Hvordan går det med treninga der borte i sydenlandet?

Jeg gir meg ikke!!!  Jeg fortsetter ufortrødent videre med mitt prosjekt “Under 50 på mila 2025”, der jeg smeller til og setter meg det hårete målet å kunne klare å løpe under 50 minutter på et milløp i løpet av kalenderåret 2025.  Jeg gjorde sist opp status 10. juli for hvordan tingenes tilstand er, og det kan du lese mer om her, og den gang så det ikke direkte bra og rosenrødt ut, så da er spørsmålet hvordan det ser ut nå som vi er kommet nærmere mot slutten av juli måned?  Er det fremgang å spore eller går det bare nedenom og hjem med kroppen og den fysiske formen og alt det derre der?

Tja, jeg har altså ikke gitt opp for å si det slik!  Jeg trener fortsatt og prøver å spise litt mindre oster og deilige spekepølser og maiskaker og svenskjævlar og mer stangselleri og gulrøtter og vannmelon.  Og jeg er blitt flink til å spise vannmelon, i tillegg til oster og deilige spekepølser og maiskaker og svenskjævlar og hockeycrocs, og noe annet rart.  Men jeg spiser i det minste vannmelon også, og det kan vel ikke være så ille gærnt.  Jeg har egentlig vært flink å løpe mens jeg har vært hjemme, og jeg har syklet og gått fjellturer, for eksempel opp til Sjupynten.  Men noen dager etter forrige oppdatering på bloggen om dette vanvittige urealistiske prosjektet, så fikk jeg et lite varsel om at jeg har kanskje tatt litt mye Møllers tran, trent for hardt, for under en rolig joggetur kjente jeg plutselig tendens til strekk på bakside av låret, men jeg avsluttet løpingen umiddelbart, kreket meg hjem bittelittegranne senere enn jeg normalt sett ville ha kommet om jeg hadde løpt, tok det rolig noen dager, og det ser ut til at det skal gå bra.  Etter en ukes pause har jeg tatt opp løpingen veldig rolig, og nå som vi er reist på ferie til Alicante i Spania, så har jeg nå løpt daglige turer uten å kjenne noe til smerter bak låret der et sted.  Og det lover bra:)

Det går fint å løpe i varmen.  Har med vannflaske og løper ikke sånn at jeg har mannen med ljåen i hålene, men rolig, og passer på så jeg ikke blir helt fullstendig utmattet og dehydrert og det som verre er.  Har testet ut litt ulike løperuter, for eksempel til flotte Cabo Roig drøye tre kilometer unna der vi bor i gata Calle Niagara…..

Ankommet Cabo Roig – så var det bare å komme seg tilbake dit vi bor og hoppe uti bassenget….

Kan være et bilde av 1 person, svømmer og basseng

Det er også en flott strandpromenade man kan løpe langs……i begge retninger……..

Ingen unnskyldning altså for å ligge ved bassenget og late seg, eller sitte på terrassen og kjøre i seg deilige spanske oster og iberico-skinke og sangria.  Så langt derifra!  Alt ligger til rette for å løpe, og det gjør jeg da også.  Satser på en liten løpetur hver dag, så håper jeg bare at det ikke blir for mye trening.  Kanskje gjør varmen underverker for kropp og muskler og sånt.  Sure do hope so!!!  Prosjekt “Under 50 på mila 2025” lever altså videre:)

Ha en fin dag:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden.blogg.no:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Les mer om prosjekt “Under 50 på mila 2025:  https://allansverden.no/under50paamila2025

 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg