Jeg avslører hvilket parti jeg skal stemme på!

Reklame | Iviskin, Neatsvor og Bubbleroom

I dag skal det handle om politikk i allansverden.  Ja, du leste rett.  Jeg skriver det en gang til i tilfelle det var noen som trodde de leste feil.  Det skal handle om politikk!!!  Endelig skal jeg blogge om noe helt annet enn fjas!  Og da blir det politikk!  Litt av et sprang i innhold på bloggen min, fra rent fjas til politikk.  Jeg vil tro dere ble overrasket nå kjære blogglesere.  Den o store skal altså legge fra seg fjaset og si noe om politikk, som jo er seriøse saker og ting og noe helt annet enn fjas.  Kan jeg virkelig klare det?  Å blogge om politikk uten å fjase det til?  Tja, jeg skal i alle fall gi det et forsøk.  Og jeg skal gi det et forsøk nettopp nå siden det jo snart er kommune-og fylkestingsvalg, og vi alle sammen, vanlige folk og prominente toppbloggere, alle som en skal vi nå straks gå til valgurnene og stemme over hvem vi ønsker skal drive på med å styre og stell og bestemme litt rundt om i kommunene og fylkene våre.  Mandag 11. september er vel selve valgdagen.  Da stenger vel etterhvert alle valglokalene ut på kvelden en gang og oppgjørets lokalpolitiske time vil komme!  Det blir nok et spennende valg i mange kommuner rundt omkring:)

Det er dog ikke alltid så lett å vite hvem man skal stemme på.  Det er mange partier å velge mellom, alt fra partiet Rødt helt på venstresiden av politikken og til Fremskrittspartiet som er vanlig å plassere lengst til høyre.  Og nå er det sikkert mange som lurer på hva han vil stemme på, den o store prominente toppbloggeren og fremtidige bloggkongen som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no og som har vunnet pris i Gryxen Awards både i 2021 og 2022.  Hvilket parti stemmer egentlig en prominent toppblogger på?  Ja, det skal dere faktisk få vite i dag!  Det er ikke nødvendigvis lett å bestemme seg for politisk parti, og kanskje heller ikke for en prominent toppblogger.  Man skal antakelig likevel være glad at man ikke er amerikaner og skulle finne sitt politiske parti i Norge, for det man er vant til fra “over there” er jo “Demokratene” som ligger et godt stykke enda lenger til høyre for Fremskrittspartiet, og så “Republikanerne” som igjen ligger enda lenger til høyre for Demokratene igjen hva gjelder økonomisk politikk og privatisering og statlig styring og liberalisering av markedskrefter og denslags seriøse saker og ting.  Sånn sett har vi vel ikke noe parti hos oss som amerikanere flest vil føle det naturlig å sokne til etter hva de er vant til hjemmefra.  Det er dog enklere å velge sitt parti når en er o stor prominent toppblogger og fremtidig bloggkonge, for en er tross alt vokst opp innenfor en norsk partipolitisk tradisjon, og det kan være at man finner et eller annet å stemme på blant alle partiene som befinner seg på den politiske skala fra Rødt til Fremskrittspartiet.

Ok, nok tørrprat om alt og ingenting.  Hva skal så den o store stemme på i kommunevalget?  Jeg må skuffe toppbloggeren Kjerringtanker som også er lokalpolitiker for partiet Rødt!  Jeg blir ikke med i den røde horde og kommer altså ikke til å stemme Rødt!  Jeg vil ikke ha noen væpnet revolusjon der det skal fare fram en masse proletarer med røde faner og hammer og sigd og konfiskere alt vårt borgerlige gods, alt fra hus og hytter og bil til andre borgerlige luksusartikler.  Dette må vi få satt en stopper for.  De begynte på Gardermoen i sommer, med å samle inn eksklusive solbriller, men vårt borgerlige politikorps fikk heldigvis satt en stopper for dette spede forsøket på å begynne med å konfiskere litt borgerlig smågods!  Og takk og pris for det!  Jeg vil ikke ha revolusjon.  Jeg synes kjerringa er litt skummel.  Jeg håper ikke hun får så altfor mange stemmer.  Hun kan vel få noen slik at hun ikke blir så veldig lei seg, men ikke så mange at det blir revolusjon;)

Så blir det altså ikke partiet Rødt.  Og det kan det vel heller ikke bli uansett for jeg tror ikke de stiller liste her ved kommunevalget i Bardu.  De har nok gitt opp oss Bardudøler.  Vi vil ha ting slik de er, i alle fall ikke så store endringer.  Under Bardumartna’n nå i slutten av august hadde forresten alle de politiske partiene i Bardu stand, og det var politisk debatt med de lokale ordførerkandidatene fra de forskjellige partiene.  Og det var etter Bardumartna’n jeg bestemte meg for hvem som får min stemme under kommunevalget!  For jeg gikk meg en tur rundt på de ulike standene til partiene og fikk da klarhet i hvem som bør få min stemme.  Jeg synes det var en lur måte å gjøre det på, langt bedre enn å ta slike valgomater på nettet rundt omkring, der man etter å ha svart på spørsmål og oppgitt hvilke saker og ting som er viktige for en, ender opp med at det partiet som ligger ens hjerte nærmest er…… Kristelig Folkeparti!!  De fleste havner der til sin store forferdelse, sikkert Jonas Gahr Støre også om han hadde tatt en valgomat, og der vil vi vel ikke havne?  Nei, det vil vi ikke!  Så da oppsøker jeg heller en politisk stand eller flere på Bardumartna’n og gjør meg opp mening deretter.  

På hver stand på Bardumartna’n ble det servert et eller annet, partiprogram, kaffe og kanskje noe annet, men her var det noen som skilte seg ut, i positiv retning, for å si det mildt.  Ingen serverte rent valgflesk rett fra grillen, men Senterpartiet disket opp med kaffe og kaker.  Kakene virket å være hjemmebakte og var for så vidt ganske gode.  Jeg likte Senterpartiet.  Standen til Venstre og SV kan jeg ikke huske at jeg var innom, og det er kanskje like greit, for jeg lot meg sånn til de grader begeistre for standen til et helt annet parti.  Fremskrittspartiet smelte til med kaffe og partiprogram.  Det var hyggelig det, men det var kanskje litt beskjedent.  Jeg hadde kanskje forventet noe mer!  Arbeiderpartiet slo til med kaffe og såpeboblemaskin!  Altså man kunne nyte en kopp kaffe mens man dro i gang en såpeboblemaskin som sprutet ut masse såpebobler. Vel, jeg tror jeg forstår hvorfor Arbeiderpartiet sliter litt nå for tiden.  Så besøker jeg Høyres stand, og hva møter meg der…?  Dette…..

En ren visuell kakafoni av stæsj!!!  Det bokstavelig koker av saker og ting og stæsj!  Her er drops, potetgull, miljøriktige handlenett, buttons, blyanter, ballonger, buff, såpebobler og jammen tror jeg det var noe annet rart der også.  Og man kunne bare forsynes seg av hva man måtte behage.  Jeg grabber til meg litt av hvert, drops….

Og det er gode drops, sånn Skittles-drops i ulike farger, ikke bare blå, men andre farger også.  Og dropsene er gode!!!  Jeg begynner for alvor å få øynene opp for Høyre.

Og enda har jeg ikke smakt på potetgullet til Høyre, såkalt “Høyregull”.  Jeg tar av meg solbrillene, legger de litt sånn diskret i veska og gjør meg klar for å smake på dette Høyre-potetgullet…

Og potetgullet er godt.  Det smaker ikke pepperkaker eller tare, ej heller appelsin-og sjokolade, og jeg liker at det ikke smaker noe sånt.  Det smaker derimot noe så enkelt som salt, og det er egentlig helt greit.  “Høyregull” er godt!  Jeg er overbevist.  Gode drops og potetgull.  Det må nesten bli Høyre.  Og om jeg ikke allerede er overbevist, blir jeg i alle fall overbevist etter å ha hørt den politiske debatten på Bardumartnan med alle ordførerkandidatene.  Høyres ordførerkandidat avslutter med å love at han skal si ja til det han kan si ja til, og si nei til det han må si nei til.  Det er en fornuftig pragmatisk holdning som er fin å ha i lokalpolitikken vil jeg tenke, der jeg vil ha folk som finner gode praktiske løsninger på lokale utfordringer uten at man på død og liv skal henge seg opp i alle mulige slags ideologiske bindinger.  Jeg liker tanken med å si ja til det man kan si ja til og si nei til det man må si nei til!  Får Høyre ordføreren skal jeg umiddelbart troppe opp og høre om ikke jeg kan få bli kommuneblogger, altså få kommunal lønn for å drive på med bloggingen siden jeg jo har framsnakket Bardu på noen blogginnlegg, på ca. 14 av mine ca. 700 blogginnlegg siden jeg startet med dette fjaset for snart to år siden.  Må man si nei til dette?  Kan man si ja til det?  Jeg vil tenke at man kan si ja til at Bardu får sin egen kommuneblogger!  Man må ikke nødvendigvis si nei til det.  Man kan heller si nei til andre rare ting, og det er sikkert nok av det:)

Godt valg alle sammen!

Ha en fin dag:)  Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk.  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Bloggerfruen anbefaler alle som ønsker å fjerne uønsket hårvekst å skaffe seg en hårfjerner fra Iviskin.  Iviskin IPL G3 er best i test hos Forbrukerliv og Getfitness.   Den er rangert som nr. 1 mest populære hos Prisguiden under kategorien “Hårfjerner med lys & IPL Hårfjerner”.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Iviskin-butikken.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.   Du kan lese mer om Iviskin IPL G3 både her og der.

Skaff deg den beste robotstøvsugeren på markedet, Neatsvor X600 Pro, best i test hos TekguideHjem og hageForbrukerlivBeste.no og Side2.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Neatsvor-butikken.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.  Hvis du vil, kan du lese mer om Neatsvor X600 Pro her eller der.

Jeans til henne, fra Bubbleroom:

Betsy Mid Rise Loose, fra Tommy Jeans:  https://bubbleroom.mtpc.se/3633883

Moxy Straight, fra Dr. Denim:  https://bubbleroom.mtpc.se/3633886

Dixy Straight, fra Dr. Denim:  https://bubbleroom.mtpc.se/3633888

Bianca Superstretch, Bubbleroom:  https://bubbleroom.mtpc.se/3633892

Authentic Bootcut Jeans, fra Calvin Klein:  https://bubbleroom.mtpc.se/3633895

 

 

2 kommentarer
    1. Herlig! I dag ble det høytlesing av blogginnlegget ditt for Gamle Gubben Grå.
      Jeg er helt enig med deg i at dropsen til Høyre er god. Jeg fikk en eske i fødselsdagsgave av Høyres ordførerkandidat her i kommunen, Runar. Potetgullet har jeg ikke smakt på, men de har solbriller – og de har jeg så lyst til å knabbe et par av..
      Du har helt rett. Rødt stiller dessverre ikke liste i Bardu. Men du kan stemme på Rødt ved fylkestingsvalget. Vi er ikke så farlige som vi kanskje virker. Væpna revolusjon tok vi ut av partiprogrammet for en del år siden. Og det der med de solbrillene på Gardemoen …. Vel nyforelska menn i 40-årskrisa gjør mye rart. Det var så dust som det går an å bli.
      Vi har ikke så mye stasj som Høyre. Ikke karameller som SV. Ikke vafler med logo som Frp. Men vi har tannbørster!!!!
      For meg er det viktigste at folk bruker stemmeretten sin, Så en stemme til Høyre er bedre enn å ikke stemme.
      Og ja, etter den lovnaden til Høyre sin ordførerkandidat synes jeg du bør få bli kommune-blogger hvis han blir ordfører. Si fra hvis du får det til, for da tropper jeg opp hos vår ordfører og krever det samme.

      Godt valg!

      1. Takk for hyggelige ord! Det er egentlig en fin ting av Rødt å dele ut tannbørster, for dere har vel en sak som går på dette med gratis tannbehandling for folk om jeg ikke tar feil, og det er jammen en sak som jeg støtter, for det er jo så dyrt å gå til tannlege at mange rett og slett ikke har råd til det! Mye “bra” mennesker i Rødt med et sosialt engasjement som vil det beste for folk flest, og det er virkelig flott:) Lykke til med valget! Kanskje blir vi kommunebloggere begge to etter valget (hehe)!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg