Hvordan fester rikfolket og de prominente?

Reklame | Gymgrossisten, Blivakker, Neatsvor, Iviskin, Ivieyes

Under Armour//Under Armour//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL

Jeg begynner å komme meg etter “Akebrettet 2023”.  “Akebrettet” gikk av stabelen forrige lørdag, men nu går alt så meget bedre, heldigvis.  Og i dagens innlegg i allansverden skal jeg fortelle dere litt mer om akebrett og fest og kakser og god mat.  Hørtes ikke det spennende ut?  Selvsagt gjorde det det!!!  “Akebrettet” er den store årlige festen for medlemmene i grendelaget i Målselv Fjellandsby, forbeholdt for rikingene der oppe, og oss prominente, de og vi som eier hyttepalass eller penthouse-leilighet eller noe slikt.  “Akebrettet” foregår på den måten at man farter rundt på akebrett til hytter og leiligheter i fjellandsbyen.  Man spiser forrett i første hytte.  Så får man en oppgitt en hytteadresse man skal til for å spise middag eller hovedrett, og etter hovedretten er spist i hytte nr. 2, får man en ny hytteadresse man skal til for å spise dessert.  Det hele avsluttes med fest i skikafeen senere på kvelden, men som jeg ikke skal gå nærmere inn på i dette innlegget, og heller ikke i noen fremtidige.

Nå som “Akebrettet 2023” er avviklet, tenkte jeg at jeg skulle se tilbake på det som har hendt, men også la noe av det som har hendt bare ligge.  Og det er sikkert mange av dere vanlige, alminnelige mennesker og blogglesere som kan tenke seg å lese litt nærmere om hvordan rikfolkene, millionærene, kaksene og de prominente menneskene oppe i Målselv Fjellandsby fester når de fester.  Foregår festen i ordnede former?  Hvordan er maten på “Akebrettet”?  Hva får man å drikke til maten på slike fornemme steder?  Hvordan er stemningen?  Følg med så skal jeg gå nærmere inn på hvordan “Akebrettet 2023” foregikk, og jeg skal fortelle om og gi terningkast til maten og stemningen, akkurat slik det gjøres i “4-stjerners middag” på tv.

For å delta på “Akebrettet” må man ha et akebrett.  For det er på akebrett man skal farte rundt hit og dit for å spise og drikke…

Vi gikk for rattkjelke.  Den er grei å sitte på, og så er den lett å svinge og navigere med hit og dit alt ettersom hvor kan skal.  Vi hadde med høne.  Det var et trivelig bekjentskap:).  Hadde også med en sånn liten bærbar høyttaler, slik at man kunne spille litt afterski-musikk underveis.  Antrekk på “Akebrettet” skulle være fjellgalla, hva nå det måtte bety.  Jeg bestemte meg for å kjøre dress, vurderte lenge hvilken dress jeg skulle gå for, og endte opp med flaminguy-dress fra en produsent som ikke sponser meg og som jeg derfor ikke husker navnet på.  Er jo flamingoer på dressen, og fugler er jo oppå fjellet antar jeg, så det passet vel bra.  Flamingoer er vel ikke så vanlig oppe i fjellet i Nord-Norge, men med den globale oppvarmingen så kan det vel hende at en og annen tar seg en tur opp til fjellandsbyen fra Afrika etterhvert.  Jeg fant derfor ut flaminguy-dress måtte være helt innafor kleskoden “fjellgalla”.

Akebrettet startet klokka syv på lørdagskvelden.  Vi hadde fått en oppgitt en “startadresse” dit vi skulle ake oss bort for å spise forrett.  Dette var i Nordlysveien rett nedenfor Penthouse Månetoppen 38d, så det gikk greit å finne fram, til en meget stor og velholdt hytte med alle fasiliteter som oss prominente mennesker trenger.  Vi ble tatt godt i mot av et hyggelig vertsskap i Nordlysveien.  Vi ringte på, og kort tid etter ble døren åpnet av en velkledd kakse med kaksefrue.  Vi fikk velkomstdrink umiddelbart etter å ha tatt steget innenfor ytterdøra.  Det blir det et plusspoeng for.  Velkomstdrinken var meget god, noe musserende greier, og slike musserende greier kan man si mye bra om, og hvis du vil vite mer om hva man kan si om musserende saker og ting og champagne, kan du bare klikke her.  Jeg var spent på hva slags forrett vi ville få servert.  Ville det være noe sånn svindyr sjømat fløyet inn fra Varanger eller Kamchatka eller deromkring?  Men det var det ikke.  Det var derimot noe sånn salatgreier, ruccola tror jeg, med eksklusiv (og sikkert dyr) skinke og fikener og noe annet rart.  Og det var svinaktig godt.  Og glasset fikk påfyll med musserende da det ble tomt.  Og det blir det jo enda mer plusspoeng for.  Hva skal man si om maten og stemningen i hytte nr. 1? Ok, det er tid for å trille terning.  Det blir terningkast 6 for maten.  Maten var helt topp den!!!  Og stemningen? Minst like god!  Terningkast 6 for stemningen.  Kunne ikke vært bedre:)

Mot slutten av forretten fikk vi så vite hvor vi skulle videre for å spise hovedrett, så da var det bare kle på seg, sette seg på akebrettet og fortsette ferden ned til en vei med som slutter på bær, som vel i praksis alle veier i Målselv Fjellandsby slutter på, bortsett fra Månetoppen, Nordlysveien og “Bygda”.  Det kan ha vært blåbærveien eller tyttebærveien eller ripsbærveien eller skogsbærveien eller allåkerbærveien eller multebærveien eller skogsbærveien eller bjørnebærveien eller kirsebærveien vi fortsatte til.  Jeg husker ikke helt.  Det er ikke bare å holde styr på alle disse veiene med bær-navn, og i alle fall ikke etter å ha fortært forretten med drikke til.  Men vi fant fram og var lettet over det.  Inne i hytte nr. 2 ble vi tatt meget godt imot at et par nye rikinger som som hadde laget hovedrett.  Jeg hadde store forventninger til hovedretten.  Jeg hadde kanskje ventet meg andebryst eller fasan eller gåselever eller indrefilet fra pampasen i Argentinga eller noe sånt sjeldent, eksklusivt og svinaktig dyrt, kanskje et villsvin fra langtvekkistan.  Jeg fikk dog litt hakeslepp da vi satte oss til bords for å innta……biff stroganoff!!!  Det var litt overraskende!  Den så jeg ikke komme!  Men det viser bare at oss promenentinger og rikfolk og kakser også kan spise helt vanlig “folkelig” mat som dere andre helt alminnelige mennesker gjør.  Og vi kan tillate oss å servere det til hverandre også, og det kan jo også være hyggelig det:)  Hvordan var så maten og stemningen i hytte nr. 2?  Biff stroganoffen var helt utsøkt den.  Det blir terningkast 6 for hovedretten!!!  Og stemningen?  Upåklagelig god stemning!  Hyggelige rikinger!  God drikke, med påfyll.  Terningkast 6 for stemningen!!!

Så var turen kommet til desserten, og dit skulle det bli langt.  Vi skulle et godt stykke nedover i fjellandsbyen til en slags skogsbærvei, bjørnebærvei, krøkebærvei, einebærvei eller solbærvei eller noe slikt.  Heller ikke nå så godt å holde styr på disse veinavnene, men vi kom frem, på akebrett, i full fart nedover, til tonene av noe blodharry afterski-musikk på den bærbare høyttaleren på akebrettet.  Ytterdøra til hytte nr. 3 åpnet seg da jeg siktet meg inn på og traff knappen til ringeklokka.  Et nytt kaksepar ønsket oss velkommen med velkomstdrink også her.  Nye plusspoeng for det!  Hva slags dessert blir så servert i en meget fornem hytte der nede i fjellandsbyen et sted?  Det ble ostekake!!!!  Min favorittkake!  Og da sier det seg selv at det må bli terningkast 6 til desserten i hytte nr. 3.  Hva så med stemningen nå som det begynte å bli litt sent på kvelden.  Ja, det sier seg vel selv at den også stod til terningkast 6, minst!!!

Alle gode ting har en slutt, også en dessert med ostekake, og etter besøket i hytte nr. 3 var det bare å gi seg i vei opp til skikafeen der festen fortsatte litt til, for å si det forsiktig, men det trenges sikkert ikke å rippes opp i ytterligere:)

Gøy med “Akebrettet 2023”!!!  Men i ettertid så er det ikke alt man husker på, sånn er det.  Jeg hadde dessverre glemt å ta på meg bloggerhatten under akebrettet, så når jeg presenterte meg, så gjorde jeg bare det ved vanlig navn og kommunal jobb og slikt, ikke med “hei, jeg heter Allan og er den o store prominente toppbloggeren og fremtidige bloggkongen som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no”.  Og det var jo litt leit, for da fikk jo de andre kaksene egentlig aldri vite hvem som egentlig hadde vært på besøk på hytta deres.  For det var jo jammen ingen hvem som helst!  Forøvrig var rikingene vi traff på også litt ydmyke og beskjedne da de presenterte seg, som den ene kaksen som fortalte at han syslet litt med eiendom her og der.  Han kunne sikkert heller ha sagt at han hadde så mye penger at han ikke visste hva han skulle gjøre med alt, og at det noen ganger tyter noen tusenlapper ut av ørene.  Men det sa han ikke!  Men det kommer sikkert nye muligheter for oss alle:)

Neste år skal vi forresten være “vertshytte” som det heter.  Da kommer kaksene og rikingene til Penthouse Månetoppen 38d.  Da skal vi lage forrett, hovedrett og dessert til en haug med kakser og rikfolk og millionærer og prominentinger som kommer innom.  Det blir spennende!  Og da har vi jo litt tid til å pønske ut meny og slikt.  Det må vel bli noe rart og eksklusivt og svindyrt, fløyet inn fra et rart eksotiske sted, og selvsagt med champagne til:)

NB:  Jeg er forresten litt spent på om folket vil like dette blogginnlegget om “Akebrettet 2023”.  Hvis jeg havner over bloggeren Kjerringtanker på dagens toppliste til blogg.no, må jeg regne med at kjerringa, som hun selv omtaler seg, kommenterer og anmelder dette blogginnlegget, for kjerringa kommenterer de andre toppbloggerne fra et kjerringperspektiv, og jeg er selvsagt spent på “dommen”.  Havner jeg høyt på topplista, frykter jeg virkelig at kjerringa kommer til å radbrekke dette innlegget om rikfolk og borgerlig luksus og mesking i god mat og champagne.  For jeg leser på bloggen til kjerringa at hun også er politiker, for partiet “Rødt”, som vel for noen år siden har flørtet med væpnet revolusjon for å få fjernet all borgerlig luksus fra oss prominente og rikingene selvsagt.  Måtte kjerringa fortsette med bloggen sin, og ikke komme til makten, for da sender hun vel en rød horde med rasende proletarer opp til fjellandsbyen og månetoppen for å få fjernet all borgerlig luksus-svineri her oppe.  Og det ville ikke bli noe bra!  Da blir det vel ikke noe “Akebrettet 2024”.  Jeg krysser fingrene og håper på det beste, og på masse akebrettkjøring i sus og dus i fremtiden også:)

Håper dere alle får en fin dag.  Hyggelig at du er innom bloggen min.  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Ny robotstøvsuger?  Gå for testvinneren Neatsvor X600 Pro og få rabattkode av meg:  https://allansverden.no/page-47/?pagelayer-live=1

Iviskin IPL G3 fjerner uønsket hårvekst smertefritt ved hjelp av lys.  Les mer på:  https://allansverden.no/page-51/?pagelayer-live=1

Mindre hodepine og bedre søvn med blålysbriller fra Ivieyes.  Les mer på: https://allansverden.no/page-52/?pagelayer-live=1

Benton//Four Reasons//Four Reasons//Four Reasons//Benton//Four Reasons

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg