Besøk på Red Tower Brewery Restaurant

Reklame | Neatsvor og Iviskin

Hårfjerneren Iviskin IPL G3 fjerner uønsket hårvekst skånsomt og smertefritt ved hjelp av lys.  Bruk rabattkoden AK15 og få 15% rabatt på hårfjerneren Iviskin IPL G3.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.   Du kan lese mer om Iviskin IPL G3 her eller der.

Ny dag i allansverden, nye muligheter for å blogge om samfunnsaktuelle problemstillinger og dagsaktuelle politiske saker, men kjenner jeg meg selv rett, så blir det vel bare fjas og tull og tøys i allansverden i dag også, som i går, og som i morgen, og det gjør jeg, kjenner meg selv rett altså.  Dagens innlegg i allansverden skal ikke handle om samfunnsaktuelle saker og ting og tang.  Men det skal heller ikke handle om fjas, i alle fall ikke rent, fjas, det skal derimot handle om mat, og restaurantbesøk.  Gjør dere klar for restaurantbesøk i allansverden.  Vi drar til Tyrkia, til Alanya og går på Red Tower Brewery Restaurant og finner noe rart og spise.

Red Tower Brewery Restaurant ligger nede i havneområdet ved Alanya, i umiddelbar nærhet til Det røde tårn.  Det røde tårn er et historisk byggverk, et åttekantet tårn, bygget i 1226 eller deromkring av sultan Alaadidin Keykubat, sier han google eller var det hun wikipedia, og tårnet blir sett på som et symbol for byen og er også avbildet på Alanyabyens flagg.

Vi finner oss en taxi og setter kursen for Red Tower Brewery Restaurant.  Det går i et helvetes tempo. Plutselig er vi bare der, ved havneområdet og Red Tower Brewery Restaurant.  Det er alltid veldig kjedelig å komme hjem til Norge og kjøre taxi.  Norske taxisjåfører kjører som noen bestemødre.  Det går i sirup, fryktelig sakte, i forhold til når man kjører taxi i Alanya.  Det er flinke taxisjåfører i Alanya; de tar seg gjerne en kopp eplete også mens de raser av gårde mot diverse steder.

Vi er fremme ved vårt mål, med livet i behold etter nok en spennende taxitur:)  Men nok om taxier og denslags.  Nå er det mat det skal handle om.  La oss gå inn:)

Og vi får oss et flott bord ute, med nydelig utsikt ned mot havna og Det røde tårnet.

Det er mye godt på menyen ja…

Bloggerfruen fant seg noe på menyen over.  Jeg fant meg noe på menyen under, noe som jeg ikke har spist før, og som jeg ikke vet hva er.  Spennende å prøve ny mat, kanskje lever vi bare en gang.  Det er ikke godt å si:)

Og mens vi venter på maten, får vi litt sånn ventemat, forrett altså, brød med litt sånn forskjellig rart.  Veldig godt.  Kjempestart på kvelden dette…

Og så kommer maten…..bloggerfruen får et stykke kjøtt med litt sånn forskjellig rart….

Og så kommer maten til den o store prominente toppbloggeren og fremtidige bloggkongen som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no, som har vunnet pris i Gryxen Awards både i 2021 og 2022, og som er så desperat etter å finne noe å blogge om at han har bestilt en fisk med hud og hår for at han skal kunne få noe litt sånn utenomdetvanlige å blogge om.  For det er ikke hver dag man spiser en fisk med hud og hår, men i kveld er selve kvelden….

…..for å spise en “Sea Bream”, som ifølge google translater er en “brasme”, kanskje da en Middelhavs-brasme.  Brasmen er nå vel slett ikke så verst.  Jeg starter med skjære av hodet og tar meg et godt stykke fisk med litt tilbehør.  Og brasmen smaker fisk.  Det er en typisk fiskesmak av brasmen, og meg godt tilbehør vil jeg gi brasmen terningkast 4, kanskje en fire pluss, ja, jeg tror faktisk jeg går for terningkast 5 når jeg tenker meg om.  Terningkast 5 til brasmen!!!  Absolutt en god fiskerett!!!

Mye bein i brasmen.  Det er kanskje på tide å skylle ned med et eller annet.  Jeg fant sikkert et eller annet her.

God mat på Red Tower Brewery Restaurant i Alanya.  Fikk smake litt på biffen til bloggerfruen.  Helt nydelig.  Jeg fikk forresten ha brasmen helt for meg selv.

Ha en fin dag!  Hyggelig at du besøker bloggen min.  Ha en fin dag videre:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om syden:  https://allansverden.no/page-29/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Neatsvor X600 Pro beveger seg oppå matter, over dørstokker og under sofaen.  Og det blir skinnende rent.  Bruk rabattkoden AK15 og få 15% rabatt på robotsvøvsugeren Neatsvor X600 Pro.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.   Du kan lese mer om Iviskin IPL G3 både her og der.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg