Dagens bilde – tyrkisk eplete

I dag er det bare et bilde på bloggen min!  Men det er da noe!  Et bilde er tross alt et bilde.  Og dagens bilde viser et glass med tyrkisk eplete.  Og det drikker vi jo en del av, også det, nå som vi er på ferie i Tyrkia.  Tyrkisk eplete er jo en frisk fruktblanding som er populær i Tyrkia, nytes like god kald som varm, og man kan kjøpe lokalt i butikken og ta med seg hjem, også slike pakker med te og de spesielle glassene som tyrkerne drikker teen av.  Fin ferie-souvenir å ta med hjem fra Tyrkia-ferie forresten:)

Tyrkiske selgere er snille og tilbyr gjerne et glass eplete til oss turister når vi vandrer rundt i gatene eller på marked, selvsagt med den baktanke at vi skal kjøpe et eller annet.  Og over et glass eplete kan man diskutere pris.  Blir man invitert hjem på middag til selgeren, har man gjort et dårlig kjøp har jeg hørt.  I motsatt fall, blir man kastet ut av butikken med produktet av en illsint selger mens epleteen fyker veggimellom har man lyktes med prutingen og gjort et svært godt kjøp.  Det er mye styr når man skal handle i Tyrkia, med forventninger om pruting på hver minste lille dings.  Skal jeg ha meg et par solbriller, så betaler jeg gjerne 54 kroner for disse fremfor å bruke masse tid på å drikke eplete og prute brillene ned til 48 kroner.  Jeg har jo god råd til det.  Solbrillene er jo uansett veldig billige, ikke noe problem for en o stor prominent toppblogger og fremtidig bloggkonge å betale for det.  Og så kjøper jeg med litt tyrkisk eplete også.  Blir det for dyrt med både solbriller og eplete, legger jeg kanskje solbrillene tilbake på plass, hvis jeg husker det da:)

Ha en fortsatt fin dag:)  Hyggelig at du er innom bloggen min.  Velkommen tilbake en annen gang:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg med dagens bilde:  https://allansverden.no/page-68/?pagelayer-live=1

Blogginnlegg om syden:  https://allansverden.no/page-29/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Kjempefin stripet genser med rullekrage for fine damer til bare kr. 399.-.  Klikk her for å se nærmere på denne flotte genseren og bestill direkte fra linken som kommer opp:)

Få litt brunfarge!  Prøv selvbruning uten å utsette deg for de farlige UV-strålene.  Test ut Tannrevel Pro.  Nå på tilbud 974.- (før 1299.-).  Se:  https://c.mtpc.se/tags/link/2935837

Klikk her for å sammenligne strømpriser fra alle strømleverandører i Norge og bytt strømavtale enkelt og kostnadsfritt.  Strømkalkulatoren elskling.no hjelper deg å finne den strømavtalen som passer akkurat deg best.

5 kommentarer
    1. Hehe, du må sannelig betale for brillene, ja. I Tyrkia kan de bli skikkelig fule om prøver å lure dem! Jeg drakk så mye av den epleteen at jeg ble lei… Men et fint tyrkisk tesett har jeg hjemme til pynt som minne. Jeg fikk det ekstra billig fordi jeg var så flink til å prute. Har du forresten smakt appelsinteen deres, i sånn pulverform og med lekker oransje farge? Nam!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg