12 ting jeg skal gjøre i juni

Reklame | Aimn, Ellos, Bubbleroom og Blivakker

I går var aller siste dag i mai måned. I dag er det juni, første juni.  Juni har forresten 30 dager, og er oppkalt etter den romerske gudinnen Juno.  Gamle romerske guder, fullstendig avleggs, har altså måneder oppkalt etter seg.  Rart!  Det er jo bare noen tulleguder og fantasiskapninger.  Hva har jeg, en virkelig o stor prominent toppblogger og fremtidig bloggkonge?  Ikke så mye som en trist høstmåned er oppkalt etter meg.  Heller ikke en eneste gate en gang på det lille stedet der jeg bor bærer mitt navn.  En bloggkonge burde vel i det minste få noen gater oppkalt etter seg, for eksempel Allan Kristensens gate eller Allan Kristensens promenade eller Allan Kristensens allé?  Ubegripelig!  Men sånn er det å være toppblogger og ikke bli verdsatt for den man er!!!  Trist, men slik er altså virkeligheten:(

Ja, ja, sånn går nå dagene og jeg blir altså mer og mer høy på meg selv og uspiselig for hver dag som går, må jeg bare konstatere når jeg nå tar av meg denne bloggerhatten bittelittegranne. Ja, det er disse gode plasseringene på topplista til blogg.no, og kongeutnevnelsen.  Det gjør noe med en!  Det er fort at suksessen går en fullstendig til hode, og når jeg nå tar på meg bloggerhatten igjen, kan jeg ikke si annet enn at det føles helt riktig og deilig å la seg rive med av suksessen og sole seg i glansen av seg selv, selv med hettegenser på.

Ja, så er det første juni i dag.  Det er første sommermåned.  Jeg kan tenke meg at veldig mange er litt nysgjerrige på hva en o stor prominent toppblogger og fremtidig bloggkonge skal foreta seg av krumspring i juni måned, og da er det vel bare en ting å gjøre, og det er å si noe om akkurat det på bloggen min, fortrinnsvis i dag og ikke i slutten av måneden.  Her er 12 ting jeg skal gjøre i juni måned:)

1. Surke og klage og syte over at det er blåmandag.

Jeg skal jo selvsagt surke og klage og syte over at det er blåmandag, i alle fall skal jeg gjøre det mandag 5. juni.  Mandag 12. juni er det lønningsdag, så det er ikke sikkert jeg får til å klage og syte og surke i like stor grad denne dagen, og mandag 19. juni nærmer deg seg sommerferie, og da blir det enda vanskeligere å syte og surke og klage over blåmandagen, og mandag 26. juni er det sommerferie og livet leker og det er gøy og det er fest og det er moro, og da blir det i alle fall ikke noe surking og klaging og syting.  Men jeg skal klage og syte og surke over blåmandagen mandag 5. juni, og da skal jeg gjøre det skikkelig siden det blir siste gang på lenge at det blir en sånn skikkelig mørk og tung og trist blåmandag!

2.  Klippe gresset

Jeg kan prøve på å fortelle til gresset at jeg er den o store prominente toppbloggeren som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no, og at jeg er den fremtidige bloggkongen, slik at jeg burde få slippe og klippe dette gresset så ofte, men men det gir gresset seg en gang en god fan i og vokser og spirer og gror som det selv finner for godt.  Så da blir gressklipping i løpet av juni måned, ganske så sikkert.

3.  Gå på do.

Også en o stor prominent toppblogger og fremtidig bloggkonge må gå gå på do, også i juni måned, opptil flere ganger. 

 

4.  Feire at det er sommerferie

Juhu.  Det nærmer seg!  Jeg tar sommerferie fra kommunal jobb i løpet av juni.  Livet skal leke, etterhvert, og det sånn til de grader også!!!

5.  Kjøre hoverboard

Gøy å kjøre hoverboard!  Og det er en ganske behagelig måte å gå tur å gå tur med Picasso Kristensen på.  Klikk her for å lese om at hoverboard-sesongen er i gang:)

6.  Feire bursdag til yngste bloggerdatter

Bloggerdatter har bursdag i juni.  Det blir fest!  Det blir kake, ballonger, boller og brus!  

7.  Feire bryllupsdag, 13 år

Bloggerfruen og jeg feiret 12 års bryllupsdag i fjor, og det kan du lese mer om her.  I år skal vi feire 13 års bryllupsdag, og det kalles visst blondebryllup eller kniplingbryllup.  Vi går for gull, gullbryllup!  Er enda noen år til da:)

8.  Tømme den jæv%& kattedoen

Hemingway hadde sin skrivestue der han kunne sitte i ro og fred og skrive og drikke whiskey og soda uten avbrytelser, og da får man sammenhengende tid til å skape tekster som gjøre at man kan vinne seg en nobelpris i litteratur.  Får jeg sitte i ro og fred og skrive på bloggen min og drikke whiskey og soda?  Nei!  Jeg får aldri sammenhengende tid.  Det er alltid et eller annet jeg må gjøre, starte en oppvaskmaskin, henge opp noe klær eller tømme en kattedo.  Og jeg må nok tømme den kattedoen i løpet av juni også.  Jeg kommer til å slite med å vinne en nobelpris i litteratur med de betingelsene jeg blogger under, med stadige avbrytelser, tømming av kattedo og lite whiskey og soda!!!

9.  Drikke

Jeg trenger å drikke, ellers kommer jeg til å bli fullstendig dehydrert.  Jeg må nok drikke hver dag også i juni, for eksempel mandarinbrus:)

10.  Bade ute

Badelandet i Liveien er nok oppe og går i løpet av juni.  Det er bare å se frem til flotte sommerdager:)

11.  Sykle til jobb

Før jeg tar sommerferie fra jobb, skal jeg nok sykle på jobb noen dager i juni.  Det er en avstand på 27 kilometer en vei, og 54 kilometer når man skal komme seg hjem igjen, for det vil man jo, komme seg hjem.  Man vil nødig bli igjen på jobb til evig tid fordi en ikke gidder å sykle hjem, så da blir det 54 kilometer på sykkel.  Det er ganske langt, men heldigvis er jeg topptrent, så det kommer jeg til å klare.  Hvorfor skal man så drive på med å sykle til jobb når man kan kjøre bil?  Jo, det er et enkelt svar på det.  Jeg sykler jo til jobb for da kan jeg skryte av det på facebook og på bloggen slik at alle kan se hvor sprek jeg er, og det er hyggelig når folk så kommenterer “åj så sprek du er”!  Sant nok det siste der ja:)

12.  Blogge

Så skal jeg blogge, også i juni.  Allansverden lever videre, i beste velgående, og jeg tror den kommer til å overleve juni også!!!  Og det er veldig hyggelig om du vil besøke bloggen min utover sommeren.  

Ha en fin dag alle sammen.  Hyggelig at du er innom og leser bloggen min.  Velkommen tilbake!

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Se oversikt over mine øvrige blogginnlegg, inndelt etter tema:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

I dag anbefaler jeg disse flotte produktene til alle flotte damer:

Hettegensere fra Aimn:

Espresso Logo Sweat Hood

White Oversized Logo Hood

Black Logo Sweat Hood

Kjole “Laura” fra Ellos:

https://ellos.mtpc.se/3293915

Topper fra Bubbleroom:

https://bubbleroom.mtpc.se/3293925

https://bubbleroom.mtpc.se/3293930

https://bubbleroom.mtpc.se/3293932

https://bubbleroom.mtpc.se/3293936

Deodoranter fra Blivakker:

DKNY:  https://blivakker.mtpc.se/3293943

Elisabeth Arden:  https://blivakker.mtpc.se/3293950

Oscar De La Renta:  https://blivakker.mtpc.se/3293953

Lancome:  https://blivakker.mtpc.se/3293959

 

Happy Holly//Chiara Forthi//Y.A.S//Happy Holly

2 kommentarer
    1. Jeg har en liten halvøy som bærer mitt navn “Øya til Brit”. Den ligger i et skogstjern ved hytta til slekta. Det var Bestemor som en gang kalte det min øy, fordi jeg pleide å sitte på øya og fiske da jeg var liten.
      Nå har det kommet et par generasjoner til i slekta, med fet er fremdeles Øya til Brit. Det er jeg litt stolt av.

    2. Så gøy med egen øy:) Jeg har jo en plass i hagen ved siden av en dam vi har laget der jeg jeg pleier å sitte og drikke kaffe. Mulig jeg skal prøve å få ungene med på at dette er “Allans plass”, så blir det kanskje et navn som kan feste seg. Det er jo om ikke like bra som en øy, så er det da noe (hehe).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg