Månedens blogger for mars!

Reklame | Iviskin, Neatsvor og Ivieyes

15% rabatt på Neatsvor X600 Pro og Iviskin IPL G3 – bruk rabattkoden AK15.

I dagens innlegg i allansverden skal det gjøres ære på den som æres bør!  Og det er en blogger som skal trekkes frem i søkelyset og overøses med ros og vakre ord, hvis jeg da får til å legge fra meg fjaset og bevege meg over i den lyriske hjørnet slik at det kan bli vakre ord.  Det får tiden vise om det kan bli, eller om det bare blir fjas!  Jeg skal i alle fall gjøre mitt ytterste for å si noe fint om en spesiell medblogger i dag.  Det er altså klart for kåring av månedens blogger for mars.  Månedens blogger for mars er ingen hvem som helst.  Det er tale om en ytterst prominent toppblogger.  Det er imidlertid ikke meg selv denne måneden heller.  Det er en helt annen blogger, en minst like prominent toppblogger som meg selv, om ikke større!!  Månedens blogger for mars er……trommehvirvel……trommehvirvel…….

……en kvinnelig blogger.  En levende legende, ja, i aller høyeste grad levende!  Månedens blogger for mars er ingen ringere enn selveste kjerringa herself, i egen høye person.  Jeg tenker selvsagt på bloggeren Kjerringtanker!  Kjerringtanker har vært med lenge på blogg.no.  Jeg ser at blogginninnlegg i arkivet hennes går helt tilbake tilbake til 2012.  Wow!  Det er lenge!  Så lenge at kjerringa kan omtales som en levende legende, for levende, ja, det er hun i aller høyeste grad!!!  Kjerringa, som jeg har fått lov av kjerringa selv å kalle henne, er ei imponerende kjerring.  Hun er som hun selv skriver det i presentasjonen av seg selv på bloggen ei kjerring i sin beste alder som skriver om livet med Gamle Gubben Grå, to hunder og tre voksne barn.  Og så kommenterer hun gjerne innlegg fra de andre toppbloggerne fra et kjerringperspektiv, til glede for noen og forargelse for andre.  Kjerringa er som hun selv skriver frittalende, hun er tillitsvalgt og lokalpolitiker som er vant til både å synes og høres……

Og hun antyder på forsida på bloggen sin at det trengs et stort plaster for å dekke munnen på ei gal kjerring, ifølge et dansk ordtak. Og så store plaster har man visst ikke fått til å lage enda, og det er egentlig bra…..:)

For jeg synes det er bra at kjerringas røst kan høres, og at vi på bloggen til kjerringa kan få ta del i hverdagslivet i Drømmehuset i lag med kjerringa herself og Gamle Gubben Grå.  Jeg liker bloggen til kjerringa.  Det er trivelig å lese om livet i Drømmehuset.  Kjerringa har ei veldig god penn, skriver veldig bra, og hun har et stort hjerte og et engasjement for de svakeste i samfunnet.  Kjerringa er politiker for partiet Rødt, og jeg liker godt å lese når kjerringa blogger om sånne politiske saker og ting og om møter i partiet.  For da kan man liksom følge med og få vite hva som rører seg innad i Rødt slik at vi kan bli advart på forhånd hvis vi får nyss om at de røde skal iverksette sin væpnede revolusjon.  Og får vi vite om sånt på forhånd kan jo vi borgerlige få tid på oss til å få med oss alt vårt borgerlige gods og flytte til Sveits før kjerringa og resten av gjengen kommer settende etter oss.  

Sånn sett er det flott at vi har kjerringa.  Noen tenker kanskje at kjerring er et negativt ladet ord, og det har kanskje litt med ordets opprinnelse å gjøre, fra norrønt “kerling” som forstås som ‘kvinne, helst av lågare stand og litt gamal’ (fra Store Norske Leksikon).  Men kanskje bør man se på kjerring som noe positivt.  Er det så galt å være (litt) gammel og fra lavere stand.  I andre land og kulturer, for eksempel i Kina og østen, er det å bli gammel noe positivt.  Det er en hedersbetegnelse.  Det er de eldre man ser opp til.  De har ervervet seg livserfaring og livsvisdom, og det er de man går til for å søke råd, og ofte vet de eldre ganske mye, kan mye og kan gi gode råd, om livet og om litt av hvert.  Og skulle jeg en gang måtte bli operert hadde jeg faktisk foretrukket at kirurgen hadde vært noen år og foretatt slike operasjoner en del ganger før kontra at jeg skulle ha lagt meg under kniven til en helt nyutdannet og trendy kirurg!  Det er vel også helt ok å være fra lavere stand.  Det står respekt av den jobben de fra “lavere stand” gjør rundt omkring.  Dette er jo oss vanlige folk.  Dette er sliterne, de som gjør et ærlig stykke dagsverk dag ut og dag inn gjennom et langt arbeidsliv.  Det er disse som ofte er det ordentlige heltene, de er i alle fall mine helter, og det kan du lese mer om her.  Og jeg bruker gjerne kjerringa som en hedersbetegnelse for kloke kvinner som har levd en stund.  Og det er kjerringa, bloggeren kjerringtanker altså, en klok kvinne som har levd en stund.  Og så er hun en dyktig blogger.

Nå ble det mye rosende ord her, og det er selvsagt gjort med den hensikt å smiske med kjerringa slik at hun skal skrive pent om meg hvis hun kommenterer innlegg fra oss andre toppbloggere, for det kan også denne kjerringa gjøre, eller hun har i alle fall gjort det tidligere.  Og når jeg nå har kåret kjerringa til månedens blogger for mars håper jeg at hun er nådig med meg og alt fjaset hvis hun skal ta for seg oss andre toppbloggere med et kritisk blikk.  I hope for the best eller noe sånt!

Gratulerer som månedens blogger mars Kjerringtanker!

Ha en fin dag!  Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk.  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Se hvem som har blitt kåret til månedens blogger tidligere:  https://allansverden.no/page-82/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Allan kan treffes både her og der:  https://allansverden.no/page-38/

Allansverden på Zezam:  https://zez.am/allansverden

Plages du med uønsket hårvekst?  Iviskin IPL G3 fjerner uønsket hårvekst smertefritt og skånsomt ved hjelp av lys, er best i test hos Forbrukerliv og Getfitness, og er rangert som nr. 1 mest populære hos Prisguiden under kategorien “Hårfjerner med lys & IPL Hårfjerner”.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Iviskin-butikken.  Klikk her for å se unboxing av Iviskin IPL G3, eller klikk der for å se hvordan du bruker Iviskin IPL G3.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.   Du kan lese mer om Iviskin IPL G3 både her og der.

Hvordan få ren og pen bolig?  Skaff deg robotstøvsugeren Neatsvor X600 Pro.  Den fikser mens du kan sitte i godstolen og slappe av.  Neatsvor X600 Pro er den kraftigste robotstøvsugeren på markedet.  Den støvsuger, vasker, beveger seg oppå gulvtepper, under sofaen, over dørstokken, fjerner alt, hundehår og kattehår og alskens rare saker.  Neatsvor X600 Pro er best i test hos TekguideHjem og hageForbrukerlivBeste.no og Side2.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Neatsvor-butikken. Klikk her for å se unboxing av Neatsvor X600 Pro, eller klikk der for å se Neatsvor X600 Pro in action.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.  Hvis du vil, kan du lese mer om Neatsvor X600 Pro her eller der.

Smeg Cooker Dolce & Gabbana:  https://nordiska-galleriet-no.mtpc.se/3746212

Smeg Kjøkkenmaskin Dolce & Gabbana er en del av det siste samarbeidet mellom Smeg og Dolce & Gabbana. Det er en prisbelønt kjøkkenassistent som inngår i den populære retroserien med 50-tallsstil fra Smeg og er laget av støpt aluminium, men med et ergonomisk design. Den polerte bollen i 4,8 liter rustfritt stål dekker de fleste bruksområder og er utstyrt med et håndtak som forenkler plassering og fjerning. Smeg Kjøkkenmaskin Dolce & Gabbana har ti hastigheter, en planetarisk miksefunksjon og sikkerhetsstopp som utløses når motorarmen heves eller ved overbelastning. Den har en innebygd kabelsnelle og gummiføtter som gjør at maskinen står stødig.Sicily is my Love er en fargerik samling basert på retroserien i 50-tallsstil og dekorert med mønstre og motiver inspirert av Sicilia, samt kysten og landskapet i Sør-Italia. Gylne sitroner, sitrusfrukter, fikenkaktus og knallrøde kirsebær innrammet i trekantede motiver, såkalte crocchi, er bare noen av dekorasjonene som er utviklet sammen med sicilianske kunstnere. Smeg Kjøkkenmaskin Dolce & Gabbana har 5 års garanti.  Effekt: 800 W.  Standard tilbehør:  Trådvisp av rustfritt stål, flat mikser av aluminium, deigkrok av aluminium, plastlokk til bolle.
6 kommentarer
    1. Takker og bukker for flott omtale. Rødmer nesten her jeg sitter. Smiler så bredt at en halvtrøtt gubbe spør hvorfor jeg sitter her med et fjollete smil så tidlig på morgenen.
      Jeg trengte en slik start på dagen i dag – og skal være snill hvis du havner på plassen over meg på bloggtopplista en dag. Foreløpig er du jo langt over meg, men det kommer kanskje bedre tider for kjerringa og.

      1. Vel fortjent! Du har en veldig fin blogg:) Jeg gleder meg til å lese hyllest av en spennende ukesmeny hvis jeg har lagt ut noe slik spennende en gang jeg ligger på plassen over deg på topplista:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg