Rampenissen er den tøffeste!!!

Reklame | Gymgrossisten

Röhnisch//Anarchy//SBD Apparel//Anarchy

Hei!  Det er rampenissen som er den tøffeste nissen.  Allan er bare en stor fjompenisse som er blitt så høy på seg selv etter den 14. plassen på topplista på blogg.no.  Det er rampenissen som ruler i Liveien 5.  Han er så tøff den rampenissen at……stooooopp!!!!!

Der fikk jeg endelig fjernet han med makt fra tastaturet rampenissen vår.  Tenkt at han har lurt seg inn på kontoret og begynt å skrive innlegg på bloggen min.  Han er ikke lite frekk, tenk å lure seg inn på datamaskinen til bloggeren som har vært nr. 14 på topplista på blogg.no – frekkhetens nådegave altså!!!  Men nå er han fjernet, og jeg skal passe på bedre heretter slik at ikke dette gjentar seg.  Det er jo best at en som har vært oppe blant blogger-eliten på blogg.no formulerer setningene på bloggen, og at ikke dette blir gjort av en hvilken som helst nisse!  Det blir selvsagt best slik:)

I dag tenkte jeg at jeg skulle vise dere hvordan man lager pepperkake-is.  De fleste liker jo pepperkaker, spesielt på denne tiden av året, og alle liker nå vel is, så pepperkake-is er en sikker vinner, i alle fall i adventstid og jul.  De fleste drevne kokker med litt ferdigheter kan få dette til, og man trenger ikke ha kokkelue og forkle for å lage pepperkake-is, men det skader selvsagt ikke å se ut som en kokk når man skal vise frem sine kokkeferdigheter, spesielt hvis man er slik flink kokk som disker opp med de mest avanserte retter:)

Kokken er klar!  Vi går i gang!

1. Finn frem is og pepperkaker.

2.  Skjær ut en isplate/isblokk av isen.  Jeg bruker gjerne en kjøkkenkniv, men om du har en rambokniv liggende, som du ellers aldri får brukt, kan dette være en fin anledning å ta denne i bruk.  Du kan også bruke samekniv, sverd, brusletto-kniv eller andre gjenstander som gjør at en kan “skjære” seg gjennom isen og lage en isplate.

3.  Legg frem isplaten i lag med to like pepperkake-figurer.

4.  Legg den første pepperkake-figuren oppå isplaten.

5.  Finn frem skjæreredskapen din igjen og skjær inntil pepperkake-figuren.  Isen som blir skjært bort kan du gjerne spise eller gi til nissen.

6.  Etter at du har skjært bort is helt inntil pepperkake-figuren, kan du snu pepperkake-figuren slik at den ligger ned mot bordet og isplata vender opp.  Trykk så på den andre tilsvarende figuren oppå isen, slik at det blir som en sandwich, og du har laget pepperkake-is:)

7.  Lag gjerne flere papperkake-is.  Smaker kjempegodt!  Server til hele familien og gjerne også til alle nissene.

Senere i dag tar jeg juleferie fra jobben som kommunalt ansatt lærer.  Det blir deilig med juleferie.  Tenk det er lillejulaften i morgen!  Det nærmer seg jul med stormskritt.  Kom gjerne på førjulsbesøk til bloggen min i morgen også.  Jeg kommer til å være i det sangglade hjørnet, men slapp av, jeg skal ikke synge selv.  Jeg skal derimot kåre tidenes beste julelåt, og tidenes verste.  Vi ses i morgen.  Ha en fin 22. desember!

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg