Kan Gåte på en måte vinne hele greia?

Reklame | Iviskin og Neatsvor

Bruk rabattkoden AK15 og få 15% rabatt på robotsvøvsugeren Neatsvor X600 Pro og hårfjerneren Iviskin IPL G3.

På lørdag var det finale i Melodi Grand Prix, og folket bestemte at Gåte med låten “Ulveham” skal representere Norge i den internasjonale finalen i Eurovision i Malmø i mai, stikk i strid med rådene til den o store prominente toppbloggeren og skjønnhetsbloggeren som anbefalte folket å stemme på Keiino, og den klare anbefalningen kan du lese her.  Forøvrig ikke noe nytt at folket driter i hva den o store prominente mener, for også i 2023 og i 2022 brydde folket seg lite om anbefalningene fra den o store, og det kan du lese mer om her eller der, og når feil artister ble sendt til Eurovision mistet vi naturlig nok vinnersjansene våre i den store finalen.  

Det er et ting vi alle lurer på nå som vi har fått en ny norsk mgp-vinner, og det er selvsagt hvordan er sjansene til Gåte i Eurovision i mai.  Kan Gåte på en måte vinne hele greia i Malmø i mai, til tross for at Gåte ikke var mgp-vinneren i allansverden?

Ja, jeg tror at Gåte kan vinne hele Eurovision.  Jeg anbefalte folket å stemme på Keiino i mgp-finalen, men jeg anerkjente samtidig at Gåte har en knallåt, og jeg ville tenke at om det ble Keiino eller Gåte som vant mgp-finalen, så lenge det var en av de to, så ville vi hatt en meget bra sjanse til å vinne hele greia i Malmø i mai.  Gåte er rart!  Hele låten Ulveham er en gåte.  Det synges på norsk, på gammeldags norsk, og er det noen av oss som egentlig skjønner hva de synger.  Jeg skjønner lite, men det er kult, det er trollsk, det er originalt og særegent, urnorsk og fremført med høy musikalsk kvalitet av et meget dyktig band og en meget dyktig vokalist.  Fantastisk show på scenen er det!  Folkemusikk-rock er det!  Det er jo det Gåte har drevet med alltid, og de kan dette, til fingerspissene.  

Jeg nevnte at jeg tror Gåte kan vinne hele Eurovision, men jeg skrev “kan”, og det betyr også at jeg er usikker og ikke hellig overbevist om at Gåte vil slå an overalt rundt omkring.  Men de kan det, det er ingen umulighet!   Keiino ville ha vært en garantist for en god plassering i Eurovision, topp 5 vil jeg tenke, høye score fra alle eller de fleste, og kanskje kunne Keiino vunnet hele greia?  Med Gåte er det annerledes tror jeg.  Enten vinner vi, eller så går det til helvete!!!  Vi kan vinne!  Låten er original, og de som liker den vil gi den toppscore, og de som ikke liker den vil spørre seg hva i all verden var det vi hørte nå og heller stemme på noe annet.  Og det kan være at ikke alle vil like Gåte.  Det tror jeg faktisk vi må belage oss på, men tolvpoengerne kommer til å renne inn fra Øst-Europa.  Det er jeg ganske sikker på. 

Jeg tenker at de eurepeiske stemmene i den norske mgp-finalen underbygger nettopp denne analysen min.  Fagjuryer i 10 land gav også stemmer til låtene i den norske mgp-finalen, og vektingen var her at resultatet av disse stemmene samlet skulle telle 40 prosent og så skulle de norske stemmene telle 60 prosent.  Fair enough det!  Men det er litt interessant å se litt på resultatene som kom fra de europeiske fagjuryene, for det er tross alt derfra vi skal få poengene i Eurovision i Malmø, fra rundt omkring i Europa.  Keiino var best her, fikk flest 12 poengere, fra omtrent halvparten av landene mener jeg å huske, og fikk høy poengscore fra alle landene.  Gåte var ofte nest best med 10 poeng da Keiino fikk 12 poeng, men hos to land fikk ikke Gåte poeng i det hele tatt, og det var større sprik i poengene hos Gåte enn hos Keiino som lå høyt hos alle.  Gåte fikk forresten også 12 poeng, men bare hos ett land.  

Det jeg leser ut av disse resultatene er at alle de europeiske fagjuryene likte Keiino svært godt eller meget godt, mens Gåte ikke slår an hos alle, og dessuten at nesten alle likte Keiino bedre enn Gåte.  Det er jo noe å tenke på frem mot Eurovision, og jeg tror at Gåte har en liten jobb å gjøre hos det europeiske publikummet frem til mai.  Jeg tror det blir enten eller med Gåte, himmel eller helvete.  Det kan bli seier, men jeg er veldig i tvil.  Med Keiino ville vi ha kommet høyt garantert.  Med Gåte blir det enten seier, eller så blir det totalt katastrofe!!!

Så får vi se når mai kommer hva som skjer.  Det blir spennende.  Vi har mulighet for å vinne i år.  Det er ingen umulighet med Gåte.  Gåte er på en måte dritkule, urnorske, flinke musikere og stiller med en låt som viser hvor de kommer fra, Norge altså!!  Vi skiller oss, i positiv forstand!

Avslutningsvis tenkte jeg at ville skryte litt av Gåte.  Utrolig flinke musikere!  Jeg må også la meg imponere av vokalist Gunhild Sundli.  For en stemme og for en opptreden på scenen.  Fantastisk bra!  Hun er jo ellers ei flott dame, har jeg fått lov av bloggerfruen å si, og det er åpenbart at hun er opptatt av å ta seg bra ut på scenen og ellers.  Jeg vil tro at hvis Gunhild Sundli hadde vært plaget med uønsket hårvekst, så ville hun ha valgt å kjøpe seg den beste hårfjerneren på markerdet.  Dette vet jeg jo ikke, men det er absolutt ingen umulighet.  Jeg vil faktisk tenke at det kan være ganske sannsynlig, at hvis hun er plaget med uønsket hårvekst, så ville hun ha gjort noe for å få bukt med disse problemene, og ganske sikkert ha gått for en hårfjerner som kan vise til svært gode resultater og som ikke koster mer enn andre hårfjernere som ikke er like bra.  Tror ikke dere også det?  Jo, det vil nå jeg tro da.  Hvis jeg hadde vært Gunhild Sundli, så hadde i alle fall jeg gått for en Iviskin IPL G3.  Denne fjerner uønsket hårvekst smertefritt og skånsomt ved hjelp av lys, er best i test hos Forbrukerliv og Getfitness, og er rangert som nr. 1 mest populære hos Prisguiden under kategorien “Hårfjerner med lys & IPL Hårfjerner”.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Iviskin-butikken.  Klikk her for å se unboxing av Iviskin IPL G3, eller klikk der for å se hvordan du bruker Iviskin IPL G3.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.  Du kan lese mer om Iviskin IPL G3 både her og der.  For en utrolig bra hårfjerner altså!!!  Fin er den også eller hva?  Du bør skaffe deg en slik hvis du ikke allerede har, spesielt nå som den er på tilbud hvis du bruker rabattkoden AK15.

Og til slutt i dag vil jeg bare si en ting til Gåte på en måte!  Gratulerer med seieren i Melodi Grand Prix, og lykke til i Malmø når den tid kommer.  

Ha en fin dag alle sammen!  Takk for at du besøker bloggen min:)  Velkommen tilbake!

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om Melodi Grand Prix:  https://allansverden.no/page-11/?pagelayer-live=1

Blogginnlegg om Iviskin IPL G3:  https://allansverden.no/page-51/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Allansverden på Zezam:  https://zez.am/allansverden

Den o store prominente toppbloggeren og fremtidige bloggkongen kan treffes både her og der:  https://allansverden.no/page-38/

Fantastisk januar-tilbud!  Få fantastisk januar-tilbud på robotstøvsugeren Neatsvor X600 Pro.  Og la denne testvinneren både her og der holde gulvet i boligen din støvfritt og rent og pent.  Neatsvor X600 Pro er den kraftigste robotstøvsugeren på markedet.  Den støvsuger, vasker, beveger seg oppå gulvtepper, under sofaen, over dørstokken, fjerner alt, hundehår og kattehår og alskens rare saker.  Neatsvor X600 Pro er best i test hos TekguideHjem og hageForbrukerlivBeste.no og Side2.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Neatsvor-butikken. Klikk her for å se unboxing av Neatsvor X600 Pro, eller klikk der for å se Neatsvor X600 Pro in action.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.  Hvis du vil, kan du lese mer om Neatsvor X600 Pro her eller der.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg