Tiden er kommet for å holde nyttårstale!!!

Kjære landsmenn, kvinnfolk, medbloggere, prominente toppbloggere og dere helt vanlige, ordinære, alminnelige mennesker!

Vi har lagt bak oss nok et år, året 2023, og vi er nå gått inn i et nytt år.  Og i overgangen mellom et gammelt og et nytt år pleier prominente mennesker å dele noen kloke ord med folket.  Kongen pratet i går kveld, statsministeren skal fortelle oss noen alvorsord i kveld, og jeg tenkte jeg ville lire av meg noe nyttårsfjas nå, overbringe en hilsen til dere alle og takke for det vi har opplevd sammen i det året som har gått.  Ja, og så vil jeg se litt fremover mot det som måtte komme, hva nå det måtte være.

Året 2023 har vel vært et fint år det.  Jeg jobber og blogger og tilbringer tid med familien og katta og hunden og sånn går nå dagene.  Det er litt sånn forskjellig rart som skjer rundt om i verden og også her hjemme.  Jeg har akkurat avsluttet nyttårsfesten og er litt trøtt så jeg gidder ikke gå i detalj om alt mulig rart som har skjedd her og der, men jeg tror året har vært helt greit.  Flott avslutning på året var det i alle fall med skikkelig nyttårsfest:)

Men skal si litt om året 2024 som vi nå går inn i før jeg går og legger meg og sover noen timer før første nyttårsdagsfrokosten skal på bordet…

Det er altså året 2024 det skal handle om nå, i det neste året. Maria Mohn synger i sangen “Neste år” at “neste år skal allting bli så mye bedre, enn det var i går, for neste år vil bli mitt beste år”.   Et nytt år er en fin anledning til å tenke at vi kan starte med nye, blanke ark!  Man kan prøve å bli flinkere å komme i tide, kutte ned på sjokolade, være flinkere til å trene, få stramme lår og så videre og så videre.  Og det er fint å sette seg mål for det nye året.  Ved inngangen til et nytt år kan det også være fint å filosofere litt over livet og tilværelsen som sådan.  Maria Mohn synger videre….“tenk om neste år blir det siste jeg får, hva sier jeg da, hvis det er min tur til å dra”.  Og kanskje skal man også tenke at man skal sette pris på livet og dagene som kommer, til og med blåmandagene, selv om det jo ikke er så lett.  Man vet aldri hva fremtiden vil bringe, og det er viktig å leve NÅ!!!  Maria Mohn avslutter sangen “Neste år” slik:  “Neste år skal jeg leve hver dag som den siste, og være glad for at jeg får, nok et år, nok en vår, for hvem bryr seg vel om stramme lår og sjokolade.  Jeg tar heller det jeg får.   Og sier takk for alt det fine som jeg får, hvert år”.  Jeg synes det er mye visdom i de ordene til Maria Mohn, og det er noe som er fint å ta med seg inn i det nye året.  Jeg skal i alle fall prøve mer å leve hver dag som den siste, kanskje med unntak av blåmandagene, og så skal jeg være glad og takknemlig for at jeg får nok et år, nok en vår.

Vi bør egentlig alle leve mer hver dag som den siste, og være glad for at vi får, nok et år, nok en vår.  Carpe diem!  Grip dagen!!  Lev nå!

Jeg håper og tror at året 2024 kommer til å bli et bra år for alle, og spesielt for oss toppbloggere.  Måtte det nye året bringe fred i verden, lykke og velsignelse for vår nasjon, og enda flere og bedre reklameavtaler for bloggen min.

Jeg vil få sende en spesiell hilsen til være væpnede styrker ute og hjemme, til sjøfolk i alle havner, og til bloggere i alle land:)

Godt nytt år!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg