Blåmandag og grøtdag!

Reklame | Iviskin og Neatsvor

Bruk rabattkoden AK15 og få 15% rabatt på robotsvøvsugeren Neatsvor X600 Pro og hårfjerneren Iviskin IPL G3.

Det er mandag 23. oktober!  Det er i utgangspunktet blåmandag i dag, ettersom jo helga er over og en laaang og tung og traurig arbeidsuke står for tur!  Men det er også noe annet spesielt med denne dagen, siden det er 23. oktober, og det skal det også handle om i allansverden i dag, ved siden av den sedvanlige klagingen og sytingen og surkingen over blåmandagen.  Men la oss nå fokusere på blåmandagen først.  For det synes jeg faktisk er på sin plass, og ikke minst siden jeg neste mandag ikke skal klage og syte og surke over at det er blåmandag, selv om det jo faktisk er det, men jeg skal neste mandag blogge om noe annet.  Det er det ikke ofte jeg gjør når det er blåmandag, altså ikke blogge om blåmandagen, men det gjør jeg faktisk neste mandag, believe it or not.  Men det er faktisk sant!  Ingen blåmandags-surking neste mandag!  Så da er det vel greit å syte litt ekstra i dag.  Selvsagt er det!  Det gjør seg med denslags når det er blåmandag!   Ja, det er altså en tung og trist dag dette, mørk og kald og grå blåmandag i oktober, ingen ferier i sikte på laang tid og fem laaange arbeidsdager i vente.  Å huff å huff å huff å huff med fire utropstegn bak, minst!!!!

Sånn!  Det får holde!  Da er det dags for å si noe om det som også er spesielt med denne dagen i dag, 23. oktober.  For 23. oktober er nemlig grøtdagen i Norge!!!  Det er det kanskje ikke alle som visste at det er, men det er det.  Det er grøtdag i dag.  Det er jo litt spesielt,  altså at vi markere og feire litt i dag, på en blåmandag, men det får våge seg.  Grøt er jo ellers billig og enkel hverdagsmat, så sånn sett kan det vel faktisk passe med grøtdag på en blåmandag.  Jeg tenker det er helt greit det.  Visste dere forresten at i skikkelig gamle dager spiste vanlige folk grøt hver eneste dag, flere ganger om dagen.  Folk høyt på strå og sikkert bloggere også spiste nok sikkert deilige kjøttretter og andre lekkerbiskener, men helt vanlige folk spiste stort sett grøt, og det gjorde de nesten hele tiden.  Jeg er glad for at jeg er blogger.  Jeg liker grøt, men grøt hver dag hadde blitt litt vel mye tenker jeg.  Forresten var grøten i skikkelig gamle dager vassgraut, kokt på bygg eller havre og vann.  Den kan ikke ha vært veldig god, vil jeg sterkt mene, men jeg vil også tenke at slik vassgraut kunne sømme seg å ha til middag i dag på en blåmandag da mye skal være litt sånn trist og leit og huff og huff.

Jeg håper dere får en fin grøtdag alle sammen.  Jeg tenkte jeg ville dele et par grøtoppskrifter med dere på denne grøtdagen.  Først er det lillelørdagsgrøten.  Den kan dere lage på onsdag, for det er da det er lillelørdag.  Den skal IKKE lages i dag.  I dag kan dere lage vassgraut slik som folk i skikkelig gamle dager spiste, eller så kan dere lage fiskepinner med kokte poteter uten remulade, siden det jo tross alt er blåmandag.  Klikk her for å se hvordan du lager lillelørdagsgrøt.  Og klikker du her kan du også se mine anbefalinger til gode viner som passer til lillelørdagsgrøten:)

Kjøleskapgrøt er raskt og enkelt å lage, og det er en god frokost.  Det er egentlig en helt perfekt frokost!!!  Klikk her for å se hvordan du lager kjøleskapgrøt.

Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk:)  Velkommen tilbake!

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:

https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om mat:  https://allansverden.no/page-8/?pagelayer-live=1

Se oversikt over mine øvrige blogginnlegg, inndelt etter tema:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

For alle herremenn som har lyst til å gi kona, samboeren, kjæresten, elskerinna eller elskerinnene en fin gave, er en Iviskin IPL G3 den perfekte gaven.  Jeg vet!  Bloggerfruen ble kjempefornøyd da hun fikk sin Iviskin.  Iviskin IPL G3 fjerner uønsket hårvekst smertefritt og skånsomt ved hjelp av lys, er best i test hos Forbrukerliv og Getfitness, og er rangert som nr. 1 mest populære hos Prisguiden under kategorien “Hårfjerner med lys & IPL Hårfjerner”.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Iviskin-butikken.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.   Du kan lese mer om Iviskin IPL G3 både her og der.

Har du vurdert å skaffe deg en robotstøvsuger.  Da bør du gå for en Neatsvor X600 Pro.  Jeg er i alle fall svært godt fornøyd med min.  Enkel å bruke, og det beste er at den faktisk klarer å bevege seg under sofaen, oppå gulvtepper og over dørstokken, i motsetning til en annen robotstøvsuger vi hadde tidligere som slet fælt med matter og dørstokker.  Ja, og så kan Neatsvor X600 Pro både støvsuge og vaske, og det blir rent!  Neatsvor X600 Pro er best i test både her og der, hos TekguideHjem og hageForbrukerlivBeste.no og Side2, og med rabattkoden AK15 får du nå 15% rabatt når du handler i Neatsvor-butikken.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.  Hvis du vil, kan du lese mer om Neatsvor X600 Pro her eller der.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg