Jeg tester kunefe!!!

Reklame | Iviskin og Neatsvor

Bloggerfruen anbefaler alle som ønsker å fjerne uønsket hårvekst å skaffe seg en hårfjerner fra Iviskin.  Iviskin IPL G3 er best i test hos Forbrukerliv og Getfitness.   Den er rangert som nr. 1 mest populære hos Prisguiden under kategorien “Hårfjerner med lys & IPL Hårfjerner”.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Iviskin-butikken.  Klikk her for å se hvordan du bruker Iviskin IPL G3.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.   Du kan lese mer om Iviskin IPL G3 både her og der.

Livet leker fortsatt i Alanya i Tyrkia der den o store prominente toppbloggeren og fremtidige bloggkongen er på ferie.  Og det er fint å være på ferie.  Man ferierer, spiser god frokost, bader og trener og drar kanskje på en utflukt, drar kanskje på shopping….ikke kanskje!  Vi drar på shopping.  Jeg har to tenåringsdøtre!  Og når kvelden kommer, så er det dusjing og pynting av kropp og fasade, til man skal gå ut og spise.  Og det er mye god mat i Alanya, og mange spisesplasser å velge mellom.  Man blir mett, garantert, og man får pratet med hyggelig kelnere, og vel så det, som kan fortelle at Norway is a beautiful country, og vel så det:)

I dagens innlegg i allansverden skal det handle om desserter, en tyrkisk dessert som jeg har testet ut, selv om jeg var stappmett etter hovedrett etter gårsdagens middag ute.  Men noe må jeg jo også ha noe å blogge om her i syden, så da tenkte jeg at jeg ville prøve en tradisjonell tyrkisk dessert, for å kunne lage et innlegg som forhåpentligvis kan holde bloggen “levende” nok en dag.  Så da bestemmer jeg meg for å smelle til med dessert også etter hovedretten, gir et lite signal til kelneren som blir aldeles henrykt over å få dessertbestilling fra den o store, og som plutselig bare elsker Norge, og ikke nok med det.  Han har faktisk en søster som har en venn som har vært i Trondheim, eller deromkring et sted.

Etterhvert får jeg min dessert.  Jeg har selvsagt vært litt dristig og bestilt noe som jeg ikke aner hva er, men som har et kult navn, kunefe.

Og kunefen ser ganske fristende god ut.  Ligner litt på en kake.  Og jeg sier sjelden nei takk til en kake, så jeg tar et spiseredskap og fører herligheten på spiseredskapet mot munnen, tunga og ganen.  Og tunga og ganen liker det den får.  Det er søtt, som en sukkerkake, men det er noe annet rart der også, og jeg kjører i meg kunefen, med hud og hår.  Mektige greier!  Det blir bare en kunefe.  Det holder.  Men det er godt, det er i alle fall ikke stygt.  Men det er mektige saker, neppe noe Jakob Ingebrigtsen kjører i seg før han skal løpe 1500 meter, i alle fall ikke hvis det er et løp av betydning.  Men jeg skal ikke løpe 1500 meter, i alle fall ikke i kveld, så jeg nyter min kunafe, hva nå det måtte være egentlig, for det vet jeg jo ikke, men det kan jeg jo finne ut i ettertid, når jeg skal lage et blogginnlegg om kunafe.

Så hva er egentlig kunefe?  Han eller hun google sier at Kunefe er en populær tradisjonell dessert av Fatimid-opprinnelse, hva nå det måtte bety, laget med spunnet bakverk kalt kataifi, dynket i en søt, sukkerbasert sirup kalt attar, og vanligvis lagdelt med ost, eller med andre ingredienser som pistasj eller nøtter.  Greit å vite.  Jeg merket meg at det var søte saker, mektige søte saker, og det er mulig det var noe ost eller nøtter der kamuflert i sukkerlaken.  Men det var egentlig godt.  Jeg likte kunefe.  Men det holder med en kunefe til dessert:)

Ha en fin dag!  Hyggelig at du er innom bloggen min.  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Skaff deg den beste robotstøvsugeren på markedet, Neatsvor X600 Pro, best i test hos TekguideHjem og hageForbrukerlivBeste.no og Side2.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Neatsvor-butikken.  Klikk her for å se Neatsvor X600 Pro in action.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.  Hvis du vil, kan du lese mer om Neatsvor X600 Pro her eller der.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg