Toppbloggeren har vært på Bardumartna’n i helga!!!

Reklame | Gina Tricot, Elskling.no og Tanrevel

Bardumartna’n er over for denne gang, og i dagens innlegg i allansverden skal jeg oppsummere martnan sett fra en prominent toppbloggers perspektiv.  Det må jo nesten bli slik all den tid det er prominent toppblogger jeg jo er, og all den tid det faktisk er jeg som skal gi en liten oppsummering av årets Bardumartna.  Så da blir det slik!  Det blir på min måte – it’s my way or the highway!!

Bardumartna’n startet jo på fredag, og da jeg så på programmet for martnan så innså jeg at vi ville komme til å få en spennende helg foran oss, og programmet for martnan det kan du forresten lese her.  Jeg jublet vilt og hemningsløst i bilen på vei hjem fra jobb fredag ettermiddag i vissheten om at helga stod for tur, uten jobb og slit og styr, og jeg tok meg så en tur ned på martnan som alt var godt i gang!  Og for et vær!  Sol og varmt, siste helga i august.  Slikt er det ikke hvert år, og det skal værgudene vite, og det vet de nok også veldig godt.  Og sola og det fine været holdt seg hele helga gjennom:)

Moteshow inne i martnateltet fredag ettermiddag.  Det var masse fine klær fra de lokale klesbutikkene, og hvis du klikker her, så kan du se hva slags klesbutikker og andre butikker som finnes i bygdebyen Bardu, og det er faktisk mye forskjellig.  Jeg var egentlig på utkikk etter noe fint og svindyrt fra Gucci, men slikt var det jo ikke noe av på moteshowet, så da satte jeg meg like så godt litt bak i martnateltet og fulgte ikke såååå nøye med.

Så var det fest i teltet både fredag og lørdag, men jeg var naturlig nok ikke med på festen.  Sømmer det seg en o stor prominent toppblogger og fremtidig bloggkonge og drive og feste i et telt?  Nei!!!  En o stor prominent toppblogger og fremtidig bloggkonge som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no og som har vunnet pris i Gryxen Awards både i 2021 og 2022 fester ikke telt.  Han fester på litt mer sånne fasjonable steder – ikke i telt!  Og om jeg hadde vært på fest i telt, så er ikke det noe jeg ville ha snakket høyt om, og ikke sagt at jeg hadde gjort på bloggen min i alle fall.  Tenk om Sophie Elise og Fotballfruen fikk vite at den o store hadde vært på fest i et telt!!!  Vi lar det ligge, sier ikke mer om det.

Lørdag var nok en dag på Bardumartnan og man våknet og var vel litt sliten etter alle inntrykkene fra fredagens martnaopplevelser.  Men det gikk seg til:)  Masse spennende produkter i bodene på martnan.

Og viktigst selvsagt var det at spekepølseselgerne hadde meldt sin ankomst…

Ellers var det masse flotte hatter å få kjøpt.  Jeg hadde lyst på en hatt, men bloggerfruen har trekjevle og mener jeg har nok hatter, og det kan hun kanskje ha rett i, og det kan du lese mer om her.  Dessverre var det ingen som solgte solbriller.  Det var synd, for jeg hadde hatt lyst til å få skaffet meg et par fine, moteriktige solbriller, men jeg får da bare nøye meg med de jeg allerede har skaffet meg.

Denne kunne jeg hatt lyst på, å få skaffet meg tønnebadstu.  Flott sak!  Veldig stor!! Kanskje neste gang…

En tur innom teltet for en kaffe og en vaffel…

Det nærmer seg jo kommune og fylkestingsvalg, og representanter fra de ulike lokale politiske partiene var selvsagt på plass for å fiske stemmer.  Vi velgere ble fristet med litt forskjellig på de ulike standene.  Ingen grillet og serverte rent valgflesk, men Senterpartiet serverte kaker, Arbeiderpartiet smelte til med kaffe og såpeboblemaskin, Venstre fant jeg ikke, Fremskrittspartiet serverte kaffe og partiprogram og Høyre kunne tilby drops, potetgull, miljøriktige handlenett, buttons, blyanter, ballonger, buff, såpebobler og kanskje var det noe mer der.  Det kan bli at jeg stemmer Høyre i år, men jeg må tenke litt mer før jeg bestemmer meg:)

Så var det klart for litt mat på martnan.  Og jeg gikk for reinkjøtt i pita.  Fantastisk godt!!

Flott vær hele lørdagen og flott vær hele søndagen, som allerede nevnt.  Jeg tror nok UL Viking som arrangerer Bardumartnan er fornøyd med arrangementet – var veldig mange besøkende og salget gikk nok veldig bra i finværet.

Så var det søndag, martnaens siste dag.  Og klassen til bloggerdatter ordnet til leker til ungene på martnaen, det var bokskasting, lykkehjul, natursti og ansiktsmaling.

Det var masse unger som oppsøkte lekene.  Og mange ville også bli malt i ansiktet som spiderman, sommerfugl, tiger og så videre.  Eller sjørøver!!! 

Søndag fikk bloggerfruen også plutselig trang for å gå litt for seg selv og se på martnan uten meg etter at jeg hadde vært borte hos bloggerdatter og sett hvordan det gikk med ansiktsmalingen.  Ja, hun er litt rar av og til bloggerfruen!!!

Jeg tok meg en tur innom Duttas smultringer og kjøpte….smultringer.  Jeg kom som ansiktsmalt pirat og måtte likevel betale for smultringene.  Det er litt rart.  Pirater pleier vel ikke å betale for seg.  De bare tar og røver saltmat og søtmat og penger og gull, men tidene forandrer seg åpenbart, og jeg ble pent nødt til å betale for meg.  Jeg gikk nå ellers rundt og kikket på martnan før stengetid.  Jeg tok meg en ny runde for å se om det ikke var noen som solgte solbriller, men dessverre ingen var å se:)

Så var det etterhvert slutt på årets Bardumartna.  All good things must come to an end, også Bardumartna’n. Trivelig helg i Bardu:) Ny martna neste år;)

Ha en fin dag:)  Takk for at du besøker bloggen min:)  Velkommen tilbake!

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Les blogginnlegg om Bardu:  https://allansverden.no/page-45/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Få litt brunfarge!  Prøv selvbruning uten å utsette deg for de farlige UV-strålene.  Test ut Tanrevel Pro.  Nå på tilbud 974.- (før 1299.-).  Se:  https://c.mtpc.se/tags/link/2935837

Klikk her for å sammenligne strømpriser fra alle strømleverandører i Norge og bytt strømavtale enkelt og kostnadsfritt.  Strømkalkulatoren elskling.no hjelper deg å finne den strømavtalen som passer akkurat deg best.

Sjekk supertilbud!  70%!!  Lekker skjortejakke fra Gina Tricot.  Før kr. 499.-, nå kr. 149,70.

 

2 kommentarer
    1. Tusen takk for flott rapport om martna`n. Koselige bilder. Det var jo flott at været var på topp og at allan`s (alles) hjerte gledet seg.<3 Ha ei trivelig uke.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg