Jeg pakker og gjør meg klar til å dra!!!

Reklame | Gymgrossisten

Project Rock//Star Nutrition//Casall Sportswear//Callowfit

Det er fredag og helg!  Bobilen Bob er på vinterlagring, men det gjør ingenting, for allansverden er en verden for seg selv, og der kan man reise når man vil og hvor man vil, og i morgen blir det bobiltur i allansverden.  Kom og bli med.  Gled dere!  Det blir litt av en blogge-lørdag.  Jeg sitter klar i bobilen og venter, avreise i morgen lørdag!

Herregud!!!  Hva er det Allan har satt på hodet? Ok, det får gå.  Vi skal reise dit hvor ingen kjenner oss, så hodeplagget får passere.  Forresten, vi må jo pakke først. Og tenkte jeg skulle dele noen tips med dere om lure ting som kan være lurt å ha med på bobiltur eller campingtur eller andre turer der det kan være verdt å tenke gjennom måten man pakker på, for å få med seg det nødvendige, ha orden på ting, og ha det trivelig på tur:)

Men når vi reiser med bobilen Bob, så er det egentlig ikke så mye å pakke, for Bob er til enhver tid klargjort for tur på forhånd, og alt ligger klart, alt fra klær til alle små nødvendige dikkedarier.  Det er det som er så flott med det å ha bobil, og det å ha en strukturert systematiker med som sjåfør.  Da er alt gjennomtenkt hva som er nyttig å ha med og hvor det bør ligge.  Det betyr at vi alltid har med det vi trenger, og vi vet hvor vi finner det.

Slike små esker er fine å legge litt forskjellig systematisert småtteri oppi.  Da ligger det ikke ellers og flyter rundt i bilen, det er lett å finne det når vi trenger det, og det er ikke mye som skal pakkes bort hvis vi må flytte på oss.  Vi har en eske for alle mulige slags ladere, en for småting til hver og en av oss, en for for kontakter/fjernkontroll/liten høyttaler og en for alt mulig slags rart (pass/campingkort/reservedeler osv osv).  Ta en kikk;)

Eske med diverse ladere

Eske med alt mulig slags rart, campingkort, pass, ballong (for å få ut luften av vannkraner/rør når bilen skal tømmes for vann før vinterlagring), reserveskruer, alt mulig slags småtteri som ikke er naturlig å ha i de andre eskene, og som jeg vil vite hvor jeg har det hvis jeg trenger det.

Oppi denne ligger mine ting, solbriller, bandana, maglite, leatherman, buff, øreplugger, munnharpe, kniv…dvs. egentlig alt mulig slags små ting som jeg liker å ha med, men som sikkert ikke så mange andre skjønner hvorfor er pakket ned.  Noen som stusser på at jeg har med munnharpe?  Munnharpe er et must å ha med på bobiltur, skjønt konemor og ungene har gitt uttrykk for at det ikke er noen katastrofe om den skulle bli forlagt et eller annet sted, og jeg ikke skulle finne den.  Men munnharpe er gøy!  Bare klikk på lenken og se og hør:

https://www.facebook.com/allan.kristensen.984/videos/10158190249525901

Munnharpa har aldri blitt forlagt, heldigvis.  Det skulle vel tatt seg ut hvis en strukturert systematiker som meg skulle legge den fra meg i sofaen, i senga eller på do.  Jeg passer på å legge den på plass etter hver konsert, slik at jeg har den lett og raskt tilgjengelig til neste lille konsertsekvens, til alles store glede:)

Eskene plasser vi forresten oppi hyllene over spisebordet i bobilen, lett å få tak i, hente ut og legge på plass.  En smart løsning synes jeg!  Vi vet hvor vi har en del viktige og smarte ting, og vi slipper å bruke tid på å lete etter det.

Bobilen Bob har ikke stekeovn, og da er det lurt å kjøpe en slik omnia-ovn.  Har du råd til en bobil, har du også råd til en omnia-ovn.  Du får også kjøpt kokebøker til omniaen med veldig mange fine retter du kan lage.  Hvis du forresten ellers er interessert i kokebøker, bør du klikke her for å få med deg kokebøkenes 10 på topp:)

Man kan lage de fleste retter i omniaen som man ellers lager i en stekeovn, for eksempel pizza. Er bare å sette på lokket og fyre opp gassen, vente en liten stund, så er alt klart for deilig bobil-pizza:)  Det er ellers alltid en perfekt start på bobildagen med nystekte omnia-rundtstykker til frokost:)

En artig liten sak, “hatten” til omnia-lokket.  Gjør at du slipper å bruke grytekluter når du skal ta av lokket!  Smart!

Vi har vært på mange bobilturer, både korte og lange, siden vi fikk Bob i 2014, i Norge på kryss og tvers fra Nordkapp og Grense Jakobselv til Lindesnes, og ellers i Sverige, Finland, Danmark og Tyskland.  Det har vært utrolig mange flotte bobileventyr.  Vi har skrevet om alle turene i bobilboka, dag for dag, fra dag 1.  Det er gøy å bla i boka og se tilbake på fine turer.  Så har vi også for å pynte litt opp inne i Bob hengt opp plakat med navnene på alle stedene vi har vært på, og skriver inn fortløpende nye steder, samt at vi har en annen plakat med masse små bilder fra små og store bobileventyr.  Skrevet ut med skriver, klippet ut og bare limt inn.  Koselig å sitte og se på plakatene og mimre over alle de flotte stedene vi har besøkt, og alle de fantastiske opplevelsene vi har hatt med Bob.

Og flere nye steder og opplevelser kommer på plakatene i løpet av bobilåret 2022.  Bob’s on the road again i mai, som alltid:)  Men i allansverden kan man ta reiser med Bob hele året, og i morgen skal jeg skrive om en fantastisk flott tur, til byen i havet.  Morgendagens innlegg publiseres forresten kl. 0700.  Da er det “avreise” til byen i havet.  Dere kan forresten bli med om dere besøker allansverden senere på dagen også.  Gled dere til litt av en tur:)  Vi ses på allansverden i morgen!

 

 

 

 

 

2 kommentarer
      1. Jeg har ikke hørt noe fra festivalarrangører, merkelig nok, men det er kanskje litt labert på festivalfronten etter corona. Jeg er i alle fall klar med munnharpa hvis noen tar kontakt:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg