Ny dag – nye rampenissestreker!

Reklame | Gymgrossisten og Jotex

Under Armour//Under Armour//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL

Jeg har tidligere blogget om rampenissen som dukker opp i bloggervillaen i adventstida, og det kan du lese mer om her, og jeg skal fortelle mer om den utspekulerte karen i dagens blogginnlegg.  Noen ganger kan det nemlig gå litt for vidt med denne rampenissen, og jeg tenkte jeg skulle dele med dere noen eksempler på rampenissens bravader, til skrekk og advarsel, eller til inspirasjon om en skulle føle at adventstida blir litt vel rolig.

Rampenissen kan altså ved første øyekast se rolig og snill ut, men det er ved første øyekast.  Man erfarer raskt at denne nissen ikke er noen svigermors drøm, så langt derifra.  Det er vel for eksempel ikke særlig snilt å være opp om natta og spise opp nesten alle julekakene som vi kaller sjakkruter.  Nei, det er såvisst ikke særlig hyggelig gjort.

Når man skal åpne kjøleskapet for å lage seg frokost og ta seg et glass melk, så ser man jo plutselig at han sitter der, rampenissen, oppå melkepakkene.  Og man kan bare fantasere om hva han har gjort med innholdet i de melkepakkene.  Nei, vi vil ikke vite!!!

Jonas Fjeld synger om “Engler i snøen”.  Og kanskje er tiden inne for å lage en nye sang….”Nissen i melet”….for det er vel mel-engler han driver og lager rampenissen, ikke noe annet!  Ja, det er hvetemel!

Ja, hva skal man si!  Han liker å lese juleblad rampenissen!

Herregud!!  Hva har skjedd med julekrybba?  Den er ikke det det en gang var.  Alle skikkelsene har fått limt på ansikter fra kpop-gruppa BTS.  Ja, sånn går nå dagene!

Og verre skal det visst bli!  Klespoker med Barbie-dukkene oppå loftstua!!  Det går heller dårlig med pokerspillinga til hun Barbie-dukka ved siden av rampenissen.  I anstendighetens navn tenker jeg vi avslutter det der spillet!!!

Jeg tenker det får holde med rampenissestreker for i dag, men rette karen er vel tilbake en annen dag før jul med flere nissestreker og det som kanskje adskillig verre er.  Men verre enn dette blir det nok ikke, håper jeg.

Ha en fin dag:)  Takk for at du besøker bloggen min:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om jul:  https://allansverden.no/page-16/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Klikk her for å sammenligne strømpriser fra alle strømleverandører i Norge og bytt strømavtale enkelt og kostnadsfritt.  Strømkalkulatoren elskling.no hjelper deg å finne den strømavtalen som passer akkurat deg best.

ELVIS//SILVERO vase Sølv//BARATTI//CLAUDE//MOSH taklampe Black mdf / metall//CHLEO armstol Sennepsgul

3 kommentarer
    1. Det var sannelig en driftig liten rampenisse, ja 😀 Mine to stakk av i går, og jeg var lykkelig en stund… Fikk bilder tilsendt av dem, og skjønte at de var nede ved sjøen for bl.a. å lage snøengler. Som du skjønner, er disse to ganske utspekulerte også! Hihi 😀

      1. Ja, de er ganske utspekulerte disse rampenissene. Så forresten at rampenissene dine også har begynt å produsere akevitt. Jeg har egentlig aldri vært så glad i akevitt, og nå skjønner jeg jo hvorfor:)

        1. Fff, ja, de er i overkant kreative! Her i heimen er det skikkelig storproduksjon i disse dager, og det må til nå som mannen i huset er sengeliggende i influensa… 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg