Dagens middagstips – “Southern Dogs”

Reklame | Gymgrossisten

Dalblads//Barebells//Abilica//Gymgrossisten

I dag skal vi lage noe virkelig rart til middag.  Vi skal lage “Southern Dogs”, og denne finner vi oppskrift på i den offisielle kokeboken til tv-serien “Friends” som jo gikk på tv for en stund siden om dere husker(?).

“Southern Dogs” ble laget av Friends gjengen i episoden “The one with the giant poking device” (sesong 3).  Her var visst en nabo som gav lite lyd fra seg, og Friends-gjengen lagde en en slags diger spisepinnegreie for å stikke bort i “ugly naked guy” for å sjekke om han var i live.  Og så ble det visst en liten pølsefest i episoden, pølse i brød med litt ulike toppinger…

…og jeg har prøvd meg på “southern dogs”.  Jeg smører dijon-sennep på innsiden av pølsebrødet, putter en pølse oppi, legger en sylteagurk på hver sida av pølse, danderer med mac and cheese som jeg kjøper på butikken og ikke lager selv fra bunnen av, og så avslutter jeg med litt barbecue-saus på toppen.  Dette blir “Southern Dogs”!

Og hvordan smaker så dette?  Kan dette anbefales?  Jeg likte det, men det er kanskje ikke helt rett å spørre meg om jeg liker noe, for jeg liker det aller aller meste, er lett å ha med å gjøre på den måten:)  Men jo, jeg tror de fleste vil like dette – smaksrikt, men gode balanserte smaker, ifølge min gane.  Mac and cheese er godt som garnityr til pølse, og smakmiksen mellom barbecue-saus, dijon-sennep og sylteagurk er veldig god.  I like it!  I like it a lot!!  Tror jeg skal lage “Southern Dogs” flere ganger.  Prøv dette dere også!  Anbefales!  Ha en fin dag:)

Les andre mat-relaterte innlegg på allansverden:

lillelørdagsgrøt

royal icing

sylterull

pepperkakemuffins

waldorfsalat

flatbrødmølje

chocolate crinkle cookies

pepperkake-is

kokebøkenes 10 på topp

verdens jævligste grønnsakssuppe

madelens koppkake

dagens middagstips:  “Southern dogs”

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg