Nam! Spareribs på grillen!!

Reklame | Lyko

Gorilla Wear//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL

I dag skal det handle om noe svinaktig godt i allansverden!  Nei, det er ikke lillelørdagsgrøt.  Det er heller ikke “Southern Dogs” og heller ikke hjortefilet med tilbehør.  Ja, det svinaktig gode som det skal handle om i dag, i mangel på annet fornuftig å blogge om, er……trommehvirvel……trommehvirvel…….spareribs!!!  Spareribs er en rekke ribber kuttet fra den nedre delen av en gris, spesielt magen og brystbenet, bak skulderen, og inkluderer 11 til 13 lange bein. Det er et dekke av kjøtt på toppen av beina og også mellom dem. Spareribs skiller seg forøvrig fra short ribs, som er biff.  Alt dette visste dere kanskje ikke om spareribs?  Ikke jeg heller forresten!  Men han wikipedia kan fortelle oss at slik er det, så da er det vel slik!

Hvordan tilbereder man så spareribs?  Enkelt!  I alle fall hvis man kjøper den ferdig marinert og ekstra mør og langtidsstekt.  Det er bare å hive på grillen eller bålpanna?  Jeg pakker spareribsen inn i aluminiumsfolie og lar den ligge på grillen i ca. 20 minutter, snur den av og til når jeg føler for at den bør snus, så da blir det litt snuing innimellom.

Jeg tror vi sier at spareribs’en er ferdig.  Perfekt stekt!!  Det er bare å si bon appetit!!!

Ha en fin dag dag alle sammen!  Takk for at du besøker bloggen min:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om mat:  https://allansverden.no/page-8/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Dr. Barbara Sturm//ComfortZone//Sensai//PIXI//Sisley//Synchroline

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg