Hvor kan man dra på skiferie?

Reklame | Gymgrossisten, Tannrevel, Lindex, Elskling.no

ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL

Det er vinter og snø.  Det nærmer seg vinterferie for noen og etterhvert påske, og noen ser seg kanskje om etter et sted de skal dra på skiferie til.  Og da skal dere få noen tips, av den o store prominente toppbloggeren himself, og fremtidige bloggkonge.  For jeg tenkte nemlig at jeg ville blogge litt om skisteder i dag, dit man kan reise hvis man vil ha snø og gode forhold for å gå på ski, enten bortover eller nedover eller begge deler.  

Siden jeg jo bor i Bardu, som jeg er et gedigent snøhelv%&/ på vinterstid, med nok snø så det holder, og det sånn til de grader også, kan jeg begynne med anbefale skiferie i Bardu.  Her er flotte forhold for å gå på ski bortover og nedover og oppover og langsetter og i det hele tatt.  Og liker man ellers å måke snø, er det bare å komme på besøk til den o store prominente toppbloggeren og fremtidige bloggkonge, så har han sikkert litt gårdsplass, en trapp eller et tak eller to som gjerne kan måkes.

Siden vi åpenbart av og til synes det kan bli litt lite snø i Bardu, har vi en hytteleilighet oppe i Målselv Fjellandsby der det oftest er enda mer snø, og der man således også kan gå på ski, både nedover, bortover og for den saks skyld oppover, hvis man har litt sånn spesielle lyster og preferanser.  Klikk her hvis du vil lese mer om de ulike bakkene og løypene i Målselv Fjellandsby.  Og skulle du ha lyst til besøke fjellandsbyen og legge skiferien hit, kan vi la oss overtale til å leie ut hytteleiligheta vår Penthouse Månetoppen 38D mot at du betaler oss svinmasse penger for å få leie, men du da igjen kan bo som den o store prominente toppbloggeren og fremtidig bloggkonge.  Klikk her for mer info om utleie av Penthouse Månetoppen 38d.  

Utover Bardu og Målselv Fjellandsby så finnes masse andre steder dit man kan reise på skiferie, Narvik, Geilo, Hemsedal, Trysil og så videre og så videre.  Og vil man til utlandet, er det jo flott i Alpene har jeg hørt,  Masse fine skisteder med masse snø.  Usikker på om det er like mye snø som i Bardu, men jeg tror det holder for en fin skiferie likevel.  

Ta en kikk på skistedene under, spritet opp med flotte blikkskilt hentet fra Månetoppen.  Flotte skisteder i Alpene.  Bare å klikk på navnene, så får du mer info om stedene, løypene og afterski-fasilitetene.  Men pass på å klikke på “Anton aus Tirol” først, så kan du høre på litt “apres-ski”-musikk fra alpene for å komme i skiferie-modus.  Og har du forresten lyst til å se lista med de 10 beste afterski-låtene, kan du klikke her.

Garmisch Partenkirchen, Tyskland

Chamonix, Frankrike

Megeve, Frankrike

Arlberg, Østerrike

Zermatt, Sveits

Wengen, Sveits

Davos, Sveits

Cortina d’Ampezzo, Italia

Kitzbuhl, Østerrike

Grenoble, Frankrike

St. Anton, Østerrike

St. Moritz, Sveits

Semmering, Østerrike

Så er jeg selvsagt spent på om folket vil like dette blogginnlegget om skisteder.  Hvis jeg havner over bloggeren Kjerringtanker på dagens toppliste til blogg.no, må jeg regne med at kjerringa, som hun selv omtaler seg, kommenterer og anmelder dette blogginnlegget, for kjerringa kommenterer de andre toppbloggerne fra et kjerringperspektiv, og jeg er selvsagt spent på “dommen”.  Havner jeg høyt på topplista frykter jeg kjerringas vrede og kritisk skarpe penn, for jeg har forstått at hun ikke er så glad i gå på ski, og tror kanskje ikke heller at hun er på jakt etter skiferiested i Alpene.  Men da kan kjerringa heller kanskje ha lyst til å lese blogginnlegg om sying og håndarbeid.  Mange kjerringer liker vel denslags innbiller jeg meg, og hvis denne kjerringa også liker det anbefaler jeg dette innlegget der jeg viser hvor flink jeg er til å sy:  https://allansverden.blogg.no/kan-allan-sy.html

Håper dere alle får en fin dag.  Hyggelig at du stakk innom bloggen min.  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Kjempefin stripet genser med rullekrage for fine damer til bare kr. 399.-.  Klikk her for å se nærmere på denne flotte genseren og bestill direkte fra linken som kommer opp:)

Få litt brunfarge!  Prøv selvbruning uten å utsette deg for de farlige UV-strålene.  Test ut Tannrevel Pro.  Nå på tilbud 974.- (før 1299.-).  Se:  https://c.mtpc.se/tags/link/2935837

Klikk her for å sammenligne strømpriser fra alle strømleverandører i Norge og bytt strømavtale enkelt og kostnadsfritt.  Strømkalkulatoren elskling.no hjelper deg å finne den strømavtalen som passer akkurat deg best.

 

 

 

4 kommentarer
    1. Grøss og gru, tror jeg holder meg her nede ved sjøen. Vi har snø her også, men ikke så mye at man må gå på ski! Jeg var forresten en tur i Alpene på skiferie i forrige uke, men da bare innom dattera for å se bilder av henne der oppe 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg