Dagens gjesteblogger forteller om sine turer med bobilen Bob!

Reklame | Gymgrossisten, Arket, Stepler, Nordic Nest. Nelly, Babyshop, Sephora

ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL

I dag skal det skje noe rart i allansverden.  Bloggeren Allan Kristensen tar seg en bloggepause og overlater tastaturet til en gjesteblogger, som skal få æren av å skrive dagens innlegg på bloggen min.  Det er jo et visst litterært nivå på innleggene mine, så det er ikke til hvem som helst jeg overlater tastaturet i dag.  Er tross alt viktig at kvaliteten på innleggene blir tilnærmet lik den kvaliteten som alltid har vært på innleggene i allansverden, selv om mesteren selv ikke velger ordene i dag, så valget av dagens gjesteblogger var således ganske enkelt.  Det måtte bli…….

Picasso Kristensen!!!!  Picasso Kristensen er dagens gjesteblogger.  Han skal fortelle litt om hvordan det er å være på tur med bobilen Bob.  Værsogod Picasso, tastaturet er ditt…..

Hei alle sammen!  Det er jeg, Picasso!  Jeg skal fortelle litt om hvordan det er å være med på tur med bobilen Bob.  Det er faktisk ganske gøy i grunnen.  Jeg liker det veldig godt.  Jeg har vært med på mange turer, både korte og lange turer, fra Lindesnes i sør til Nordkapp og Grense Jakobselv i nord og øst.  Det er fint å sitte ved vinduet i bilen og se ut.  Da kan jeg se etter fine steder og ting jeg kan gå ut og tisse og lukte på.  Flott å komme til nye steder og gå ut og tisse:)

Husfar tøyser noen ganger med meg og sier jeg likner en apekatt.  For noe sludder og vås og tull og tøys.  Jeg er en hund, en griffon petit brabancon.  Husfar sier også at jeg er en miniatyrhund.  Det stemmer ikke.  Jeg er en stor hund.

Jeg sover i menneskeseng, også når jeg er ute på bobiltur.  Det er en selvsagt ting.  Hvor skulle man vel ellers sove?  Jeg har hørt skrekkhistorier om hunder som sover i bur eller i hundegård.  Kunne dere se for meg at jeg skulle sove i en hundegård?  Ikke det nei!  Jeg hører til i en menneskeseng!

Her er jeg på Sortland i Vesterålen.  Hvis man går inn i det fiskehodet, kommer man inn til denne musikkfestivalen som heter Fæsterålen.  Dit skal ikke jeg.  Det er bare bråk som kommer derfra.  Er best å gå og lukte andre steder.

Husfar og jeg er ute og går tur.  Det vil si jeg går, mens husfar står oppå et slikt hoverboard som går av seg selv.  Her er vi i Skibotn.  Det er fint der – mange fine steder man kan gå og lukte.

Husfar er skikkelig dårlig til å balansere….

Balansekunstneren himself.  Det er anbefalt å ha fire bein når man skal balansere.  Hadde gud villet at husfar skulle balansere oppå en trestokk, hadde han skapt han med fire bein:)

Det beste med å være på tur med bobilen Bob er at husfar pleier å stoppe på en butikk.  Så går han inn der og kommer ut igjen med mat til meg, en pakke baconpølser med ost.  Det er lite som slår baconpølse med ost, kanskje bare leverpostei, biff, nachos chips og vannmelon.

Her er vi på Reine i Lofoten.  Husfar syntes det var så fint der vi stoppet rett ved havet.  Men det skjønner jeg ikke, for det var ikke mange trær man kunne gå og tisse på.  Jeg har vært på finere steder, for eksempel hjemme på Setermoen.

Får jeg baconpølse med ost, så blir jeg med, også til Hardanger og Steindalsfossen:)

Da vi kjørte over Sognefjellet, stoppet vi og jeg fikk gå og avkjøle meg i snøen.  Deilig!

Disse svære greiene der i bakgrunnen var ganske fine å gå og tisse på.

Jeg har vært helt sør i Norge, i Lindesnes.  Var oppe på toppen av dette fyret.  Husfar bar meg.  Det var litt skummelt.  Jeg trives best på bakken.

Det er deilig å bade.  Her bader jeg i Grense Jakobselv.  Jeg fikk streng beskjed av husfar om at jeg ikke måtte svømme over til andre siden, for da kunne det ha kommet en hel bataljon med sinte mennesker som ville kunne ha arrestert meg og sendt meg til en hundeleir langt inni Sibir, der man ikke kan sove i menneskeseng, og det vil jeg da virkelig ikke.  Så det holder med å vasse litt uti elva:)

Da vi var i Stavanger, gikk jeg og luktet nede ved et vann, og plutselig kommer dette forferdelige vesenet som du ser på bildet under mot meg.  Det bare for bortover vannflaten mot meg, lagde en vesende lyd.  Det kunne sikkert ha spist meg levende om det hadde fått tak i meg.  Jeg trakk meg raskt unna og gjemte meg under en benk.  Jeg liker ikke svaner:(

Jeg skal bli med på flere turer, og det gleder jeg meg til.  Men det er egentlig fint å være hjemme på Setermoen også, for der har vi ikke så mange svaner.  Nå skal husfar og jeg gå ut en tur slik at jeg får tisset og bæsjet litt.  Kanskje jeg får lov å skrive på bloggen til husfar flere ganger, så da ses vi sikkert.  Ha en fin dag.  Mvh gjesteblogger Picasso Kristensen:)

Ha en fin dag videre!  Hyggelig at du besøker bloggen min.  Velkommen tilbake!

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden: https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Les flere blogginnlegg om turer med Bobilen Bob: https://allansverden.no/page-7/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Klikk på linken under og last ned stepler-appen.  Da tjener du poeng når du beveger deg og går, og disse poengene kan byttes mot produkter og tjenester som ligger i stepler-markedsplassen fra for eksempel Bubbleroom, Jollyroom og mange flere.

https://steplerapp.page.link/vip

I dag anbefaler jeg følgende produkter:

Produkter fra Sephora:

Fuktighetskrem – Olehenriksen Peptide Boost Moisturizer

https://c.mtpc.se/tags/link/3285717

Haircare Kit fra Ouai:

https://c.mtpc.se/tags/link/3285854

Produkter fra Babyshop:

Grå, svart Fox 5 Complete barnevogn fra Bugaboo:

https://babyshop-no.mtpc.se/3285862

Svart Pebble 360° babystol fra Maxi-Cosi:

https://babyshop-no.mtpc.se/3285865

Produkter fra Nelly:

Vattert jakke fra Carhartt WIP:

https://nelly.mtpc.se/3285869

Trenchcoat fra Only:

https://nelly.mtpc.se/3285872

Produkter fra Nordic Nest:

Kay Bojesen Songbird Kay

https://nordic-nest-no.mtpc.se/3285875

Kay Bojesen Songbird Sunshine

https://nordic-nest-no.mtpc.se/3285877

Arket//Arket//Arket//Arket

 

3 kommentarer
      1. Takk for hyggelig kommentar! Ja, det er selveste campingbuksa jeg sprader rundt i på dette innlegget hehe. Bloggerdatter har dekorert den med en slik tekstiltusj tror jeg det var:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg