Hvilket er det fineste afterski-blikkskiltet?

Reklame | Gymgrossisten, Gina Tricot, Elskling.no og Tannrevel

GASP//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL

Jeg har i et tidligere blogginnlegg, som du kan lese her, kunngjort at jeg kommer til å blogge om blikkskilt noen ganger når jeg har absolutt ingenting annet å blogge om, sånn som i dag.  Så da blir det blikkskilt i dag.  Hurra for blikkskilt!  Blikkskilt er fine.  De pynter opp, men vel så viktige er jo at de bidrar også til å holde bloggen levende, for når alt annet er blogget om, så har jeg altså et blikkskilt eller to ermet i ernet som jeg kan dra frem og blogge om når det ikke er stort annet å blogge om, som i dag.  Jeg gremmes egentlig!  Tenk å servere leserne sine en masse møl om blikkskilt.  Jeg er ikke stolt av meg selv.  Det er på alle mulige måter flaut, men som jeg har nevnt allerede.  Blikkskilt-blogging holder jo liv i bloggen, og så lenge det er liv er det håp.  Og da kan man jo håpe på noe annet og bedre i morgen.  Det er i alle fall lov å håpe:)

Nei, nå er det bare å komme skikkelig i gang med dagens blikkskilt-blogging ja.  Vi har en del blikkskilt oppe på skihytta vår i Penthouse Månetoppen38d, og jeg har allerede blogget om mine fineste blikkskilt innenfor kategorien “skisteder”, og det innlegget kan du lese her.  I dag skal jeg altså igjen blogge om blikkskilt, men i dag skal det handle om blikkskilt innenfor kategorien “afterski”, og jeg skal da kåre det fineste afterski-blikkskiltet som vi har oppe på Månetoppen.  Jeg vet at nå er det mange som er fryktelig spente på denne blikkskilt-kåringen og jeg skal ikke spenne dere lengre på pinebenken, men rett og slett bare komme i gang med kåringen.  Here we go!

2. plass:

1. plass:

Det er egentlig lite som skiller de to blikkskiltene.  Blikkskiltet som kom på 2. plass får plusspoeng for den fine teksten “Party here daily”.  Det er en veldig fin formulering som burde vært obligatorisk på ethvert afterski-blikkskilt.  Som dere ser så bruker man “Apres ski” på blikkskiltene, ikke “Afterski”, men det går for det samme.  Ordet “Apres” er fransk og betyr “etter”, kan jeg huske fra fransken jeg hadde på videregående for ikke så lenge siden, og da blir det jo samme betydning som “After”…ski, altså det som skjer etter at man er ferdige med denne hersens skigåinga.  Jeg regner med at “Apres ski” er litt sånt “alpespråk” ettersom “Apres ski” sikkert er noe de har funnet på i disse skistedene i alpene, og der går det vel mye i fransk, i alle fall i Frankrike og vel også i Sveits, og så har jo da “Apres ski” etterhvert kommet hit også.  Og det er jo kjekt, for det er alltid mer motiverende å komme seg ut på ski når man vet hva som skjer når man er ferdig med skigåinga…..apres ski altså…eller afterski!!!  Jeg gir også et plusspoeng til det blå afterski-blikkskiltet for illustrasjonen med glasset med sugerør og krem på toppen og kanskje kaffe nedi, og om det er noe annet også nedi det glasset er ikke godt å si.  Det er ikke sikkert at det bare er kaffe og krem, men det er i alle fall kaffe og krem:)

Det blir likevel bare en 2. plass til blikkskiltet som ble nr. 2, men det er like fullt en svært hederlig plassering hvis man tenker slik at dette blikkskiltet ble nr. 2 og det blikkskiltet som ble nr. 1 ble nest sist.  Men nest sist er også vinneren i denne kåringen, av fineste afterski-blikkskilt.  Blikkskiltet som er nr. 1 har flotte farger, flotte fjell, to mennesker og noen ski, og sist men ikke minst et glass med noe flytende oppi, og noe skum eller krem på toppen.  Jeg tror ikke det er krem.  Og når dette glasset er på størrelse med fjellene, er det vel helt åpenbart at dette blikkskiltet må bli kåret til det fineste afterski-blikkskiltet.  For fjellene er jo høye i “apres ski”-områdene i alpene.  Jeg googler Mont Blanc.  Det er over 4.800 meter høyt.  Jeg blir enda mer trygg på at dette blikkskiltet med dette digre halvliterglasset på størrelse med fjellene er den riktige vinneren av dagens blikkskilt-kåring:)

Da har vi altså en vinner i denne kåringen også.  Kanskje blir det senere enda en kåring av blikkskilt innenfor en eller annen kategori hvis jeg bare får lagt hodet i bløtt, tenkt ut noen smarte kongstanker og konstruert enda en blikkskilt-kategori med bakgrunn i de blikkskiltene vi har:)  Og jeg er ganske sikker på at jeg skulle klare å tenke ut smarte kongstanker, o stor prominent toppblogger som jeg jo er.  Jeg har forresten også vært nr. 2 på topplista til blogg.no om det skulle være noen som ikke har fått det med seg.  Man vet jo aldri!

Ta deg gjerne en skitur.  Det er fint både med nedoverski og bortoverski, spesielt når det er afterski etterpå.  Klikk her hvis du vil se hvordan du kan lage det perfekte afterski:)  Og hvis du lurer på hvilken musikk du skal spille på afterski, så kan du klikke her for å se en oversikt over den beste afterski-musikken:)

Håper dere alle får en fin dag.  Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk.  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om livet i Penthouse Månetoppen 38d:  https://allansverden.no/page-9/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Få litt brunfarge!  Prøv selvbruning uten å utsette deg for de farlige UV-strålene.  Test ut Tannrevel Pro.  Nå på tilbud 974.- (før 1299.-).  Se:  https://c.mtpc.se/tags/link/2935837

Klikk her for å sammenligne strømpriser fra alle strømleverandører i Norge og bytt strømavtale enkelt og kostnadsfritt.  Strømkalkulatoren elskling.no hjelper deg å finne den strømavtalen som passer akkurat deg best.

Sjekk supertilbud!  70%!!  Lekker skjortejakke fra Gina Tricot.  Før kr. 499.-, nå kr. 149,70.

https://gina-tricot-no.mtpc.se/2955237

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg