Bloggeren er i Alta!

Reklame | Gymgrossisten

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Venum//SPRI//Star Nutrition Gear//CLN ATHLETICS//Beurer

Lørdag 18. desember i Alta.  Herlig dag!  Og det var en rolig morgen da jeg våknet, for vi har nemlig glemte rampenissen hjemme, så det var ikke så mye action her på morgenen.  Jeg tør ikke tenke på hva som venter oss når vi kommer hjem på søndag.  Ja, var flott dag i Alta i går.  Ute og gikk i byen og kikket og var litt turister.  Tok blant annet Nordlyskatedralen i nærmere øyesyn – flott byggverk!

Ja, så var vi også innom kokkejævelen.  Jeg klarer jo ikke å nærme meg han nevneverdig på topplista her på blogg.no men var bare et par meter unna han inne på butikken hans i Alta.  Du verden så mye spennende lokale matvarer han hadde der inne.  Fikk med meg en pose med noe godt oppi, blant annet to forskjellige typer gløgg.  Blir stadig mer klar for jul.

Kjempetrivelig 40-årslag i Alta igår!!  Det stunder nu mot aften for jubilanten, men hun var ved godt mot igår.  Nå er vel tiden inne for å handle kamferdrops, lefser og forberede seg på å gå alderdommen i møte. Er usikker på om hun har lagret mobilnummeret til hjemmesykepleien i tilfelle hun ikke kommer seg ut av senga i dag.  Men var en sprudlende bursdagsfeiring – et siste ungdommelig sprell altså:)  Og det var så fint pyntet og mye god mat:

Og når man er i 40-årslag i Finnmark, så forventer jeg jo at det flyter med sprit, og det var spritflasker rundt omkring:

Jeg håper og tror at det vil gå bra for jubilanten å fylle 40.  Livserfaring gjør jo at man utvikler seg som menneske, og man blir vel klokere og flinkere til en del ting kontra tidligere. Hvis det er slik at klokskapen følger alderen (og det gjør den, jeg vet), kan man jo bare undre seg over hvor det skal ende.  Jubilanten fikk forresten den store kloke boken i bursdagsgave, den store kloke prosecco-boken altså – den var full av kloke ord og visdom!

Sånn rent personlig, for min egen del, når jeg kikker i den store kloke boken, kjenner jeg inspirasjonen strømme på.  Ja, det var en en flott fest.  Man hører jo stadig om ungdommer som lager skandaler og slikt i forbindelse med festing, og det er klart at dette med festing er noe som burde vært absolutt forbudt for ungdommen!! Det skulle selvsagt vært forbeholdt oss voksne med livserfaring, som har vært på alle de kuleste festene, festet med verdens beste festdeltakere, og som har vært ute en vinterdag på fest før og kan denne kunsten!!!

Råd til deg som fyller 40, nærmer deg 40, eller begynner å føle deg som 40!  Og når en influenser gir råd, bør man spisse ørene!  Nå er tida inne for å ikke utsette for mange ting, gjøre det man virkelig har lyst til, være tilstede i øyeblikket og bruke tida riktig i forhold til de verdiene en setter høyest.

Ønsker dere alle en riktig fin lørdag.  Husk – det er badedag i dag:

Laugardagr – det er badedag i dag:)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg