Kan Allan sy?

GASP//GASP//GASP//ICANIWILL

I dag skal jeg skryte litt av meg selv.  Jeg har sydd.  Med nål og tråd!  Jeg fikset det!  Imponerende!  Hva får han vel ikke til denne bloggeren som har vært nr. 8 på topplista til blogg.no hele to ganger?  Han syr, med nål og tråd.  Dæven altså!!!  Jeg er ganske så fornøyd med meg selv, så fornøyd at jeg tenkte jeg skulle bare skryte litt av meg selv på bloggen i dag.  Ja, som dere skjønner så var jeg litt tom for ideer i dag altså.  Fant liksom ikke ut helt hva jeg skulle blogge om, og noe måtte det jo nesten bli, så da ble det rett og slett litt selvskryt om mine syferdigheter.

Jeg var jo en tur i bobilen i går og ordnet klærne mine, som jo alltid ligger klare til tur, og det kan du jo lese mer om her, men til min forferdelse oppdaget jeg det forferdelige som hadde skjedd.  Bobilbuksa mi hadde fått et hull i skrittet!!!  Et stort hull!  Selveste bobilbuksa som har vært med på så mange turer, blitt dekorert av datter, og som ellers er så praktisk å bruke både til hverdag og fest, i kombinasjon med de fargerike regnbue-crocsene mine.  Og hva gjør en blogger som har vært nr. 8 på topplista til blogg.no når bobilbuksa er utslitt?  Kjøper han en ny fra nettbutikken til Diesel, Ralph Lauren eller Gucci?  Blogger som jeg jo er ville jeg nok normalt sett ha gjort det, kastet buksa altså da hvis den var utslitt, og kjøpt ny, fortrinnsvis fra Gucci, men for bobilbuksa må det nesten gjøres unntak.  Datter har jo laget illustrasjoner på buksa, den har nesten legendestatus i allansverden, så jeg hadde ikke hjerte til å kaste den.  Jeg måtte få den reparert.  Jeg måtte finne frem syskrinet…

Jeg strevde først litt med å finne ut hvordan man åpnet syskrinet.  Jeg driver jo ikke og åpner syskrin i det daglige for å si det sånn, så det tok litt tid, men etterhvert så fant jeg ut at det var bare å løfte opp lokket.  Og der åpenbarte seg et for meg nytt univers av nåler, tråder, dingser og dingsebomser, men jeg fant raskt frem til en nål og en tråd, fikk tredd tråden gjennom nåla, og så satte jeg i gang…..med å sy.

Og jeg klarte å tette hullet ved å sy en lapp jeg fant over hullet i skrittet.  Jeg må si meg kjempefornøyd med resultatet.  Buksa er reparert, og den ser kjempefin ut og er klar for nye bobileventyr!  Sjekk ut!  Kanskje tar jeg på meg sy-oppdrag for andre, eller melder meg på “Symesterskapet” på tv?

Du må gjerne bare ta kontakt hvis du har noe klær med hull liggende som du trenger hjelp til å få sydd.  Jeg kan sikkert hjelpe:)

Ja, det får være nok tull og tøys for i dag.  Det blir mer tull og tøys og visvas i morgen, ja, sånn til de grader også da:)

Ha en fin dag alle sammen!  Takk for at du besøker bloggen min:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Kevin Murphy//Kérastase//Toppik//Clarins

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg