Nå er det bare 5 dager igjen til neste blåmandag!!!!!

Reklame | Gymgrossisten, Neatsvor, Iviskin, Ivieyes, Røhnisch, Miinto, Hickap, Gina Tricot

Gorilla Wear//ICANIWILL//ICANIWILL//Under Armour

Det er onsdag!  Man kan tenke at det er onsdag og lillelørdag, og dermed spise lillelørdagsgrøt til middag og ha en positiv tilnærming til tilværelsen:)  Men man kan også tenke at det er onsdag, være pessimist og innse at nå er det bare 5 dager igjen til neste blåmandag.  Jeg nevnte Schopenhauer og pessimistisk livsfilosofi i gårdagens blogginnlegg med lidelse og ulyst og det som verre måtte være, siden det jo bare var en dag siden blåmandag, og det sitter fortsatt i, dette med blåmandag, lidelse og ulyst, så i dag skal jeg klage og syte og surke over at det er bare 5 igjen til neste blåmandag.  Og fem dager går fort.  Plutselig er den her igjen…..blåmandagen, og sånn går nå dagene, ukene, månedene, årene, til man en dag er pensjonist.  Da er det slutt på blåmandager.  Det er kanskje noe i det at når man blir seks og seksti først da tar livet til.  Ja, jeg håper nå at livet tar til alle syv dager i uka før den tid, men når man blir seks og seksti, da kan man i alle fall kjøre hoverboard eller sparkesykkel og leve det gode liv syv dager i uken!

Men det er mange blåmandager igjen før man blir seks og seksti.  Så noe bør egentlig gjøres med blåmandagene før den tid.  Men hva?  Noen har kanskje løsningen?  Det var en gang en prins som het Siddharta Gautama.  Han var altså ikke konge, det er det andre som er, i alle fall fremtidig bloggkonge.  Men det er sikkert ok å være prins også, og det var han altså, han godeste Siddharta Gautama.  Han levde i overdådig luksus inne på slottet sitt og visste ikke av annet, nesten som en typisk rosablogger, men så en dag var han utenfor slottsmurene og erfarte at her var det både sykdom, lidelse og død.  Og slikt vil man ikke ha noe av, hvis man er bortskjemt prins eller rosablogger.  Det er i alle fall ikke noe særlig at slikt eksisterer i verden, så Siddharta Gautama som levde i et hinduistisk samfunn preget av troen på gjenfødelse, og da til stadig sykdom, lidelse og død, gang etter gang, bare i nye livsformer, stakk ut i ørkenen, mediterte og ble til slutt “den oppvåkne”, en buddha, som mente at meningen med tilværelsen var å bryte ut av denne vonde gjenfødelses-sirkelen og heller komme til Nirvana, hvor det skal være ganske så fint å være, uten blåmandager:)

Jeg nevner Siddharta Gautama, for det er jo nesten med meg som det er med denne første Buddha.  Ting går i syklus, alt eksisterer i en syklus der ting repeterer seg, for en buddhist er det fødsel, død og gjenfødelse, eller for min del, blåmandag, tirsdag, onsdag og så flere dager og så ny blåmandag, og sånn går tiden og livet, og blåmandagen kommer tilbake.  Vi blir ikke kvitt den.  Den er fordømt umulig å bli kvitt!  Det er mulig jeg skal gjøre som Siddharta Gautama, altså stikke ut i villmarka og søke etter svar på ting.  Jeg må i så tilfelle kle godt på meg, for det er svinkaldt her oppe i Nord-Norge og masse snø, men hvis jeg hadde testet dette ut, ville jeg ha sittet og meditert over tilværelsen, og blåmandagen som alltid kommer tilbake, og kanskje ville jeg ha “våknet opp” og funnet frem til mitt nirvana, en tilstand av  lykke og harmoni der alle dager er fine og der det ikke er noen blåmandag som hele tiden kommer tilbake.  Så hvis noen ser meg sittende i snøen bak bloggervillaen i lotus-stilling en dag, så vet dere hva jeg holder på med.  Jeg prøver å finne frem til mitt indre nirvana.

Jeg sliter dog med å se at jeg skal kunne finne frem til mitt indre nirvana uten blåmandag gjennom meditasjon i snøen bak bloggervillaen.  Siddharta Gautama satt og mediterte leeenge og var en stund inne i en 7 dager lang transe, og det er klart når man bruker så mye tid på noe, så kan det gjerne bli bra til slutt.  Men jeg har forståelig nok ikke tid til å sitte og meditere ute i snøen i dagevis.  En ting er at jeg antakelig ville frosset ihjel, om så verre er det at jeg hadde jo ikke fått laget blogginnlegg på dagevis hvis jeg bare satt der ute i snøen liksom, noe som hadde gjort livet svært vanskelig for alle mine blogglesere som er blitt bortskjemt med daglige blogginnlegg i allansverden.  Meditasjon hadde neppe fungert for min del.  Da måtte jeg ha sittet der ute i snøen i årevis, inntil jeg ble pensjonist og da kunne erklære nirvana uten blåmandag som oppnådd.  Jeg er en tålmodig mann, men så tålmodig er jeg ikke!  Det får være grenser.

Jeg tror egentlig at penger er veien til nirvana!  Hadde jeg hatt masse, masse penger, hadde jeg ikke trengt å ha noen kommunal jobb, og da hadde det heller ikke eksistert noen blåmandag faktisk.  Det er vel egentlig så enkelt som det.  Da kunne jeg ha soset rundt, blogget og gått på røde løpere og drukket champagne og spist kanapeer syv dager i uken, uten den hersens blåmandagen.  Husk å klikke masse på all reklamen jeg legger ut på bloggen min, og bestille direkte fra linkene som kommer opp.  Bestille gjerne fra samme linkene ting og tang til familie og venner, for eksempel i julegave og bursdagsgave.  Her er noen fine ting du kan klikke på og bestille:)

Off Shoulder Dress fra Gina Tricot

https://gina-tricot-no.mtpc.se/3278086

Hudpleiesett fra Hickap

https://c.mtpc.se/tags/link/3278100

Levi’s bukse til herremannen, fra motebutikken Miinto:

https://miinto.mtpc.se/3278121

Da ble det jammen litt surking og klaging og syting og fjas og reklame i dag også.  I morgen er det torsdag.  Da er det fire dager igjen til blåmandag.  Hva det måtte ha å si for innholdet i morgendagens blogginnlegg er ikke så godt å si:)  Vent og se!

Ha en fin dag alle sammen:)  Hyggelig at du besøker bloggen min.  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Ny robotstøvsuger?  Gå for testvinneren Neatsvor X600 Pro og få rabattkode av meg:  https://allansverden.no/page-47/?pagelayer-live=1

Iviskin IPL G3 fjerner uønsket hårvekst smertefritt ved hjelp av lys.  Les mer på:  https://allansverden.no/page-51/?pagelayer-live=1

Mindre hodepine og bedre søvn med blålysbriller fra Ivieyes.  Les mer på: https://allansverden.no/page-52/?pagelayer-live=1

Jakke fra Røhnisch i varmende pilestoff, laget av 70 % resirkulert polyester.

https://rohnisch.mtpc.se/3278067

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg