så jeg vet at man må jobbe litt og streve litt for å lykkes, så jeg fortsetter letingen etter en ny skatt.  For det skal nemlig befinne seg flere skatter her oppe i perlekysten, og i Øksfjord.  En annen skatt skal befinne seg på moloen i Øksfjord.  Hvis du klikker her kan du forresten lese om perletur til moloen i Øksfjord.  Jeg går systematisk til verks.  Jeg går ut på moloen på sida ut mot havet og finkjemmer hver en stein.

Når jeg går tilbake, finkjemmer jeg området på innsida av moloen inn mot båtene.

Det er ikke enkelt å finne noe.  Ser ut til at noen har satt ut en søppelboks på moloen i anledning besøket til den o store toppbloggeren, i tilfelle jeg skulle trenge å kaste fra meg noe søppel…..men halloooo!  Når jeg ser denne søppelboksen, så skjønner jeg da automatisk at det er her man skal kaste søpla.  Det er ikke nødvendig å skrive “hit skal søpla” oppå søppelboksen.  Jeg skjønner tegninga!  Jeg er ikke stokk dum.  Jeg er tross alt høgskole-og universitetsutdannet, og har en kjempekul latinsk tittel, cand.philol. som jeg så altfor sjeldent får nevnt at jeg faktisk kan titulere meg med, så det hadde for min del fungert helt fint å bare ha søppelboksen stående der uten å skrive på den.  Jeg hadde forstått!  Jeg var forresten borte ved søppelboksen og kikket oppi der om jeg kunne finne noen skatt, men der var så visst heller ingen skatt, så langt derifra.  Det var visst helt andre ting som skulle oppi den søppelboksen ja.

Det stunder mot aften.  Jeg klarer heller ikke å finne noen skatt ved moloen.  Jeg kan likesågodt ta et bilde av noen båter og noen hus.

Ny dag, nye muligheter!  Det er fredag.  I dag skal jeg fortsette letingen etter skattene.  Jeg skal opp på prærien.

Prærien er der oppe et sted.  Jeg er litt nervøs.  Jeg har med meg Picasso, man vet aldri hva som møter en der oppe, men jeg har så lyst til å finne skatten, så jeg er villig til å leve farlig og ta litt risiko.  Picasso leder an…

Ingen skatt her….

Og ingen skatt der….

Heller ingen skatt å se oppe på selve prærien.  Jeg begynner å tenke at det er kanskje på tide å komme seg ned igjen.

Så ser jeg det, rester fra et bål.  Det betyr nok bare en ting.  De har vært her for ikke så lenge siden, og kanskje er de her ennå.  Kanskje er jeg observert uten at jeg vet om det?  Kanskje er jeg ferdig?  Jeg tenker selvsagt på indianerne.  Jeg husker fra cowboy-filmene og indianer-bladene i gamle dager at indianerne oppe på prærien kunne være nådeløse med sine fiender, blekansiktene. Og jeg er i aller høyeste grad et blekansikt, dog ville kanskje Picasso bli behandlet bedre.  Det var jo masse sioux-indianerne og svartfot-indianere på prærien i gamle dager, og kanskje er det fremdeles noen igjen her oppe.  Jeg synes det var skummelt med de restene fra det der bålet.  Jeg vil hjem, og jeg vil hjem fort!  Skatten får bare være her oppe!!

 

Picasso vil også hjem.  Klikk her for se hvordan et dag i luksuslivet til Picasso kan arte seg:)

Det ser mørkt ut for å finne noen skatter.  Men det er når det som mørkest, så skjer det plutselig noe.  Konemor har fått et syn fra oven eller et eller annet, og innbiller seg at hun nå vet hvor skatten i Rosenbylia er gjemt.   Hun vil at vi skal tilbake, til Rosenbylia.  Og vi drar tilbake til Rosenbylia.  Og vi leter og vi leter og vi finner.  Ja vi finner skatten i Rosenbylia!!!!!

Vi klarte det altså!  Vi fant skatten!!!  Det var riktignok en barneskatt som bloggerdatter var med å finne.  Men en skatt er en skatt, og vi fant en.  Skatten inneholdt ikke saltmat og søtmat og penger og gull.  Den inneholdt noe annet rart, en turmatboks, en kopp og et sitteunderlag.  Fin skatt!  Og det var helt greit at skatten ikke var en masse saltmat og søtmat og penger og gull, for alt dette tar mye plass, og det er faktisk et spørsmål om vi hadde klart å få med oss en masse saltmat og søtmat og penger og gull i bilen når vi i dag kjører hjem.  Vi har riktignok skiboksen på bilen, men likevel, saltmat og søtmat og penger og gull tar mye plass!  Greit da med en litt mindre skatt!

 

Så da forlater vi Øksfjord og kjører hjem i dag.  Vi forlater stedet sånn cirka klokka ti på morgenen og da kan “Velkommen til Øksfjord”-skiltet bare tas ned, dette skiltet som settes opp rett før du kommer inn til Øksfjord, og så kan skiltet settes opp neste gang toppbloggeren kommer på besøk.  Jeg kommer sikkert til å nevne på facebook når jeg kommer neste gang slik at det er tid å sette det opp:)

Ha en fin dag!  Takk for at du er innom og leser bloggen min.  Velkommen tilbake!

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Les blogginnlegg om friluftsliv:  https://allansverden.no/page-10/?pagelayer-live=1

Se oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter tema:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Klikk her hvis du er kommersiell aktør og interessert i et sponsorsamarbeid med allansverden:)

Sliter du med uønsket hårvekst og er lei av sånne hårfjernere som mer må betraktes som torturredskaper?  Da bør du du skaffe deg en hårfjerner fra Iviskin, sier bloggerfruen som er kjempefornøyd med sin Iviskin IPL G3.  Iviskin fjerner uønsket hårvekst skånsomt og smertefritt ved hjelp av lys.  Nå er tiden inne for å kaste den gamle barberhøvelen og eventuelt andre gammeldagse torturredskaper og gå over til ny moderne hårfjernere og ny teknologi.  Iviskin IPL G3 er best i test hos Forbrukerliv og Getfitness.   Den er rangert som nr. 1 mest populære hos Prisguiden under kategorien “Hårfjerner med lys & IPL Hårfjerner”.  Koster drøye to tusen en sånn hårfjerner fra Iviskin, neppe mye mer enn en salongbehandling, og med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Iviskin-butikken og da blir det vel ikke så ille gærn pris egentlig for et veldig bra produkt, som virker kan bloggerfruen fortelle.  Løp og kjøp Iviskin IPL G3, eller enda enklere, klikk og kjøp, her.   Du kan lese mer om Iviskin IPL G3 både her og der.

Synes du det fort blir mye støv og skit i boligen.  Da bør du gjøre som jeg.  Skaff deg en robotstøvsuger.  Min robotstøvsuger heter “Bjørn” og rengjør gulvet så det blir skinnende rent, mens jeg sitter i godstolen og leser avisa.  Bjørn er en Neatsvor X600 Pro, og den kan jeg anbefale til alle og enhver.  “Bjørn” støvsuger, vasker, beveger seg oppå gulvtepper, under sofaen, over dørstokken, fjerner alt, hundehår og kattehår og alskens rare saker.  Koster selvsagt litt en slik robotstøvsuger.  Neatsvor X600 Pro koster en fem seks tusen, men med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler i Neatsvor-butikken, og da blir det ikke så ille gærn pris.  Og da får du the best there is hva gjelder robotstøvsugere til den prisen.  Neatsvor X600 Pro er nemlig best i test både her og der, hos TekguideHjem og hageForbrukerlivBeste.no og Side2.  Les mer om Neatsvor X600 Pro her eller der.

 

 

4 kommentarer
    1. Moro på skattejakt da 🙂 Og at dere ENDELIG fant den 😀 Det spørs om det ikke er NOEN andre som ikke klarer dette med søpla i søplebokser… Siden det ligger SÅ mye i vannene rundt om kring liksom… Så du får tenke at: Denne gjaldt ikke meg!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg