Gratulerer med dagen Bardu!

Reklame | Gymgrossisten, Lyko, Elskling.no og Tannrevel

GASP//ICANIWILL//GASP//ICANIWILL

I dag skal det handle om Bardu i allansverden.  Bardu er en liten bygdeby oppe i Troms, eller gokk som det vel også heter i litt finere bloggerkretser der sørpå.  Det er faktisk store dager for Bardu for tiden, sånn til de grader store dager.  Det er virkelig mye positivt som skjer, og det er absolutt på sin plass rett og slett bare å gratulere Bardu med dagen som nå er, dagene som kommer, og alt som måtte være i vente.

Mange har vel vært klar over at lille Bardu har hatt en o stor prominent toppblogger og fremtidig bloggkonge blant sine innbyggere, ingen ringere enn bloggeren som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no, altså meg selv.  Og da føyer jeg meg jo bare inn i rekken av kjente Bardudøler som har gjort seg gjeldende utenfor kommunens grenser og blitt allment kjent for det fleste.  Her kan nevnes kombinertløpere Fred Børre Lundberg (gift med Marit Bjørgen) og Kristian Hammer, skiløper og ordfører Toralf Heimdal, håndballspiller Lars Erik Bjørnsen, svømmer Conny Furuhovde, styrkeløftere Øyvind Bjørnsen og Per Kristian Simonsen, tidligere sykehusdirektør Tor Ingebrigtsen, bloggerfruen Camilla Kristensen, programleder Fredrik Solvang, direktør Olav Fjell, bloggerhund Picasso Kristensen og bloggerkatt Felix Askeladden, for å nevne noen, og beklager til dere prominente Bardudøler som jeg må ha glemt å nevne farten, men som sikkert også burde vært nevnt, og det er sikkert mange av dere ca. 4.000 Bardu-innbyggere som nå føler seg oversett, men husk at de siste skal en gang bli de første, om det kan være noen trøst, og det må det nesten bare være.

Det er vel forresten nesten utrolig at det kan komme så mange prominente mennesker fra noen av de husene som kan skimtes der oppe på bildet mot venstre mellom all skogen og alle fjellene.  Men det gjør det altså, og det er jammen ikke verst for et liten bygdeby å kunne fostre så mange prominente mennesker, ja, til og med en bloggkonge!!!  Jeg kunne kanskje benytte anledningen til å presisere at det vi ser til venstre der oppe på bildet er egentlig Setermoen, “sentrum” i Bardu kommune, mens Bardufoss, som sikkert mange har hørt om, ikke er det samme som Bardu, men er derimot “byen” i nabokommunen Målselv, hvis det var noen som klarte å henge med på den forklaringen.  Ja, man kan sikkert ha et godt liv selv om man ikke hang helt med på hva som var hvor og hva som er hva blant Bardu og Målselv og Setermoen og Bardufoss.

Det skjer altså mange positive ting i Bardu for tiden, som allerede nevnt.  Det har kommet ny grunnskole, Bardu skole og kulturarena, trolig en av Norges fineste, best utstyrte, dyreste og mest moderne skoler.  Bardu har et rikt kulturliv, det er gode muligheter for å drive ulike former for idrett, sommer som vinter, fine skiløyper, slalåmbakke og så videre og så videre.  Og det er selvsagt et eldorado for den som liker friluftsliv med Altevatn og Rohkunborri nasjonalpark.

Butikker finnes også her midt inni all skogen, Rema 1000, Coop Extra, søndagsåpen Bunnpris-butikk og internasjonal matbutikk, Asmara Hub.  Her er også Elon-butikk med masse elektronikk og denslags, og ikke minst Europris-butikk der man får kjøpt alt det man ikke finner på de andre butikkene.

Det er ellers blitt en god del flotte kafeer og spisesteder i Bardu.  Slikt følger gjerne med når et sted blir kjent som hjemstedet til en stor prominent toppblogger, en bloggkonge, for toppbloggere er jo gjerne urbane og liker å gå ut på kafe og spise, tror jeg.  Man kan velge mellom flere steder hvis man vil gå ut og spise i Bardu, for eksempel Trollstua restaurant på Bardu Hotell, C Kafe på Domus senter, Skafferiet Bardu, Joker’n pizza, Toyes thaimat, Stallo burgerbar, Vinbanken og Patricias.  Og på Stines lykkerom og Magma Fashion kan bloggerfruen kjøpe siste mote fra Paris, jeg også, mens man kan gå til Duoklipp, Rons Salong eller Luggen hvis man vil klippe seg og få en litt ny look, eller besøke skjønnhetssalongen Frøken Vipp hvis man vil gjøre seg litt mer vakker, for de som ikke er helt perfekt fra naturens side.  Jeg har forresten aldri vært inne på Frøken Vipp.

Jeg må innrømme at det er sjelden jeg går inn på Lille Patina, mye garn, blomster og interiør, men bloggerfruen vanker hit ofte.  Sporty som jeg liker å skryte over at jeg er når jeg legger ut bilde på facebook hvis jeg har bedrevet en fysisk utskeielse, så hender det at jeg tar turen innom Helge på Bardu Sport eller Sport 1 Bardu på Domus Senter, sånn for syns skyld.

Ja, man finner egentlig det meste av det man trenger langt inne i skogen i gokk, og her finner man jo også bjørn, jerv, rev, elg og andre rare dyr, og noen av disse kan man jo ta nærmere i øyesyn i Polar Park, verdens nordligste dyrepark.

Bardu har mange bra ting ved seg, og det er det kanskje ikke alle som vet, men nå som jeg har nevnt noe av av det Bardu har, så vet kanskje flere det, og så har jeg jammen fått laget et blogginnlegg i dag også.  Og ikke nok med det.  Jeg tenkte jeg ville slå et slag for Bardu, og det skal jeg gjøre til gangs.  Jeg skal nemlig komme med en fantastisk nyhet for Bardu, dets innbyggere, næringslivet, kommunen, hele røkla, og det er bare å gratulere Bardu med dagen, for på denne dagen har store ting skjedd…..Bardu har…….trommehvirvel…..trommehvirvel……fått sin egen side inne på oversikten over blogginnlegg på allansverden.no!!!!!

For inne på “blogging” på allansverden.no ligger nå nemlig en egen side med oversikt toppbloggerens blogginnlegg som omhandler Bardu.  Det er mildest talt helt aldeles utrolig, for å si det litt nøkternt!   Tenk at bygdebyen Bardu er representert med egen side på den o store toppbloggerens egen hjemmeside, og her er så da selveste Bardu-sida:  https://allansverden.no/page-45/?pagelayer-live=1

For en ære for en liten bygdeby oppe i Nord-Norge!!!  Og man kan vel bare spekulere i hvor mye det vil betyr for kommunen, næringslivet, turisme og fremtidsoptimisme når en helt vanlig bygdeby blir plassert på bloggerkartet på denne måten;)  På denne Bardu-sida kan man for eksempel lese om tur til Sjupynten eller besøk på Stallo burgerbar, innlegg med sedvanlig høy språklig og litterær kvalitet, og flere innlegg kommer sikkert etterhvert senere hvis jeg ikke har noen ting som helst annet å blogge om enn en handletur på rema eller Asmara Hub, eller et besøk på Domus senter.  Nå kan dere rope hurraaaaaa i Bardu, opptil mange ganger.  Heis også flagget, sprett champagnen og gratuler hverandre med dagen.  Det er bare å starte feiringen!!!  Er dette starten på en ytterligere ny “boom” for Bardu nå som alle bloggleserne mine blir gjort kjent med Bardu.  Blir det enda mer tilflytting?  Flere arbeidsplasser?  Høyere boligpriser?  Ja, med vekst kan det kanskje bli høyere boligpriser, slik at jeg da kan selge bloggervillaen for 25 millioner, flytte fra skogen til Oslo og kjøpe en penthouse-leilighet i Bjørvika eller Aker Brygge, eller en villa på Frogner og menge meg rosabloggerne på de røde løperne der jeg jo egentlig hører hjemme:)

Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk!  Velkommen tilbake en annen gang:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Klikk her for å sammenligne strømpriser fra alle strømleverandører i Norge og bytt strømavtale enkelt og kostnadsfritt.  Strømkalkulatoren elskling.no hjelper deg å finne den strømavtalen som passer akkurat deg best.

Få litt brunfarge!  Prøv selvbruning uten å utsette deg for de farlige UV-strålene.  Test ut Tannrevel Pro.  Nå på tilbud 974.- (før 1299.-).  Se:  https://c.mtpc.se/tags/link/2935837

 

Braun//Remington//Kevin Murphy//Sebastian Professional

4 kommentarer
    1. Var innom Bardufoss i 88 da jeg hadde sommerferien min på Skjold. (Lang historie) Skjønner at det er nabokommunen. Tror bussen som bragte meg til Bardufoss stoppet på Setermoen på veien fra Fauske.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg