Finale i Melodi Grand Prix! Hvem sender vi til Malmø?

Reklame | Iviskin og Neatsvor

Jeg kan i dag tilby alle dere mine kjære blogglesere rabattkode på to fantastiske produkter, robotstøvsugeren Neatvor X600 Pro og hårfjerneren Iviskin IPL G3.  Med rabattkoden AK15 får dere nå 15% rabatt på disse produktene hvis dere handler inne på Neatsvor-butikken eller Iviskin-butikken.  Dette er veldig bra produkter, begge testvinnere, og er du likevel skeptisk blir du ganske sikkert overbevist om at produktene er noe du trenger hvis du klikker her eller der.

Tjohei!!!  I kveld blir det party!!!  MGP-party!!!!  Det må det jo bli!  Det er jo norsk finale i Melodi Grand Prix i kveld.  Ni låter skal konkurrere om å representere Norge i den internasjonale Eurovision-finalen i Malmø i mai, og i løpet av kvelden har vi den norske vinneren klar.  Jeg er spent på hvem det blir.  Det er sterkt finaleheat, ni interessante låter.  Det er bulder og brak, pop, country, ulvehyl, ballader, latino, en syngende robot og noe annet rart.  Men hvem vinner da?  Folket bestemmer og skal stemme frem vinneren i kveld.  Men vi vet alle at folket vet ikke alltid sitt eget beste, og i alle fall ikke når det gjelder mgp med tanke på alt rart som vi før har sendt fra oss til internasjonale Eurovision-finaler tidligere, så da er det best at den o store prominente toppbloggeren, skjønnhetsbloggeren og mgp-bloggeren gir sine råd til folket om hvem vi bør sende til Malmø, og så er det bare å håpe at folket vet sitt eget beste og lytter til gode råd.  Og de kommer her, i form av en anmeldelse av finalelåtene med terningkast, og så håper jeg at folket skjønner at terningkast 6 er best og terningkast 1 er verst.  Her følger mine gode råd til det norske folk, på denne mgp-finaledagen:)

  •  Margaret Berger:  “Oblivion”

En helt grei låt.  Første gang jeg hørte denne låten, så likte jeg den ikke, så begynte jeg å like den litt bedre, og i min anmeldelse av låten i første første delfinale gav jeg låten terningkast 4.  Det får den fortsatt.  Bra poplåt, men ikke noe vi sender til Malmø!!!  Vi har bedre låter enn som så.

  •  Ingrid Jasmin:  “Eya”

Dette er egentlig en veldig fin låt.  Det svinger og det er fint og flott og alt det derre der.  Er vel noe sånn blanding av folkemusikk fra Målselv eller Setesdalen og latino og noe annet rart, som jeg ikke helt vet hva er.  Bra sceneshow med dans.  Jeg tar likevel ikke helt av.  Vet ikke hvorfor.  Det er mulig det er meg det er noe galt med.  Men terningen viser i alle fall det blir terningkast 4.

  •  Gothminister:  “Come alive”

Ren satanmusikk!  Men satanmusikk har jo vunnet Eurovision før.  Jeg tenker selvsagt på disse finske satanmusikerne i “Lordi” og låten “Hard rock halleluja” som vant i 2006.  Kan så Gothminister vinne med Norge?  “Come alive” er en knalltøff låt.  Låten skal visstnok handle om det verdifulle i leken, om å tro på seg selv og stå sammen mot all urettferdighet!  For noe visvas og fjas og tull.  Dette handler om satan, helt  åpenbart, at satan selv kommer til live og viser sitt sanne ansikt.  Det er i alle fall det det ser ut som der på scenen.  Men dette er en bra låt, en outsider.  Det er rett og slett tøft alt sammen.  Jeg smeller til med terningkast 5.

  •  Gåte:  “Ulveham”

Et forrykende sceneshow!!!  Det er originalt, det er på norsk, det er originalt, det er steintøft og det er Gåte.  Og supergruppa Gåte som det har vært stilt rundt i mange år har på ingen måte glemt gamle kunstner, å forene rocken og folkemusikken, og det gjør de til gagns med “Ulveham”.  Ja, det er mye ulvehyl i låten, kanskje vel mye, men ok, jeg digger det selv om jeg først kanskje så ikke gjorde, så er alt helt superkult med denne låten, og sceneshowet.  Fytterakkern for en låt!!!  Terningkast 6.

  •  Dag Erik Oksvol og Anne Fagermo:  “Judge tenderly of me”

Jeg kan ikke si annet enn at jeg liker denne låten.  Det er en flott duett, en fin countryballade.  Dag Erik Oksvol og Anne Fagermo synger veldig bra, det er en fin melodi og ikke noe å utsette på noen ting.  Det er bare det at jeg tror ikke dette er noe vi har sjanse til å vinne Eurovision med, men det er kanskje noe mer feil med de som skal stemme rundt om i Europa enn det er med låten, som er veldig fin.  Dog ser jeg også etter noe vi kan knuse hele Europa med i Malmø, og det er nok ikke denne.  Det blir terningkast 3 som det ble i min anmeldelse av låten i delfinale 2.

  •  Super Rob & Erika Norwich:  “My A1”

Fytterakkern for en flott robot som kan synge også.  Roboten Super Rob er kjempeflink, og han er stor, nærmere tre meter og hvis du heller liker litt mindre roboter som gjør litt mer praktisk nytte for seg, kan jeg heller anbefale robotstøvsugeren Neatsvor X600 Pro.  Neatsvor X600 Pro er forresten den kraftigste robotstøvsugeren på markedet.  Den støvsuger, vasker, beveger seg oppå gulvtepper, under sofaen, over dørstokken, fjerner alt, hundehår og kattehår og alskens rare saker.  Neatsvor X600 Pro er best i test hos TekguideHjem og hageForbrukerlivBeste.no og Side2.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Neatsvor-butikken. Klikk her for å se unboxing av Neatsvor X600 Pro, eller klikk der for å se Neatsvor X600 Pro in action.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.  Hvis du vil, kan du lese mer om Neatsvor X600 Pro her eller der.  Det må bare bli terningkast 6 til Neatsvor X600 Pro, som seg hør og bør.  Og siden jeg gjerne kan tenke meg å reklamere for denne robotstøvsugeren i mine mgp-innlegg frem mot Eurovision-finalen og tjene penger på det, så må jeg jo dette møl……ehhh selve låten få terningkast…..6 slik at den kanskje kan komme seg til Malmø og slik at jeg kan fortelle mer om Neatsvor X600 Pro:)

  • Keiino:  “Damdiggida”

Dette er ikke Keiino på sitt aller aller beste!!  For jeg savner sårt noen råe joikerop fra Fred Buljo.  Keiino-samen står bare der og gjentar damdiggida i refrenget igjen og igjen og igjen, fortere, fortere, fortere.  Hva skal man så si om Keiino ikke på sitt aller beste beste?  Det er bare en ting å si.  Det er steinbra, selv om det ikke er helt topp.  Men det er bra nok!!!  Dette er en rå partylåt som bare Keiino kan gjør det, og noen få andre.  Jeg må bare sprette en flaske sjimpansebrus og chøgge litt, for jeg blir skikkelig feststemt av dette.  Det svinger sånn til de grader.  Og jeg digger det!!  Teringkast 6.

  •  MIIA:  “Green lights”

Meget bra ballade!  En outsider!!!  Veldig bra fremført av MIIA.  Jeg liker denne låten stadig bedre jo flere ganger jeg hører den.  Jeg har sagt det før, altså i anmeldelsen av låten i delfinale 3, at det er noe Coldplaysk over hele greia, og så er det noe annet rart.  Jeg smeller til med terningkast 5.

  •  Annprincess:  “Save me”

Jeg følte stresset av denne låten da jeg hørte den i delfinalen, og jeg likte det ikke.  Gjentas hele tiden “Save me” for nå får jeg snart taket i hodet, og det er ikke sagt en gang før det blir sagt enda en gang, og slik fortsetter det.  Men, det er et men.  Jeg var kanskje litt streng da jeg gav låten terningkast 1 i delfinalen, for så ille er det kanskje ikke.  Jo, det er hørbart, og nå som jeg har latt meg gire opp av damedaduddighaea til Keiino og begynner å bli litt oppstemt og feststemt, så takler jeg denne stressmusikken litt bedre.  Jeg smeller til med terningkast 2.  Så får jeg bare håpe at jeg ikke får taket i hodet.  Hjelpe meg om så skulle skje:)

Oppgjørets time er kommet!!!  Jeg har sagt noe om alle finalelåtene, og tiden er nå inne for å upeke en vinner av mgp 2024 i allansverden.  Jeg kan nevne at jeg i 2022 anbefalte folket å sende “Made of glass” med Sofie Fjellvang til finale, og det kan du lese mer om her, og i fjor utpekte jeg Skrellex som mpg-vinner i allansverden, noe du kan lese mer om der.  Hvem bør vi så sende til den internasjonale Eurovision-finalen i Malmø?  Det er egentlig litt enkelt, og likevel ikke fullt så enkelt.  Det er enkelt på den måten at det i grunnen ikke står mellom alle ni finalelåtene.  Gothminister og MIIA fremstår som skumle outsidere, likeledes Super Rob og hun derre dama, men når alt kommer til alt er dette en duell mellom to duellanter, og det er Gåte og det er Keiino.  Og det betyr det at mgp-vinner 2024 i allansverden er enten så er det Gåte eller så er det Keiino….men hvem av de to er det da?

Jeg har gitt begge disse låtene terningkast 6 i dagens anmeldelse, men det er et litt verre valg å velge den ene fremfor den andre når det gjelder låtene til Gåte og Keiino.  Begge disse låtene er kruttsterke låter.  De er originale som vil markere seg i en internasjonal finale med originalitet, særpreg, kvalitet og sceneshow.  Gåte har størst særpreg.  Det er noe etnisk over det hele, noe urnorsk og originalt som skiller seg ut.  Jeg tror det kan slå an internasjonalt, ikke minst i Øst-Europa der det er mange land og der det er mange stemmer å hente.  Keiino har også en kanonlåt, det er party, sterk melodi, veldig bra sceneshow, og Keiino står seg godt utenfor Norge.  Det vet vi jo fra før da Keiino deltok i Eurovision i 2018 og da hadde vunnet hele greia hvis det hadde vært opp til folkejuryene rundt omkring i Europa…. 

Det er et vanskelig valg!! Men det må bli en vinner!  Og vinner av mgp 2024 i allansverden er……….

Keiino!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  Jeg tror Norge kommer til å gjøre det svært bra i Malmø uansett hvem vi sender til Eurovision av Gåte eller Keiino, såfremt vi ikke sender noe annet rart, men jeg stemmer likevel på Keiino og anbefaler folket å sende Keiino til Malmø.  Og kanskje overrasker Fred Buljo og smeller likevel til med noen rå joikerop i en eventuell Eurovision-finale som vil sende skrekkbølger gjennom hele Europa og overbevise noen og enhver rundt omkring, fra Finland til Kypros og på tvers i alle himmelretninger, om at alle bare må stemme på Keiino og Fred Buljo for å unngå å bli ganet slik at taket plutselig faller i hodet på en.  Joik har større kraft enn krutt har jeg hørt bli sagt et eller annet sted, kanskje for lenge siden, men like fullt!  Vi får se hva som skjer i Malmø da, hvis det blir Keiino.  Og det er opp til folket.  Sånn er det når folket skal bestemme.  Jeg får bare komme med en oppfordring jeg da……..

Stem på Keiino i kveld:)  Og det er sikkert lurt å stemme på Keiino i kveld:)  Kanskje kan Fred Buljo gane, og kanskje vil han veldig til Malmø i mai?  Kanskje kan jeg gane..?…samiske aner som jeg jo har laaangt tilbake i tid, og det er nok å nevne at en av mine forfedre var selveste Nirpin Jouni, dømt til døden for drap og halshugget en gang for lenge siden.  Så det er sikkert lurt å bare følge mine råd når jeg kommer med råd.  Man terger vel ikke unødig en som har mordergenet ved å stemme på noe andre rare greier i mgp enn hva den o store prominente toppbloggeren himself anbefaler.  Det ville i alle fall ikke jeg ha gjort!  Så da stemmer dere altså på Keiino, så trenger ingen bekymre seg for at taket skal plutselig falle ned i hodet på en:)  Alltid greit å være på den sikre siden vel:)  Og det er man hvis man stemmer på Keiino!!  Så da vet dere det:)

20190516_195218

Ha en fin dag alle sammen!  Takk for at du besøker bloggen min:)  Velkommen tilbake!

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om Melodi Grand Prix:  https://allansverden.no/page-11/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Allansverden på Zezam:  https://zez.am/allansverden

Den o store prominente toppbloggeren og fremtidige bloggkongen kan treffes både her og der: https://allansverden.no/page-38/

Sliter du med uønsket hårvekst og er lei av sånne hårfjernere som mer må betraktes som torturredskaper?  Da bør du du skaffe deg en hårfjerner fra Iviskin, sier bloggerfruen som er kjempefornøyd med sin Iviskin IPL G3.  Iviskin fjerner uønsket hårvekst skånsomt og smertefritt ved hjelp av lys.  Nå er tiden inne for å kaste den gamle barberhøvelen og eventuelt andre gammeldagse torturredskaper og gå over til ny moderne hårfjernere og ny teknologi.  Iviskin IPL G3 er best i test hos Forbrukerliv og Getfitness.   Den er rangert som nr. 1 mest populære hos Prisguiden under kategorien “Hårfjerner med lys & IPL Hårfjerner”.  Koster drøye to tusen en sånn hårfjerner fra Iviskin, neppe mye mer enn en salongbehandling, og med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Iviskin-butikken og da blir det vel ikke så ille gærn pris egentlig for et veldig bra produkt, som virker kan bloggerfruen fortelle.  Løp og kjøp Iviskin IPL G3, eller enda enklere, klikk og kjøp, her.   Du kan lese mer om Iviskin IPL G3 både her og der.

 

 

 

 

5 kommentarer
    1. Nå har jeg lest hele innlegget ditt med reklame og terningkast, altså hele pakka, og jeg er enig med deg. Ikke for å smiske, for det tjener jeg ikke noe på, men Keiino må vinne igjen. Stemmer på dem. Ha en fin MGP-kveld og fest🙋🏼‍♀️🥳

    2. Så artig at du også stemmer på Keiino, og at du også har lest all den flotte reklamen! Dette skal jeg legge meg på minne når månedens blogger for februar skal kåres senere i måneden;) Ha en fin dag;)

    3. Enig i dine vurderinger. Countryballaden var flott, men den ville ikke hevdet seg i Europa, dessverre. Så da måtte det bli Keiino eller Gåte. Min stemme gikk tilslutt til Gåte, og det tror jeg kan bli riktig så bra. La oss håpe Gåte gjør det like bra i Europa som Englands mest vidunderlige fotballag; vårt alles kjære Aston Villa. Kanskje blir det europeisk suksess på begge. 😃

      1. Ja, Gåte har en knallsterk låt som kan skille seg ut og hevde seg i Europa tror jeg. Men jeg må si at jeg liker den countryballaden mer og mer. Deilig å høre på, blir litt slitsomt med ulvehylinga til Gåte til tider selv om det er en knalltøff låt. Og det kan bli europeisk suksess, på Gåte!

    4. I mine øyne var KEiiNO en no-brainer, da deres bidrag ville vært en garantert suksess. Men istedet klarer vi altså å velge bort en reell mulighet til å vinne hele driten, for så å sende et bidrag med norsk tekst til et internasjonalt publikum, hvilket etter alt å dømme tilsier at vi ikke engang vil klare å kare oss igjennom kvalifiseringen.. Det er rett og slett flaut, og dermed er nok Eurovision 2024 over for min del..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg