Nettskoler har sine fordeler:)

Reklame | Lyko

Endelig freddan igjen, og nå er det snart helg for kommuneansatt lærer Allan!  Føles deilig.  Helge-hatten funnet frem, men blir ikke brukt i hele helga, for deltidsansatt nettlærer Allan hos NKI og Campus NooA fortsetter dog å jobbe videre, også i helga.  Joda, hatten kan vel være på selv om jeg jeg skulle komme til å jobbe litt som nettlærer også i helga:)

Jeg liker nettskoler, og jeg synes det er spennende å jobbe som nettskolelærer!  Kan varmt anbefale det for andre lærere i vanlig skole😊 Min erfaring fra de nettskolene jeg jobber på er at en fra skolens side blir møtt med positivitet og følelse av å bli verdsatt for den jobben en gjør, og det er gode rutiner og struktur og orden på ting!!!  Det gir motivasjon og lyst til å holde på med nettskole ved siden av vanlig jobb.  På nettskoler der vi har studenter med fleksibel oppstart følger vi våre studenters timeplan, og jeg er mer eller mindre tilgjengelig for mine studenter 365 dager i året, 24 timer i døgnet.  Det fungerer fint for meg som er strukturert og systematisk anlagt, går nødig på do uten at jeg har en plan, og i min plan er det selvsagt satt av tider for nettskole-arbeid som gjør at det kan la seg kombinere med vanlig jobb, do-besøk, familieliv, trening, turer med Picasso, og selvsagt litt blogging også da.

Kan være at helga er et par roligere dager for en nettlærer, for noen studenter tar seg en pause med studiene i helga.  Dog pakker jeg også med laptop’en hvis vi reiser bort i helga – med dagens teknologi med digitale læringsplattformer, skype, nettmøter, e-post og digitale meldingssystemer er det også mulig å jobbe fra både her og der.  Private nettskoler lever av fornøyde studenter, og det er virkelig inspirerende å få jobbe i lag med så mange motiverte studenter som oppnår kjemperesultater på eksamen  Herlig!

Nettskoler er faktisk ganske så i vinden for tiden.  Det finnes flere typer nettskoler, og en kan vel egentlig studere det meste på de fleste utdanningsnivåer.  Det er mange fordeler med denne måten å studere på.  Du kan studere det du vil der du bor, eller om du vil flytte til Bali eller hvor det nå enn måtte være, så er ikke det noe problem.  Du kan studere der du er til ulike tider.  Du får en fantastisk fleksibilitet ganske forskjellig fra tradisjonell utdanning, og du kan selv styre fremdriften etter egen hverdag og tilpasse med jobb, familieliv, reise og annet.  Flere nettstudier har studiestart hele året, og eneste datoer å forholde seg til er egentlig tidspunktet for eksamen, ja, og så dato for oppmelding til eksamen da.  Du kan studere mest på egen hånd hvis du foretrekker det, men nettskoler tilbyr også virtuell interaksjon gjennom chat, e-post og forum slik at du kan diskutere og samarbeide med andre på det studiet du holder på med.  Og vi lærere svarer på spørsmål, følger opp underveis og gir raske tilbakemeldinger.  Ja, nettbaserte studier er et meget godt alternativ for den som ønsker å ta (videre)utdanning.  Det er helt topp med den fleksibiliteten som følger med – både for studenter og lærere.  Vi studerer og jobber hvor vi vil, hjemme eller borte, sommer eller vinter:)

På en vanlig, tradisjonell skole kan man derimot ikke jobbe når og hvor man vil, og nå er det nok bare å gjøre seg klar for en ny dag på min fysiske arbeidsplass.  Ha en god helg etterhvert!

Besøk gjerne NKI og Campus NooA:

https://www.nki.no/

https://www.nooa.no/

Hyggelig at du besøker bloggen min:)  Velkommen tilbake!

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om livets finurligheter:  https://allansverden.no/page-30/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Dr. Barbara Sturm//ComfortZone//Sensai//PIXI//Sisley//Synchroline

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg