Hvordan lage flatbrødmølje?

Reklame | Gymgrossisten

Röhnisch//Pierre Robert//Project Rock//Venum

Hvordan lage flatbrødmølje?  Dere skal straks får oppskriften. Flatbrødmølje passer godt som tilbehør til pinnekjøtt-middag.  Og det er snadder for den som synes pinnekjøtt og ribbe ikke blir feit nok mat.  Jeg starter treningsblogg i januar.  Jeg skeier skikkelig ut i dag i dag 2. juledag, med oppskrift på flatbrødmølje.

1. Bryt opp flatbrød i passende stykker og legg i en kasserolle.

2.  Finn frem sirup og sett til side kraft etter at du har laget pinnekjøtt eller kokt rull.  Vi brukte kraft etter at vi laget og kokte hjemmelaget lammerull.

3. Bløtlegg flatbrødene med kraft etter pinnekjøtt/rull og rør forsiktig rundt.  Fyll på med mer kraft mens du rører.  Skal være så mye kraft slik at flatbrødene blir våte og slik at konsistensen etterhvert blir grøtete.

4.  Ha på svak varme under hele prosessen og bland sammen mens du fyller på med kraft.

5.  Hell oppi litt sirup mot slutten.

6.  Så står middagen på bordet, og så er det bare å fylle på flatbrødmølje alt ettersom.  Som den idrettsmann jeg er, blir det bare en liten dæsj der til høyre for kålrabistappen, på første porsjon.

Flatbrød er tradisjonsrik mat på julaften flere steder i landet.  Test ut:)  Jeg skal faktisk forsøke å bevege meg litt i dag, har planer om å gå en liten skitur.  Har planer om å gå Reistadløpet senere i vinter, og planlegger et par skiturer på forhånd, første i morgen.  Mange har trent for hardt før store skiløp og blitt overtrent, og jeg tenkte jeg skulle passe meg så jeg ikke går i den fella.  Ha en fin 2. juledag:)

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg