Jess!! Det er fiskens dag i dag!!

Reklame | Iviskin, Neatsvor og Nordiske Galleriet

Supertilbud på robotstøvsugeren Neatsvor X600 Pro og hårfjerneren Iviskin IPL G3.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt på disse testvinnerproduktene.  Les mer om Neatsvor X600 Pro og Iviskin IPL G3 her og der.

Det er en viktig merkedag i mars måned.  Det vet vi alle.  Det vet i alle fall alle damene vil jeg tippe.  Og det er selvsagt denne dagen som er her i dag, 6. mars, som jo er den internasjonale fiskens dag, for da kan jo alle damene lage en god fiskemiddag til mannen, siden det jo da er fiskens dag i dag.  Jeg er spent på om bloggerfruen kommer til å diske opp med noe spennende.  Fiskens dag ja!  En sånn dag kan jo ikke gå upåaktet hen i allansverden.  Når det er en merkedag for et eller annet, gir det jo en blogger uten noe å blogge om faktisk noe å blogge om, ettersom man jo da kan blogge om nettopp denne merkedagen.  Og siden det er den internasjonale fiskens dag, så blir det masse fjas om hvor sunt og godt det er å spise fisk i allansverden i dag, året rundt, for det er sunt og godt å spise fisk, året rundt.  Og det er bra for landet og for rikinger, for vi kan jo fiske opp masse fisk og eksportere denne til utlandet og tjene penger, og det er jo bra at andre enn bare oss bloggere og influensere kan tjene oss rike, om ikke på reklame og sånt, så funker det også med fisk.  Ifølge han eller hun google så eksporterte Norge rundt 2,9 millioner tonn sjømat til en verdi av 151,4 milliarder kroner i 2022, noe som er er rekord og tilsvarer 40 millioner måltider hver eneste dag, året rundt.  Jeg er glad i fisk, men det er fint med litt variasjon også, og jeg spiser ikke fisk til middag hver eneste dag året rundt.  Det får de heller gjøre alle de som absolutt skal kjøpe all denne fisken i utlandet et sted, og så får de bare kjøre i seg disse 40 millioner fiskemåltidene.  Vel bekomme!

Personlig liker jeg fisk, i mange varianter, sushi, stekt og kokt og lutefisk og tomatsild og sursild og julesild og rømmesild og spekesild og kveite og røykalaks og avkokt sei med rømme og potet og mølja og nå tror jeg at har fått med det meste.  Jo, jeg liker fiskekaker også, og fiskesuppe og fiskegrateng.  Men jeg liker ikke surstrømning, eller jeg fikk aldri smakt på godsakene, for etter å ha åpnet en boks på kjøkkenet med dette som jeg egentlig ikke visste hva var, men bare skulle prøve, endte det med at en stråle med noe rart stod rett opp mot taket, og det åpenbarte seg de mest ekstreme dufter som ikke var veldig tiltalende, for å si det mildt, noe selv katta i stua reagerte med forferdelse på, og jeg fikk det der og da aldri helt for meg at jeg faktisk kunne spise denne fisken i boksen, etter å ha luftet ut hele huset og rundvasket kjøkkenet med mere.  Men jeg kan ikke tenke meg at surstømning er så veldig godt, men fisk sånn ellers liker jeg jo i alle mulige slags varianter da.

Javel, nok fjas om fisk og surstrømning og annet som svømmer rundt i hav og vann og elver, og som vi selger til fremmede steder, eller som svenskene selger til meg, surstrømning altså.  Jeg tenkte jeg ville gi dere noen tips til god mat med fisk som dere kan lage dere å spise i allansverden i dag.  Det er jo tross alt fiskens dag, og da hyller jeg herved fisken med noen gode fiskeretter.  De kommer her….

Ha en kjempefin fiskens dag.  Og husk!  Spis fisk, så blir du frisk.  Hvis en toppblogger spise masse fisk, så blir han grisk, på mer reklamepenger, og det er hyggelig om du klikker på noe av reklamen på dette innlegget og kjøper deg noe fint:)

Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk.  Velkommen tilbake en annen gang:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Les flere blogginnlegg om mat:  https://allansverden.no/page-8/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Allansverden på Zezam:  https://zez.am/allansverden

Den o store prominente toppbloggeren og fremtidige bloggkongen, altså meg selv, kan treffes både her og der:  https://allansverden.no/page-38/

Robotstøvsugeren Neatsvor X600 Pro beveger seg oppå matter, over dørstokker og under sofaen.  Og det blir skinnende rent.  Bruk rabattkoden AK15 og få 15% rabatt på robotsvøvsugeren Neatsvor X600 Pro.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.  Hvis du vil, kan du lese mer om Neatsvor X600 Pro her eller der.

Hårfjerneren Iviskin IPL G3 fjerner uønsket hårvekst skånsomt og smertefritt ved hjelp av lys.  Bruk rabattkoden AK15 og få 15% rabatt på hårfjerneren Iviskin IPL G3.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.   Du kan lese mer om Iviskin IPL G3 her eller der.

 

NB:  Lag din egen pasta!

Pastamaskin Atlas i grønt fra det italienske merket Marcato for kun kr. 1199.  Klikk på denne lenken og bestill:  https://nordiska-galleriet-no.mtpc.se/4011476

Atlas 150 fra Marcato er den perfekte maskinen for alle som elsker å lage hjemmelaget pasta på sitt eget kjøkken. Denne italienskproduserte maskinen har et stilig design i grønt, som lar deg skape et moderne uttrykk på kjøkkenet ditt. Kvaliteten og designet gjør at denne pastamaskinen skiller seg ut fra mengden og passer deg som elsker å lage mat. I tillegg er det et utvalg tilbehør til Atlas 150, som tilbyr ulike former for pasta som fettuccine, tagliolini og lasagne med mer. Med dette produktet kan du lage autentiske italienske retter hjemme.  Pris:  1199,-

Smeg Kaffebrygger Svart er en moderne brygger som ser ut som den klassiske retroserien med 50-tallsstil fra Smeg. Kaffebryggeren er ikke bare vakker å se på, men tilbyr også den nyeste teknologien som lar deg slappe av og nyte en velsmakende kopp kaffe i de travleste øyeblikkene. Takket være de fire alternativene kan du enkelt velge mellom å brygge en eller flere kopper avhengig av situasjonen. Glasskannen kan holde opptil 10 kopper som kan holdes varme i opptil 20 minutter. Smeg Kaffebrygger Svart er laget av rustfritt stål og er utstyrt med en vanntank som rommer 1,4 liter. Den er utstyrt med en aromainnstillingsknapp, fra intens til delikat, og et LED-digitalt display og klokke. I tillegg har den en tidtaker med automatisk startfunksjon for å stille inn tiden slik at maskinen slås på automatisk, med utmerkede resultater for alle krav. Smeg Kaffemaskin er tilgjengelig i syv forskjellige farger.

 

 

2 kommentarer
    1. Visst ikke det, jeg. Tenker at det er akkurat i dag en ikke kan spise fisk… For den må få leve på sin egen dag 😀
      Men skal sjekke oppskriftene 🙂

      1. Ja, det hadde jeg ikke tenkt på. Men egentlig burde man ikke spise fisk i dag. På fiskens dag bør fisken selvsagt få leve. Da kan man heller lage en annen dag, en fiskespisedag, slik at jeg kan få enda en ting å blogge om:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg