Bloggerfruen baker mandel-julekake og jeg tar bilder

Reklame | Gymgrossisten, Blivakker, Lindex, Elskling.no og Tannrevel

ICANIWILL//GASP//GASP//ICANIWILL//Under Armour//ICANIWILL

I dag skal det handle om noe fryktelig godt i allansverden.  Nei, det skal ikke handle om verdens beste godteri.  Det skal derimot handle om en fryktelig god julekake.  Og dem er det mange av.  Men denne er en av de beste jeg har smakt, og jeg har smakt på mange, så jeg vet hva jeg snakker om.  Og det som det skal handle om er denne mandel-julekaken som bloggerfruen fant ut hun skulle bake her om dagen.  Dette er en virkelig god kake:)  Jeg vet, for jeg har smakt, og jeg er også glad for at det var bloggerfruen som stod for bakingen, for underveis i prosessen skulle smør knas inn i noe annet griseri oppi en bolle, og det skulle tatt seg ut om jeg skulle grist til bloggerfingrene mine med smør og masse kliss.  Æsj!  Jeg tok heller bilder.  Det var en fin arbeidsfordeling:) 

Er du også en julemann som har lyst til å få fruen hjemme til å bake denne kaken, så skal du få oppskriften og fremgangsmåten her.  Følg med!  Du trenger litt forskjellige ingredienser og saker og ting.  

Finn først frem 300 gram hvetemel, 200 g smør, 90 g sukker og 2 eggeplommer.  Start med å blande mel og sukker, smuldre så i smøret, hiv oppi eggeplommene og få fruen til å ta kna deigen godt.  Settes så kjølig en time eller to.

Bloggerfruens hender etter deigknaing.  Man kan ikke blogge med de der fingrene nei!!!

Lag så mandelfyll.  Du trenger 2,5 dl malte mandler, 1,5 dl sukker og 4 eggehviter.  Bland sammen!

Kjevle så deigen ut, ca. 1 cm tynn.  Smør på nøtteblandingen og rull sammen til en pølse.  

Etter at den sammenrullede deigen har stått kaldt en time, er det tid for å skjære opp i tynne skiver og legge på stekebrett.

Ikke alle blir like fine når jeg kommer til og hjelper med å skjære opp, men det gjør ingenting.  Det er smaken som teller!

Mandel-julekakene stekes på 200 grader i ca. 12 minutter pluss pluss.

Ferdig!  Kakene ligger og avkjøler seg litt før man putter dem opp i en kakeboks og legger dem i matboden i kjelleren, så man ikke spiser de opp med en gang.  Men en liten smak er lov…

Og det smaker helt fortreffelig.  Kjempegode småkaker.  Perfekt til kakebordet på lillejulaften.  Jeg gleder meg!  Mandel-julekaker kan anbefales:)

Takk for at du er innom bloggen min og leser.  Så hyggelig da!  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Les flere blogginnlegg om mat:  https://allansverden.no/page-8/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Kjempefin stripet genser med rullekrage for fine damer til bare kr. 399.-.  Klikk her for å se nærmere på denne flotte genseren og bestill direkte fra linken som kommer opp:)

Få litt brunfarge!  Prøv selvbruning uten å utsette deg for de farlige UV-strålene.  Test ut Tannrevel Pro.  Nå på tilbud 974.- (før 1299.-).  Se:  https://c.mtpc.se/tags/link/2935837

Klikk her for å sammenligne strømpriser fra alle strømleverandører i Norge og bytt strømavtale enkelt og kostnadsfritt.  Strømkalkulatoren elskling.no hjelper deg å finne den strømavtalen som passer akkurat deg best.

Les matrelaterte innlegg under:

lillelørdagsgrøt

royal icing

sylterull

pepperkakemuffins

waldorfsalat

flatbrødmølje

chocolate crinkle cookies

pepperkake-is

kokebøkenes 10 på topp

verdens jævligste grønnsakssuppe

madelens koppkake

dagens middagstips:  “Southern dogs”

Verdens beste hjemmelagde hamburgere

Fantastisk frokost-toast

Celines vidunderlige belgiske vafler

Svensk kladdkake

Nydelige nanbrød

Konemors kanelsnurrer

Trøffelkake ala Aunegården

Månetoppen-kylling

Hurra for den store vaffeldagen!

Helstekt hjortefilet med tilbehør

Røykalaks på lonpe med eplekompott og rømme

Verdens beste rødvinssaus

Smoothie bowl in a coconut

Ølhøne

Celines filadelfia-nudler

Sveler

Deilig bålpannesnacks

Sjokoladesmoothie bowl

Maten på Rhodos

Pikekyss

Laks i form

American pancakes

Praktfull pavlova

Slik lager du verdens beste lasagne

Bloggerens fiskesuppe

Snickerskake

Oreomuffins

Fiskegrateng

Kyllingsalat

Verdens beste godteri

Nydelig nachos

Tsatsiki

Ovnstekte koteletter

Banan-granola

Herlig smuldrepai med epler

Bloggerens magiske trollkrem

Islandskake

Saltkjøtt

Ovnsristede gresskarkjerner

Bananpannekaker

Kylling i form med masse rart

Benton//Four Reasons//Four Reasons//Four Reasons//Benton//Four Reasons

4 kommentarer
    1. Hei, jeg heter Nira Shalom, og jeg vil dele den gode nyheten om hvordan jeg fikk min eks-kjærlighet tilbake med verden. Jeg ble knust da kjærligheten min forlot meg for en annen jente forrige måned. Imidlertid introduserte en venn meg for Baba Wale da Wiseman, den store budbringeren. Jeg fortalte om problemet mitt til Baba Wale, og forklarte hvordan min eks-kjærlighet forlot meg og hvordan jeg trengte en jobb i et stort selskap. Han forsikret meg om at jeg hadde kommet til rett sted, hvor jeg ville få hjertens lyst uten bivirkninger. Han fortalte meg hva jeg skulle gjøre, og etter å ha fulgt instruksjonene hans, ringte min kjære meg i løpet av de neste 2 dagene og ba om unnskyldning for å ha forlatt meg før. En uke senere innkalte ønsket firma meg til intervju for stillingen som veileder. Jeg er henrykt over å dele med verden hvordan Baba Wale hjalp meg med å oppfylle mitt hjertes ønske. Baba Wale er en spesialist på alle slags trollformler og god magi. Hvis du trenger noen form for hjelp, vennligst kontakt Baba Wale på [email protected] Whatsapp: +2348136951551

      Takk meg senere!

    2. Har du noen gang vært utsatt for svindel? Mistet lommeboken eller pengene til falske hackere på nettet? Jeg ber deg om å kontakte denne pålitelige hackeren og gjenopprettingseksperten GENUINE HACKER. Jeg var et offer for falske mennesker som poserte som binære opsjoner og bitcoin-investorer, jeg mistet en sum på $10 000 og 2BTC fra bitcoin-lommeboken min til disse forfalskningene. Det tok en stund før jeg skjønte at de var svindel og dette gjorde virkelig vondt. Så hørte en venn av meg om det og anbefalte meg til GENUINE HACKER som hjalp meg å gjenopprette alt jeg mistet. For mer informasjon send en e-post til [email protected] eller via WhatsApp +1 (260) 218-3592.

    3. Har du noen gang vært utsatt for svindel? Mistet lommeboken eller pengene til falske hackere på nettet? Jeg ber deg om å kontakte denne pålitelige hackeren og gjenopprettingseksperten GENUINE HACKER. Jeg var et offer for falske mennesker som poserte som binære opsjoner og bitcoin-investorer, jeg mistet en sum på $10 000 og 2BTC fra bitcoin-lommeboken min til disse forfalskningene. Det tok en stund før jeg skjønte at de var svindel og dette gjorde virkelig vondt. Så hørte en venn av meg om det og anbefalte meg til GENUINE HACKER som hjalp meg å gjenopprette alt jeg mistet. For mer informasjon send en e-post til [email protected] eller via WhatsApp +1 (260) 218-3592..

    4. I am so delighted to share my incredible experience with the recovery company called SWIFT RECOVERY FIRM that assisted me in recovering funds from a fraudulent investment scheme. After falling victim to a fake investment, I was devastated and unsure if I would ever see my hard-earned money again. However, upon reaching out to this recovery company, { [email protected] } my hope was restored. Their team of experts demonstrated unparalleled skill and dedication in recovering various cryptocurrencies, including USDT, BTC, Ethereum, and even private keys. You can as well reach them through WhatsApp; +1 (786) 684-0501

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg