Hver gang vi møtes for å blogge

Reklame | Gymgrossisten, Blivakker, Neatsvor, Ivieyes, Iviskin


Under Armour//Under Armour//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL

“Hver gang vi møtes” på TV2 er ett av mine favoritt-programmer.  Her møtes 7 musikkartister for å synge egne versjoner av hverandres sanger, og for å fortelle om sine artistkarrierer.  Dessverre er ikke “Hver gang vi møtes” hva det en gang var.  Programmet har tapt seg mye, og det har jeg jo kommet nærmere inn på i et tidligere blogginnlegg som du kan lese her.  Kort fortalt så skyldes det vel at programmet har gått i så mange år at det begynner å bli begrenset hvilke interessante og relevante artister som er igjen, og som nå kan være med.  Det er egentlig ikke så mange igjen, og kanskje er tiden inne for TV2 å gjøre en liten vri på programmet.  Det har forresten vært gjort.  Man har flyttet innspillingen fra Kjærnes gård i Våler til Kjerringøy utenfor Bodø, men jeg tenker ikke nødvendigvis at man trenger å bytte innspillingssted.  Det er noe helt annet jeg ser for meg man kunne vært gjort for å vitalisere hele programkonseptet.  Og det er selvsagt å tenke litt utenfor boksen.  Må det være musikkartister i “Hver gang vi møtes”?  Kan det heller være noen andre…

Det kan det!  Tiden er inne for at en annen gruppe av dyktige og kompetente og prominente mennesker kunne vært med, og da tenker jeg selvsagt på……bloggere!!!  Det har ikke vært gjort før.  Det vil være ganske så nyskapende, og da er det også svært mange dyktige bloggere og influensere å velge blant.  Noen musikkartister har faktisk takket nei til å delta på “Hver gang vi møtes”, men ville en blogger takket nei til publisitet rundt sin egen blogg?  Utenkelig!  En blogger ville trolig ha solgt familiemedlemmer, om så på billigsalg, for publisitet og oppmerksomhet rundt egen blogg, eventuelt ha kuttet av seg en arm eller en fot, ja, om så gått rundt offentlig i en skjorte i alle mulige farger, med solbriller og bøttehatt!!!

Så da kunne TV2 faktisk ha valgt på øverste hylle blant toppbloggerne for hvem de skulle hatt med.  Da kunne deltakerne ha snakket om livet som blogger, oppturer og nedturer på topplista til blogg.no, og så kunne bloggerne ha skrevet og lest opp med patos egne versjoner av hverandres beste blogginnlegg.  Dette er en fantastisk ide faktisk.  Noen av dere mine kjære lesere bør tipse TV2 om denne ideen, så blir det kanskje innspilling av “Hver gang vi møtes for å blogge” på Kjerringøy til sommeren, eller kanskje på et litt mer urbant og fasjonabelt sted fortrinnsvis, og premiere på tv-skjermen januar 2024.  Men hvilke bloggere burde ha vært med?  Det er mange flinke bloggere og influensere å velge mellom, en hel horde for å si det mildt.  Så jeg tenkte jeg ville komme med noen anbefalinger for å gjøre jobben lettere for TV2, for da slipper man å bruke masse tid og ressurser på utvelgelsesprosssen, men kan bare klikke seg inn på dette blogginnlegget og se hvem de bør invitere med til første sesong av “Hver gang vi møtes for å blogge”.  De må gjerne klikke litt på all den fine reklamen jeg har lagt ut i samme slengen.  Her er mitt forslag til hvem som bør være med i første sesong:)

Bloggdronningen må selvfølgelig være med, selv om hun har gitt seg på blogg.no.  Antakelig ble konkurransen for tøff.  Det blåser hardt på toppene, også høyt der oppe på toppen av topplista til blogg.no.  Men Sophie Elise har holdt på lenge med blogging og tull og tøys, er å regne som en levende legende, og er selvskreven til å være med på første sesong av “Hver gang vi møtes for å blogge”.

Når bloggdronninga Sophie Elise er med, så er det jo helt naturlig at også kongen er med, den fremtidige bloggkongen i egen høye person, altså den o store prominente toppbloggeren som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no, ingen ringere enn kongebloggeren, majesteten med krone, Allan Kristensen!!!  Kan man ha et program som “Hver gang vi møtes for å blogge” uten å ha med den o store prominente.  Det skulle ha tatt seg ut ja.  Nei, selvsagt kan man ikke det.  Allan må være med, for å fortelle om at han har vært nr. 2 på topplista til blogg.no.

Nok en blogglegende i egen høye person.  Kokkejævelen må være med selvfølgelig, den gamle bloggkongen som lenge alltid var nr. 1 på topplista til blogg.no, med titusenvis av sidevisninger hver eneste dag.  Så gav han seg, så kom han tilbake som en litt sånn mytisk skikkelse som er på blogg.no, men uten at det vises at han er der.  Skal tro hvilket blogginnlegg fra allansverden som Kokkejævelen ville laget en egen versjon av og lest opp for seerne.  Jeg tipper på at det blir innlegget med oppskriften på reinbab.

Bloggeren Gry Henriksen deler ut priser i Gryxen Awards, og jeg håper hun synes det er hyggelig at jeg foreslår at hun bør få være med i første sesong av “Hver gang vi møtes for å blogge”.

Bloggeren Kjerringtanker kommenterer ofte blogginnlegg fra de andre toppbloggerne, fra et kjerringperspektiv, og det kan vanke både forbigåelser i stillhet og ris og ros og kongeutnevnelser.  Når Kjerringtanker skal lage sine egne versjoner av de andres blogginnlegg, vil hun nok sikkert velge seg innlegg med matoppskrifter og ukesmenyer.

Det ble mange kvinnelige bloggere her, og nå må vi i likestillingens navn ha med en til mannlig blogger, og det er ikke alltid så lett å finne for det er visst et stort flertall av damer som blogger, men jeg fant en, og jeg fant en høyt der oppe på topplista til blogg.no, ingen ringere enn Bunny, en prominent toppblogger som har flere topplasseringer på topplista til blogg.no enn den o store prominente toppbloggeren himself, og det sier ikke lite.  Bloggen til Bunny er som han selv, rå, smågal og rett fra levra, som han selv sier det.  Det er vel så vidt vi tør å ha han med, men vi får ta sjansen og se hva som skjer.  Det kan bli heftig!

Da er seks o store prominente toppbloggere plukket ut, herunder en bloggerdronning, en fremtidig bloggerkonge og o stor prominent toppblogger som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no, en kokk, en prisutdeler, ei kjerring og en rå og smågal bunny.  For en gjeng!!!  Og enda skal det plukkes ut en siste deltaker….og siste deltaker blir…..

Bloggeren Frodith blir siste deltaker.  Frodith har ofte kommentert blogginnleggene til den fremtidige bloggkongen, og det tyder jo på at hun ofte leser bloggkongens innlegg, og slikt må belønnes.  Frodith blir med i sesong 1 av “Hver gang vi møtes for å blogge”.

Da er alle bloggerne plukket ut, og de som ikke blir med i år, blir kanskje plukket ut til neste år.  Bloggeren Tomsmatprat som har ligget på toppen av topplista til blogg.no fikk ikke plass i år, og det skyldes selvsagt at jeg er umåtelig misunnelig på at han ligger der oppe på toppen med flere titalls tusen sidevisninger hver eneste jæv%&/ dag.  Og så er det nok med en kokk.  Kokkejævelen er jo med i år, og jo flere kokker desto mere søl, så da får Tomsmatprat vente til neste sesong.  Ja, TV2 vil vel neppe ha et program der to kokker driver og diskuterer ingrediensene i viltsausen, og hvor mye som skal være oppi av det ene og det andre.  Det blir litt “smalt”, for de mer spesielt interesserte, og akkurat når det gjelder ingrediensene i viltsausen, så vet sikkert ganske mange at oppskriften på verdens beste viltsaus allerede ligger ute på bloggen min og kan ses hvis du klikker her.

Det holder med en kokk altså, og siden “Hver gang vi møtes for å blogge” skal være et underholdningsprogram og ikke en syklubb, så er ingen “strikkebloggere” tatt med i første sesong , verken Vibbedille, Strikkepiken, Strikkekjerring, strikkejenta og strikkemannen eller hva de nå heter alle strikkebloggerne.  Disse kan heller bli med i tv-programmet “Symesterskapet”, og jeg blir med der jeg også, for jeg kan sy jeg også, og det kan du lese mer om her.

Det hadde vært spennende med “Hver gang vi møtes for å blogge”.  Det er sikkert noen fra TV2 som også leser denne bloggen min, o stor prominent toppblogger som jeg er med masse følgere, så da håper jeg at jeg at TV2 liker ideen min og smeller til med ny forbedret utgave av “Hver gang vi møtes”, og at vi som blir invitert med får beskjed i god tid slik at vi kan legge ukesopphold på Kjerringøy inn i sommerplanene våre.

Ha en fin dag alle sammen:)  Hyggelig at du besøker bloggen min.  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om en bloggers hverdag og utfordringer:  https://allansverden.no/page-23/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Ny robotstøvsuger?  Gå for testvinneren Neatsvor X600 Pro og få rabattkode av meg:  https://allansverden.no/page-47/?pagelayer-live=1

Iviskin IPL G3 fjerner uønsket hårvekst smertefritt ved hjelp av lys.  Les mer på:  https://allansverden.no/page-51/?pagelayer-live=1

Mindre hodepine og bedre søvn med blålysbriller fra Ivieyes.  Les mer på: https://allansverden.no/page-52/?pagelayer-live=1

Benton//Four Reasons//Four Reasons//Four Reasons//Benton//Four Reasons

 

30 kommentarer
    1. Veldig takknemlig for å bli plukket ut selvfølgelig, selv om det mest er på grunn av at jeg kommenterer 😀 Hvis du leser gjennom bloggen min nøye vil du se at jeg kan stille opp med en god del fargerike klær jeg også, og en helsikes mye parykker, tøyrotter, utfordringer og annet som kan skape litt latter. Jeg skulle utfordret disse som er med i programmet til å gjøre ting de neppe har gjort før. Så jeg takker og bukker for å få lov å være med. Dette hadde helt klart blitt et feiende friskt program 😀 Og nå har jeg ikke bare en plass i programmet ditt, men mener jeg fikk en stilling i regjeringen din også? 😀 Nå må jeg vel røkke oppover på blogglisten, tror du ikke? 😀

      1. Det er bare på sin plass at min justis-og beredskapsminister får en plass i programmet ja. Og jeg liker jo fargerike klær, så det er en selvsagt ting at du må være med:)

    2. Interessant tanke! Jeg ville selvsagt stillt opp. Tror jeg. Hvis stedet ikke var så veldig øde. Å bli plassert på en øde øy sammen med både Bunny og Kokkejævel…. Jo, jeg hadde tatt utfordringen

      1. Jeg hadde ikke blitt med. Bare tanken på å befinne meg på samme sted med et voksent menneske som flere ganger daglig i halvannet år systematisk og repetitivt, både i bloggs form og i kommentarfelt, gjorde alt hva det kunne for å bryte et annet menneske, en medblogger, ned, gir meg, over et år etterpå, fortsatt fysisk vondt i både magen og brystet. Hårene reiser seg og kaldsvetten renner nedover ryggen. Gjentatte ganger ba jeg om at denne trakasseringen, denne forkastelige voksne mobbeformen skulle gi seg, men i retur fikk jeg selvsagt bare mer latterliggjøring, mer “satire”, både fra bølla sjøl og mange andre voksne kvinnelige bloggere i kommentarfeltet hennes. Ikke EN eneste av disse ba henne om å stoppe. Husker jeg så for meg hvordan fråden skummet ut av kjeften på dem der de satt og hamret på tastaturet og oppfordret sjefsbølla til å bli stadig drøyere, stadig mer infam, stadig mer ondskapsfull. Så nei, jeg blir altså ikke med.

        1. Jeg hadde blitt med, det hadde vært moro å treffe Kjerringtanker og bien hennes. Hvis hun da ikke plutselig hadde blitt opptatt med å bygge gelender da. Greit å ha noe å støtte seg på. Gjensyn med Vibbedille og Gryende hadde vært kjempemoro. Mange andre her som hadde vært kult å se irl også, inkl Allan himself 😜👍🏾

        2. Det var sterkt å lese det du skriver, og det var leit å lese at du har opplevd dette. Det ante meg vel at det lå noe bak at du ikke hadde bloggen din synlig på nettsida til blogg.no ettersom jeg hadde hørt eller lest et sted at du var tilbake på blogg.no med innlegg av og til. Beklager at jeg dro deg inn i et innlegg med link til noen som du har så negative erfaringer med. Det var ikke min hensikt. Innlegget mitt var ment som en sånn glad-og hyggelig lørdagsgreie, men link til andre bloggere som er litt kjente og/eller som jeg har hatt kontakt med på blogg.no-plattformen. Jeg kom til å ta med deg av den enkle grunn at du jo er kongebloggeren her inne, skriver fantastisk bra og har hatt en veldig spennende og god blogg. Og det er det nok svært mange som er enig med meg i. Lykke til!

      2. Det burde egentlig ikke vært på en øde øy som Kjerringøy. Det kan vel passe for musikere kanskje, men oss blogggere ville vel trivdes bedre på mer fasjonable og urbane steder!

        1. Tusen takk! Og takk til deg også, det var du som satte meg på sporet! Da håper jeg at vi ser både deg og TV2 på bloggtreffet i Trondheim! 🙂

    3. Veldig bra. Måtte klikke meg innpå her. Hørtes spennende ut. Og vart ikke skuffa. Mange fine kandidater. Dette hadde nok blitt et heidundrendes bloggtreff, og bra TV😂

    4. Hehe…
      Jeg skal gjerne se på, jeg.🤗👍🏻
      Men jeg tror du går glipp av noe hvis du skal plassere alle oss sy- og strikkekjerringer i et syprogram….🤪
      Da kan det fort skje det samme som med Hver gang vi møtes, vet du.😜

      1. Det trenges nok enda flere strikkebloggere om det skal bli mange sesonger av et syprogram – jeg har forresten en gang laget et sy-innlegg, men det er nok litt for “tynt” til at jeg kunne ha blitt med hehe

        1. Jeg synes det så riktig så bra ut, så jeg synes du skal melde deg på og ta en for laget og representere bloggerne i Det Store Symesterskapet.🪡🧵👏🏻🤪

    5. Fantabulastisk idé, Allan! 😀 Vi kan jo invitere TV2 til en idémyldring om konseptet på treffet i Trondheim til våren. Hva tror du?

        1. Tipser du tv2 om våre fantastiske idèer? Så kan de velge å vrake om de velger min eller din idè til slutt 🙂

          1. Takk for info. om dato. Jeg skal sette det inn i kalenderen og se hva jeg kan få til:) Bobilen Bob kunne sikkert hatt lyst på en tur, men spørs om han klarer å kjøre så langt og fort for en (utvidet) helg, men jeg får se. Ha en fin dag:)

            1. Det blir treff i Trondheim helgen 3. – 4. juni 🙂 Du kan kontakte Kari til kode for rabatt på hotellrom dersom du trenger det? Eller evt at du tar bobilen på tur? Oppdatert info finner du på Kari sin blogg 🙂

            2. Ja, første helg i juni. Noen kommer fredag, andre lørdag. Det blir “program” fra lørdag til søndag. Mye gøy! 😀

    6. Kari kom opp med en veldig bra tittel synes jeg: “HVER GANG VI BLOGGES”. Hva tenker du Allan? Vi kan jo også kontakte en konkurrent av TV2 med våre forslag til en ny tvist på eksisterende program. Eller andre kanaler?

    7. Takk! Jeg har laget et blogginnlegg i dag der jeg trenger litt hjelp med tekst av dere medbloggere som skal på treff og ellers av de andre bloggerne også 🙂 Du må gjerne linke om dette innlegget mitt der jeg trenger hjelp av medbloggere med tekst i ett av dine innlegg fremover. Håper vi ser deg også i Trondheim 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg