Den fineste juletrepynten – topp 10:)

Reklame | Indiska

Indiska//Indiska//Indiska//Indiska

Det er søndag 19. desember og 4. søndag i advent!  I dag skal vi hente juletre, edelgran, den største og videste.  En blogger som har vært på 14. plass på topplista på blogg.no kan vel ikke ha en liten kvist av et juletre.  Må være et juletre som samsvarer med bloggerens ego og ambisjoner, og dermed må det være en edelgran så stor som vi kan få den, etterhvert overpyntet med masse glitter, farger og juletrepynt og alskens dill og dall.

Det er på tide å finne frem den store kassen med juletrepynt.  Der ligger masse rart, gammelt og nytt, stort og smått.  Hvis du ikke er kommet i julestemning enda, anbefaler jeg et klikk på du grønne glitrende tre på linken under, så kan du scrolle ned og og se juletrepyntens topp 10, altså rangering av den fineste juletrepynten vi har, fra den store kassen med juletrepynt.  Gjør det klar for å komme i god gammel julestemning:)

Juletrepyntens topp 10:

10. plass:  Julekule med bilde av Brøstad kirke.  Min slekt fra farssida er fra Brøstadbotn – artig med slik julekule.

9. plass:  Julepynt fra julehuset i Skarsvåg ved Nordkapp, en stor nisse og et lite hus.

8. plass:  Julekule fra Kreta.  Den har vært med på lang reise for å komme til Liveien 5.  Kalimera er gresk og han google sier det betyr god dag, jeg trodde det betydde god jul.  Jeg har altså gått rundt og ønsket alle i huset god dag, og ikke god jul, når jeg har villet briljere med gresken min:)

7. plass:  Julekule kjøpt på julehuset på Bryggen i Bergen!  De feirer sikkert jul i Bergen også:)

6. plass:  Enda en juletrepynt langveis fra, fra kongens by – København!

5. plass:  Fra Paris Disneyland kommer denne juletrepynten, Mike Mus og gjengen:)

4. plass:  Den siste nissen fra nissegjengen – julenostalgi.  Da jeg var liten, hadde vi mange slike nisser på juletreet.  Resten av gjengen er blitt borte.  Denne er siste nissen som er igjen.  Jeg passer godt på han, han har sin egen lille eske i den stor kassen med juletrepynt:)

3. plass:  Konemor kjøpte denne flotte kula på julemarked i Oslo.  Gir meg ordentlig julestemning!

2. Julekule med Bardukirka.  Det er her vi bor:)

1.plass:  Vakker julepynt!  Konemor har den jæv%&/ Liverpool-nissen sin.  Jeg har denne flott juletrepynten.  Jeg lar ikke konemor henge opp denne – hun kunne fort miste den slik at den blir knust, så denne henger jeg opp selv, og jeg finner en sterk, solid grein der den henger godt og trygt og kan ses fra de fleste vinkler.  En aldeles nydelig juletrepynt!  Ingen tvil om førsteplassen!!

Alle bør forresten få seg en slik julekule, slik at det kan henge en slik på alle juletrær i de tusen hjem.  Anbefaler alle å skaffe seg en slik – den er jo så fin:)  I dag kjører vi forresten hjem fra Finnmark der vi har vært i helga.  Rampenissen har passet på huset hjemme.  Vi håper huset står der fortsatt!  Jeg er spent.  Ha en fin søndag alle sammen:)

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Mye fin julepynt her da 🙂 Jeg pynter ikke så veldig til jul. Men har et par nisser som mamma har laget. På størrelse med et par lubne unger (babyer). De får komme fram rundt julaften. Da er det liksom som å ta fram mamma 🙂 Koselig 🙂

    2. Fint med pynt som har betydning. Hos meg er det pynt barna har laget som har betydning. Og noen ting etter foreldrene mine.
      I år blir det ikke juletre her. Kreftene strekker ikke til. Litt vemodig og leit, men sånn er det bare. Helsa først!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg